سگ, گربه

فرق غذای سگ و گربه چیست؟ تفاوت غذاهای مختلف گربه و سگ

تفاوت غذای سگ و گربه

تفاوت غذای سگ و گربه در نوع و مقدار آن است که باید مطابق با هر نژاد، سن، جنسیت و شرایط هر سگ و گربه نوع آن را مشخص کنید. در این مقاله از پت شاپ ملودی مهربانی، در مورد تفاوت غذای سگ و گربه، غذاهای خشک و کنسروی گربه و سگ و غذای مشترک آنها صحبت شده است. در ادامه با ما همراه باشید.

تفاوت غذای سگ و گربه در چیست؟

فرق غذای سگ و گربه چیست؟ در ادامه با یک نگاه کلی به تفاوت غذای سگ و گربه اشاره شده است:

  • گربه به مقدار غذای بیشتری نیاز دارد.
  • اندازه غذای گربه از غذای سگ کوچکتر است.
  • مواد غذایی سگ و گربه یکسان است ولی مقدار آن متفاوت می‌باشد.
  • گربه‌ها نسبت به سگ‌ها بدغذاتر هستند.
  • ویتامین و مکمل گربه بیشتر از مکمل‌های غذای سگ است.
  • گربه از سگ به پروتئین بیشتری نیاز دارد.
  • غذای تشویقی سگ‌ها نسبت به گربه بیشتر است.

تفاوت غذای خشک سگ و گربه

از فرق غذای خشک سگ و گربه می‌توان به میزان کالری و انرژی متفاوت آن اشاره کرد. معمولا غذای گربه ها نسبت به سگ بیشتر بوده و به ویتامین، پروتئین و مواد معدنی بیشتری در غذا نیاز دارد. همچنین یکی از تفاوت‌های اصلی غذای خشک برای گربه با غذای خشک سگ، در اندازه آن می‌باشد که غذای خشک گربه به دلیل کوچک بودن دهان آنها، کوچک می‌باشد. مواد هر دو غذا یکسان بوده ولی از سایز آن یکی از عمده تفاوت‌ها می‌باشد. برخی از مواد مغذی موجود در غذای خشک گربه برای سگ‌ها ضرر دارد که نباید مصرف کنند.

غذای خشک سگ و گربه

تفاوت غذای کنسرو سگ با گربه

سگ‌ها معمولا غذاها را با اشتیاق بیشتری میل می‌کنند ولی گربه‌ها بد غذا هستند. معمولا غذای کنسرو گربه دارای پروتئین بیشتر است که مقدار زیاد آن برای سگ مشکلات گوارشی ایجاد می‌کند. همچنین غذاهای گربه دارای مقدار چربی بیشتری نسبت به غذای سگ است، زیرا حجم زیاد چربی برای سگ‌ها مناسب نیست و باعث اضافه وزن آنها می‌شود.

بیشتر بخوانید : غذای مورد علاقه سگ ها چیست؟

تفاوت غذای سگ و گربه بر اساس برند

برندهای غذاهای سگ و گربه در مقدار و مواد مختلف غذاهای متفاوت تولید کرده که باید با توجه به سن، جنسیت، نژاد، وزن سگ و گربه مقدار غذای او را مشخص کنید. با توجه به نیاز حیوان خانگی خود و مشورت با دامپزشک بهترین برند را برای سگ و گربه خود انتخاب کنید.
دقت داشته باشید که استفاده از برند با کیفیت و مرغوب در سلامت سگ و گربه شما موثر است و نباید از هر برند و فروشگاهی مواد غذایی حیوان خانگی خود را تهیه کنید.

غذاهای گربه و سگ

غذای سبزیجات سگ و گربه

سگ‌ها با توجه به دندان‌های تیز و ساختار بدنی که دارند به گوشت نسبت به سبزیجات علاقه بیشتری دارند. بیشتر در مواردی که سگ‌ها دچار بیماری و یا حساسیت هستند غذاهای گیاهی برایشان مناسب است. شل شدن مدفوع، ایجاد مشکلات گوارشی، ایجاد خارش و تورم پوست از نشانه‌های آلرژی می‌باشد.

بیشتر بخوانید : غذای مورد علاقه گربه چیست؟

غذاهای خام سگ و گربه

معمولا سگ‌ها از غذای خام و نپخته استفاده می‌کنند، ولی ممکن است منجر به ایجاد مشکلاتی مانند انتقال بیماری یا انگل شود. غذای خام و استخوان برای سگ‌ها مناسب نیست، زیرا باعث آسیب رسیدن به معده، ایجاد مشکلات گوارشی، آسیب به گلو و دندان می‌شود. به همین دلیل گربه‌ها نسبت به سگ‌ها توانایی هضم غذای خام را بیشتر دارند، ولی مقدار زیاد آن مضر است و باید از غذای خانگی پخته و یا غذای خشک مخصوص استفاده کنید.

غذاهای مشترک سگ و گربه چیست؟

برخی از غذاهای سگ و گربه مشترک بوده که فقط مقدار آن متفاوت است. به طور کلی غذاهای خانگی و طبیعی برای سگ و گربه‌ها مناسب بوده و فقط حجم غذایی متفاوت می‌باشد. گوشت مرغ و گوسفند به صورت پخته برای سگ و گربه مناسب است و مواد مورد نیاز هر دوی آنها را تامین می‌کند.

غذای مشترک گربه و سگ

آیا می‌توان غذای سگ و گربه را برای هم استفاده کرد؟

اگر گربه غذای سگ بخورد چه اتفاقی می‌افتد؟ غذای گربه برای سگ ضرر دارد؟ اینها سوالاتی است که امکان دارد در ذهن شما باشد. به دلیل متفاوت بودن ساختار بدن و سیستم گوارش سگ و گربه، نوع غذای این دو حیوان متفاوت می‌باشد. همچنین مقدار مواد و کالری مورد نیاز سگ و گربه با هم متفاوت است که با توجه به میزان تحرک آنها باید رژیم غذایی مناسب برای آنها تهیه کرده و از غذای مشترک استفاده نکنید. در مواقع مورد نیاز سگ ها می‌توانند از غذای گربه استفاده کنند ولی غذای سگ برای گربه‌ها مناسب نیست و باعث ایجاد مشکلات گوارشی و معده در آنها می‌شود.

آیا مواد تشکیل دهنده غذای سگ و گربه متفاوت است؟

معمولا مواد تشکیل دهنده غذای سگ و گربه یکسان است ولی مقدار آن متفاوت می‌باشد. با توجه به اینکه گربه‌ها به مقدار مواد غذایی بیشتری نیاز دارند، مواد غذایی ویتامین و پروتئین موجود در غذای آنها بیشتر است.

سخن نهایی

در این مقاله به طور کامل در مورد تفاوت‌های غذای خشک سگ و گربه، تفاوت غذای کنسرو گربه و سگ و قیمت آن صحبت شده است. اگر تجربه‌ای در مورد رژیم غذایی سگ و گربه دارید با ما در کامنت به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

۱- بیشترین تفاوت غذای سگ و گربه چیست؟

بیشتری تفاوت غذای گربه و سگ در مقدار و اندازه غذای آنها است که به دلیل کوچک بودن دهان گربه، اندازه غذای او کوچکتر می‌باشد.

۲- چه غذایی از گربه برای سگ ضرر دارد؟

پروپیلن موجود در غذای سگ منجر به ایجاد بیماری در گربه می‌شود، در صورتی که برای سگ‌ها ضرری ندارد.

۳- ایا غذای خشک گربه برای سگ ضرر دارد؟

اگر سگ ها از غذای خشگ گربه استفاده کنند به دلیل پروتئین بالا دچار مشکلات گوارشی و کلیوی می‌شوند. همچنین غذای خشک گربه‌ها برای سگ‌هایی که معده حساس دارند، باعث ایجاد نفخ معده و اسهال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *