سگ

بهترین غذا برای سگ ها چیست؟ لیست انواع غذاهای مفید برای سگ ها به همراه نام برند آنها

بهترین غذا برا سگ ها

غذای مناسب برای سگ‌ها بستگی به نژاد، سن، اندازه بدن، فعالیت‌ها، و وضعیت سلامتی آنها دارد. اما در کل، یک غذای متعادل که از مواد غذایی مختلف تشکیل شده باشد، بهترین گزینه برای سگ‌ها است. در این مقاله به بهترین برند غذا برای سگ، انواع غذای سگها، غذای نژادهای مختلف سگ ها و میزان مصرف آن اشاره شده است. در ادامه با ما همراه باشید:

بهترین غذا برای سگ

چه غذایی به سگمان بدهیم؟

انتخاب غذای مورد علاقه سگ ها به سلامت جسم و روان آنها کمک خواهد کرد. نوع غذا و مقدار آن به عوامل مختلف از جمله نژاد سگ، سن، جنسیت، شرایط جسمی سگ و محیط زندگی آن، وزن و جثه سگ بستگی دارد. حتما باید برای رژیم غذایی مناسب سگ خود به دامپزشک مراجعه کنید تا بهترین نوع غذا برای او با توجه به سن و جثه تعیین شود. در تمامی بسته‌بندی‌های غذای سگ، میزان مصرف نوشته شده که با توجه به شرایط جسمی سگ‌تان می‌توانید به او غذا دهید.

انواع غذای سگ

غذای سگ ها در انواع مختلفی بسته بندی و ارائه می‌شود. از جمله غذای خشک، غذای نیمه خشک، غذای تر، غذای طبیعی و خانگی که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد. شما باید با توجه به نژاد و شرایط سگ خود بهترین نوع غذا را برای او انتخاب کنید. در ادامه انواع غذای سگ ها آورده شده است:

غذای خشک سگ

غذای خشک سگ باید از برند معتبر تهیه شود تا همه مواد مغذی را داشته باشد و این نوع غذا به دلیل سفت بودن و بافتی که دارد برای تقویت استخوان فک و دندان‌های سگ مناسب است. دقت داشته باشید که این غذا نیازی به نگهداری در یخچال ندارد و باید همراه با غذای خشک به سگ خود آب دهید، در غیر این صورت باعث آزردگی و عذاب سگ خواهد شد.
حیوانات خانگی از جمله سگ به غذای خشک علاقه زیادی دارند ولی در کنار آن باید از غذای تر، غذای طبیعی و خانگی نیز استفاده کنید، زیرا در صورت مصرف زیاد غذای خشک ممکن است سگ به بیماری کلیوی مبتلا شود.

مزایای غذای خشک سگ

  • یکی از مزایای غذای خشک سگ تاریخ انقضای طولانی آن است که نیاز به نگهداری در یخچال ندارد.
  • غذای خشک بوی بد دهان سگ را کم کرده و باعث تمیزی و از بین رفتن پلاک دندان می‌شود.

معایب غذای خشک

  • برخی از غذاهای خشک ممکن است برای سگ ها مناسب نباشد و به دلیل خشک بودن بیش از حد به آن علاقه نداشته باشند.
  • ممکن است برخی از برندهای غذای خشک مواد افزودنی یا مصنوعی داشته باشد که برای سگ‌ها مناسب نیست.

غذای تر برای سگ

یکی از بهترین و سالم‌ترین غذاها برای سگ ها، استفاده از غذای تر و تازه است که از کربوهیدرات و پروتئین تشکیل شده است. غذای تازه و تر به دلیل آب کافی که دارد برای سگ هایی که به خوردن آب علاقه زیادی ندارند، مناسب است. همچنین برای سگ‌هایی که عادت غذایی مناسبی ندارند و یا مشکلات کلیوی، معده و یا عمل جراحی انجام دادند، غذای تر و تازه مناسب است که حاوی پروتئین زیاد می‌باشد.

مزایای غذای تر

غذای تر، تازه بوده و حاوی ویتامین و پروتئین کافی برای سگ می‌باشد.
به دلیل تر بودن این نوع غذا، آب بدن سگ تامین می‌شود.

معایب غذای تر

ممکن است غذای تر نسبت به غذای خشک گران‌تر باشد.
برخی از کنسروها ممکن است حاوی مواد افزودنی باشد که برای سگ ها مناسب نیست.

غذای نیمه خشک سگ

غذای نیمه خشک برای سگ ترکیبی از غذای خشک و تازه است که سگ ها به آن علاقه دارند. در کنار غذای خانگی می‌توانید از غذای نیمه خشگ برای سگ خود نیز استفاده کنید.

مزایای غذای نیمه خشک

  • نسبت به غذای خشک، تازگی بیشتری دارد.
  • ویتامین و پروتئین غذای نیمه خشک زیاد است.

معایب غذای نیمه خشک

  • ممکن است حاوی مواد مصنوعی و افزودنی باشد.

غذای خانگی سگ ها

اگر غذای خانگی برای سگ خود تهیه کنید قطعا به سلامت او کمک خواهید کرد. مواد غذایی مانند مرغ، نخود فرنگی، هویج، تخم مرغ، کلم بروکلی، برنج و ماست ساده برای سگ ها مناسب است. باید با توجه به نوع ذائقه سگ خود بهترین ترکیب غذایی را برای او تهیه کنید که در کنار مواد غذایی مغذی، سگ شما به آن نیز علاقه داشته باشد. بهترین غذا برای درشت شدن سگ، غذای خانگی است که می‌توانید ترکیبات مناسب سگ خود را تهیه کنید.

مزایا غذای خانگی

  • کنترل مستقیم بر خوراک سگ
  • استفاده از مواد تازه و طبیعی
  • تهیه ترکیب غذای جذاب تازه و مقوی

معایب غذای خانگی

  • زمان زیاد برای تهیه غذا
  • امکان فاسد شدن سریع غذا
  • غذای کنسروی برای سگ

غذای کنسروی برای سگ

در صورتی که وقت کافی برای تهیه غذای سگ خود ندارید، در برخی موارد می‌توانید از غذای کنسروی برای سگها استفاده کنید. اگر سگ شما اشتهای زیادی به غذا دارد و چاق است از کنسروهایی که کربوهیدرات کمتر دارد، استفاده کنید. اگر سگ شما دچار اضافه وزن است می‌توانید از غذای کنسروی یا غذای خشک رژیمی استفاده کنید که کالری کمتری دارد.

غذای خام برای سگ

غذای خام مانند گوشت و مرغ برای سگ ها مضر بوده و ممکن است به بیماری معده و انگل مبتلا شوند. حتما قبل استفاده از غذای خام برای سگ‌ها، آن را در دمای ۱۰۰ درجه بجوشانید تا باکتری آن از بین رفته و غذا برای سگ شما سالم باشد.

غذای تشویقی برای سگ

غذای تشویقی سگ باید در کنار غذای اصلی مصرف شود و به عنوان مکمل غذایی در نظر گرفته می‌شود. اگر از غذای تشویقی برای سگ به مقدار زیاد مصرف شود، امکان مسمومیت آنها وجود دارد. بیشترین کاربرد غذای تشویقی سگ برای آموزش و تربیت آنها می‌باشد که به عنوان جایزه داده می‌شود.

بهترین غذا برای سگها

یکی از نکات مهم نگهداری پت، برنامه غذایی مناسب برای آنهاست که باید به دقت رعایت شود. در بازار برندهای خارجی زیادی برای غذای سگ‌ها وجود دارد که بر اساس مواد تشکیل دهنده و ذاتقه سگ خود می‌توانید آنها را تهیه کنید. در ادامه لیستی از بهترین غذاهای خارجی برای سگ ها آورده شده است:

غذای سگ رویال کنین

یکی از برندهای معروف غذای خارجی برای سگ ها، رویال کنین است که برای انواع نژاد سگ‌ها مناسب می‌باشد. محصولات رویال کنین برای اساس نیازهای خاص سگ ها از جمله مشکلات گوارشی و معده، پوست و ذائقه انواع سگ ها ارائه می‌شود.

غذای سگ برند نوتری

برند نوتری با هدف سلامت حیوانات خانگی و با مجوز رسمی از سازمان دامپزشکی ایران، غذاهای مخصوص سگ تولید و در بازار عرضه کرده است. این برند برای انواع نژاد سگ غذاهای متنوع دارد که بر اساس شرایط سگ خود می‌توانید از آن استفاده کنید.

غذای سگ برند رفلکس

محصولات رفلکس یک برند معروف ترکیه‌ای است که انواع غذاهای سگ و گربه تولید می‌کند. برند رفلکس با ارائه انواع غذای خشک سگ و قیمت مناسب طرفداران زیادی دارد.

غذای سگ برند بیفار

شرکت بیفار محصولات غذای خشک سگ و حیوانات خانگی را در بسته‌بندی مختلف، قیمت مناسب و بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد.

غذای سگ برند جوسرا

یکی از بهترین برندهای غذای خشک سگ و گربه، برند جوسرا ساخت کشور آلمان است که دارای تنوع بالا برای انواع نژادهای مختلف سگ است.

برند غذای مونلو برای سگ ها

یکی از بهترین برندهای غذای خشک سگ، برند مونلو است که برای انواع نژاد سگ ها مناسب می‌باشد.

برند غذای ویکساس برای سگ ها

یکی از معروف‌ترین و بهترین برندهای غذای خشک سگها، برند ویسکاس تولید آمریکا است که در بسته‌بندی و تنوع بالا محصولات خود را ارائه می‌کند.

برند فیدار پاتیرا برای سگ

یکی از برندهای معروف ایرانی برای غذای سگ ها، برند فیدار پاتیرا است که محصولات غذایی این برند با بالاترین کیفیت در بازار عرضه شده و نیاز انواع نژاد سگ ها را نیز برطرف می‌کند. همچنین قیمت مناسب محصولات برند فیدارپاتیرا یکی از مزیت‌های آن است.

غذای سگ برند اورنالدو

یکی از بهترین برندهای غذای خشک سگ و معروف‌ترین آنها، برند اورنالدو است که برای غذای سگ‌های حساس و بدغذا محصولات مناسبی دارد.

غذای سگ برند پروپلن

یکی از غذاهای خشک آلمانی، برند پروپلن است که خاصیت مواد غذایی این برند پروتئین بالای آن می‌باشد که برای تغذیه سگهای جثه بزرگ مناسب است.

غذای سگ برند موفید

یکی از بهترین برندهای غذای خشک سگ ها، برند موفید ساخت ایران است که در بسته‌بندی متنوع غذاهای مناسبی برای سگها تولید می‌کند. محصولات موفید شامل مواد غذایی و انواع پروتئین برای سگهاست که بسیار جذاب و خوش خوراک می‌باشد.

غذاهای ممنوعه برای سگ

بهترین برند غذای سگ کدام است؟

غذای خشک سبک، زودهضم، قیمت مناسب، خوشبو و لذیذ طرفداران زیادی دارد. با توجه به نوع نژاد، سن، جثه، وزن سگ و همچنین شرایط جسمانی و سلامتی که دارد می‌توانید بهترین نوع غذا را برای او انتخاب کنید. برندهای رویال کنین، رفلکس، جوسرا جز غذاهای خشک برای سگ ها می‌باشد که می‌توانید بهترین برندهای غذای سگ را از وبسایت پت شاپ ملودی مهربانی تهیه کنید.

مقدار غذای سگ نسبت به وزن

مقدار غذای سگ بالغ در روز چقدر است؟ وزن و جثه سگ ها یکی از عوامل مهم در غذا دادن به آنها است که باید به آن توجه کنید. غذای سگ های بزرگ و بالغ ۱ یا ۲ وعده در روز است که باید با توجه به وزن هر سگ به او غذا دهید. باید حدود یک بیستم وزن سگ غذا داده شود تا سیر بماند. میزان مصرف غذای خشک و تازه یکسان نیست و باید قبل مصرف حتما با دامپزشک مشورت کرده تا به مقدار اندازه به سگ خود غذا دهید، رژیم غذایی متعادل در کنار مواد مغذی اهمیت ویژه‌ای دارد.

غذای سگ برای نژادهای مختلف

یکی از معیارهای مهم غذا دادن به سگ، نژاد آنها می‌باشد که در ادامه به انواع غذای نژادهای مختلف سگ اشاره شده است:

غذای سگ هاسکی

بهترین غذای سگ هاسکی چیست؟ غذای سگ هاسکی بر خلاف جثه آنها زیاد نیست و به ویژه در فصل تابستان و گرما به غذای کمتری نیاز دارند. بهترین غذای سگ های هاسکی، سبزیجات تازه، انواع ماهی، نخود فرنگی و سیب‌زمینی است. برای مطالعه بیشتر، مقاله بهترین غذای سگ هاسکی (Siberian Husky) چیست را مطالعه کنید.

غذای سگ هاسکی توله
غذای سگ اشپیتز

غذای سگ اسپیتز باید مواد مغذی و سرشار از ویتامین B1 باشد. وزن، جثه و شرایط جسمی این نژاد سگ را باید برای تعیین مقدار غذای او در نظر بگیرید، مقدار غذای سگ اشپیتز بر اساس وزن او مشخص می‌شود.

غذای سگ ژرمن

گوشت و پروتئین بهترین غذا برای سگ ژرمن می‌باشد و میزان غذای سگ ژرمن در روز ۲ وعده غذایی کامل است.

غذای سگ گلدن

این نوع نژاد به دلیل جثه بزرگی که دارد به ۲ وعده غذای کامل در روز نیاز دارد. ولی به دلیل استعداد چاقی که سگ گلدن دارد باید حتما رژیم غذایی او را رعایت کنید که چاق نشود.

بهترین غذا برای سگ شیتزو

غذاهای مفید برای سگ شیتزو چیست؟ این نوع نژاد سگ وسواس غذایی و ذائقه خاصی زیادی دارد که باید با دقت فراوان ترکیبات غذایی او را تهیه کنید.

غذا برای سگ نگهبان

بهترین غذا برای سگ نگهبان چیست؟ سگ نگهبان به مواد غذایی حاوی کربوهیدرات، ویتامین، پروتئین و مواد معدنی نیاز دارد و جثه بزرگی نسبت به سگ های دیگر دارد. سگ نگهبان به دلیل تحرک و فعالیت زیادی که در طول روز دارد به غذای بیشتری نیاز دارد. حتما باید در مورد مقدار غذای سگ خود با دامپزشک مشورت کنید تا برنامه رژیم غذایی مناسب برای سگ خود داشته باشید.
به طورکلی، بهترین راه برای تعیین تغذیه مناسب برای سگ‌تان مشاوره با دامپزشک خود است. او می‌تواند بر اساس نیازهای خاص سگ شما یک برنامه تغذیه‌ای مناسب ترتیب دهد و به شما راهنمایی کند که چگونه بهترین غذا را برای سگ‌تان فراهم کنید.

رژیم غذایی مناسب برای سگ

رژیم غذایی سگ باید انواع مواد مغذی و معدنی را داشته باشد که سلامت جسمانی سگ به خطر نیفتد. حتما باید در کنار غذای خشک، غذاهای طبیعی و خانگی به سگ خود بدهید تا مواد معدنی و مورد نیاز بدن او تامین شود. در اینجا راهنمای کلی برای یک رژیم غذایی سالم برای سگ آمده است:
• چربی: چربی‌ها برای انرژی، حفظ پوست و مو، و جذب ویتامین‌ها ضروری هستند. منابع چربی شامل روغن ماهی، روغن کنجد، و گیاهی‌ها می‌شوند. تعادل میان اسیدهای چرب اشباع و غیراشباع مهم است.
• کربوهیدرات: کربوهیدرات‌ها منبع اصلی انرژی هستند، از کربوهیدرات‌های سالم می‌توان به برنج، سیب‌زمینی و سبزیجات اشاره کرد.
• پروتئین: منابع پروتئینی برای سگ ها مانند گوشت گاو، گوشت مرغ، ماهی و محصولات لبنی لازم است.
• فیبر: فیبر برای تنظیم گوارش سگ است و به جلوگیری از مشکلات معده و روده کمک می‌کند. سبزیجات و میوه‌ها منابع خوبی از فیبر هست که باید در برنامه غذایی سگها باشد.
• ویتامین و مواد معدنی: سگ‌ها نیاز به ویتامین‌ها و مواد معدنی دارند تا سلامتی عمومی آنها حفظ شود. از مواد غذایی غنی این مواد می‌توان به سبزیجات و میوه‌ها اشاره کرد.
• آب: تامین آب تازه و فراوان برای سگ بسیار مهم است. سگ‌ها نیاز به آب برای هضم غذا و حفظ سلامت دارند.
• سبزیجات تازه: وجود سبزیجات سبز و تازه در رژیم غذایی سگها اهمیت ویژه‌ای دارد و باعث تنظیم دستگاه گوارش و حفظ سلامت آنها می‌شود. بهترین غذا برای سگ خانگی استفاده از سبزیجات تازه و مفید است.
بهتر است برای تعیین برنامه غذایی مناسب با دامپزشک خود مشورت کنید تا بر اساس نیازهای خاص سگ شما یک برنامه تغذیه‌ای مناسب ترتیب دهد و به شما راهنمایی کند که چگونه بهترین غذا را برای سگ‌تان فراهم کنید.

بهترین غذا برای توله سگ

بهترین غذا برای سگ شیرده

سگ شیرده باید از مواد مغذی و مفید مانند تخم مرغ، گوشت مرغ، ماهی بدون استخوان، جگر مرغ، و هویج پخته استفاده کند تا مواد معدنی بدن او به طور کامل تامین شود.

بهترین غذا برای سگ باردار

غذای سگ باردار و حامله باید زود هضم و سبک و در عین حال مقوی و دارای مواد معدنی کافی باشد. غذای سگ حامله باید حداقل ۲۲ درصد پروتئین داشته باشد تا رشد توله‌ها با کیفیت بالا انجام شود. همچنین از مولتی ویتامین برای سگ باردار می‌توانید استفاده کنید. مراقبت از سگ باردار در زمان حاملگی اهمیت زیادی دارد، شما می‌توانید برای دریافت برنامه غذایی مناسب به دامپزشک خود مراجعه کنید. همچنین برخی سگهای باردار که مشکلات گوارشی و غذا دارند، می‌توانند از شیر خشک سگ استفاده کنند تا مواد و ویتامین کافی به بدن آنها برسد.

غذاهای ممنوعه برای سگ

مصرف یک سری از مواد غذایی برای سگ ها مضر است که نباید به هیچ عنوان مصرف کنید. از مواد غذایی ممنوعه برای سگها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱. شکلات: شکلات حاوی مواد است که باعث ایجاد مشکلات قلبی و عصبی برای سگ ها شود و به هیچ عنوان نباید مصرف کنند. مصرف مقدار کم شکلات برای سگ ها نیز مضر است.
۲. پیاز و سیر: از جمله مواد غذایی که می‌تواند برای سگها مشکلات تنفسی ایجاد کند، پیاز و سیر است. مصرف سیر و پیاز پخته و خام به هر دو شکل برای سگ ها مضر است.
۳. میوه هسته بزرگ: میوه‌های دارای هسته بزرگ مانند آلو، گلابی و …. که ممکن است باعث ایجاد خفگی در سگ شود، برای آنها ممنو ع است.
۴. آب نبات: برخی آب نبات‌ها حاوی موادی هستند که برای سگ ها مضر بوده و نباید مصرف کنند.
۵. پنیر: پنیر به دلیل لاکتوز موجود در آن برای سگ ها خطرناک بوده و می‌تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند.
۶. آجیل: علیرغم علاقه سگها به آجیل، این ماده غذایی برای آنها مضر است. به دلیل چربی بالای آجیل‌ها معده سگ آن را دیر هضم کرده و می‌تواند مشکل‌ساز شود. یکی از آجیل‌های خطرناک و ممنوع برای سگ گردو است که به هیچ عنوان نباید مصرف کنند. شما فقط می‌توانید بادام زمینی و هندی بی‌نمک به سگ خود بدهید.
۷. بستنی: بستنی به دلیل لاکتوز و چربی بالایی که دارد برای معده سگ‌ها سنگین بوده و مناسب نیست.
۸. ادویه: مصرف ادویه فراوان در مواد غذایی برای سگ ها مضر بوده و برای آنها مشکلات گوارشی و معده ایجاد می‌کند.
چای، قهوه، نوشیدنی الکلی و زعفران جز مواد غذایی ممنوعه برای سگها است که به هیچ عنوان نباید مصرف کنند.

بهترین غذای سگ را از کجا تهیه کنیم؟

اگر می‌خواهید بهترین نوع غذای از برندهای معروف خارجی و ایرانی برای سگ خود تهیه کنید می‌توانید به وبسایت ملودی مهربانی مراجعه کنید. در فروشگاه آنلاین پت شاپ ملودی مهربانی انواع غذاهای سگ با برندهای مختلف و قیمت مناسب وجود دارد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدست شما خواهد رسید.

سخن پایانی

انتخاب غذای مورد علاقه سگها روی سلامت جسمی و روان آنها موثر است. همچنین تهیه غذای اورگانیک و اورجینال برای سگ های از فروشگاه معتبر اهمیت زیادی دارید که در این زمینه با مراجعه به وبسایت پت شاپ ملودی مهربانی مراجعه کنید.

سوالات متداول

۱- غذای سگ خیابانی چیست؟
یکی از بهترین انواع غذا برای سگ های خیابانی، غذای خشک، غذای پخته و طبیعی است که می‌توانید به آنها دهید. همچنین سگ های خیابانی به دلیل شرایط زندگی که دارند، غذای خام می‌توانند مصرف کنند.

۲- چگونه غذای اصل سگ را از غذای تقلبی تشخیص دهیم؟
تشخیص غذاهای تقلبی از اورجینال بسیار سخت بوده که به همین دلیل باید حتما از آنلاین شاپ‌ و مراکز معتبر بهترین غذای سگ را تهیه کنید. فروشگاه آنلاین ملودی مهربانی انواع غذاهای ایرانی و خارجی سگ ها را در بسته‌بندی مختلف ارائه کرده و به کل کشور ارسال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *