گربه

بهترین برند غذای خشک گربه + معرفی برندهای ۱۰۰% اورجینال

بهترین برند غذای گربه

بهترین برندهای غذای گربه کدامند؟ اگر سرپرستی یک گربه را به عهده داشته باشید، احتمالا بارها و بارها این سوال را از خود پرسیده‌اید. استفاده از غذای آماده بهترین روش برای تغذیه گربه‌های خانگی است. غذای آماده کاملا متناسب با شرایط گربه‌های خانگی آماده می‌شود و در تولید آن از موادی استفاده می‌شود که گربه‌ به آن‌ها علاقه دارد. برندهای مختلفی تولید کننده غذای آماده گربه هستند که هر کدام ترکیبات و فرمولاسیون به خصوصی برای آماده‌سازی غذای گربه دارند. در این مطلب از پت شاپ ملودی مهربانی قصد معرفی چند مورد از بهترین برندهای تولید کننده غذای گربه را داریم که قطعا مورد پسند گربه شما هم خواهد بود. اگر قصد آشنایی کامل با مشخصات بهترین برندهای غذای گربه را دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بهترین برندهای غذای گربه چه مشخصاتی دارند؟

برای همه صاحبان گربه‌های خانگی پیش آمده که گرا‌ن‌ترین برند غذا را برای حیوان خود تهیه کنند اما با عدم استقبال حیوان از غذا مواجه شوند. این اتفاق ناخوشایند به دلیل بی‌توجهی به ترکیبات و مشخصات غذایی است که برای گربه خود خریداری کرده‌اید. گربه‌ها حیواناتی حساس هستند و در صورتی که طعم یا مزه غذا مورد پسند آن‌ها نباشد، لب به غذا نمی‌زنند. اگر به تازگی سرپرستی گربه‌ای را عهده‌دار شده‌اید، شما هم باید به این موضوع توجه کنید و غذایی را برای گربه خود انتخاب کنید که از هر نظر مناسب باشد. برخی از ویژگی‌ها و مشخصاتی که در انتخاب بهترین برند غذای گربه به شما کمک می‌کنند، موارد زیر هستند:

  • استفاده از مواد مغذی: اولین ویژگی و مشخصه یک غذای خوب، استفاده از مواد مغذی و مفید در ترکیبات غذا است. برندهای مطرح از بهترین مواد اولیه برای تهیه غذای گربه استفاده می‌کنند. به علاوه در ترکیبات غذای خود از موادی استفاده می‌کنند که ارزش غذایی بیشتری داشته باشند و مصرف آن‌ها برای گربه ضروری و مهم باشد.
  • کیفیت خوب: از دیگر مشخصات غذاهای تولید شده توسط برندهای مطرح می‌توان به کیفیت مناسب غذا اشاره کرد. بافت و انسجام غذا به خصوص در کنسرو و پوچ گربه، اهمیت زیادی دارد و در صورتی که یکنواخت نباشد گربه علاقه‌ای به مصرف آن از خود نشان نمی‌دهد.
  • طعم و مزه خوب: برندهای مطرح به طعم‌سازی در غذای خود اهمیت زیادی می‌دهند و از طعم‌دهنده‌هایی استفاده می‌کنند که مورد علاقه گربه‌ها باشد. البته طعم‌سازی غذا گربه باید با استفاده از مواد طبیعی انجام شود، در غیر اینصورت غذا برای گربه سالم نبوده و احتمال بیمار شدن حیوان وجود دارد.
  • تنوع محصولات: یکی دیگر از مشخصات برندهای مطرح تولید کننده غذای گربه، تولید محصولات متنوع است. برندهای خوب و مطرح غذای گربه را از نظر طعم و بافت در انواع مختلفی تولید می‌کنند تا مشتریان بسته به سلیقه و ذائقه گربه خود قادر به خرید یکی از آن‌ها باشند.

بهترین برندهای غذای خشک گربه

غذای خشک نوعی غذای آماده و پرطرفدار برای تغذیه گربه‌ها است. جهت تولید غذای خشک، طی فرآیندی خاص به نام اکستروژن و تحت فشار و گرمای فراوان، رطوبت مواد غذایی پخته شده را خارج می‌کنند و غذا را کاملا خشک می‌کنند. غذای خشک شبیه به بیسکوئیت‌های کوچکی هستند که گربه‌ها علاقه زیادی به آن‌ها دارند. این مدل غذا طول عمر و ماندگاری بالایی دارد و به دلیل وزن پایین و قیمت مناسب، در میان صاحبان گربه‌ها بسیار پرطرفدار است. مواد تشکیل دهنده غذاهای خشک عمدا پروتئین و چربی حیوانی هستند اما بعضی برندها از ویتامین، سبزیجات و کربوهیدرات‌ها هم در تولید غذای خشک استفاده می‌کنند. از بهترین برندهای تولید کننده غذای خشک گربه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. غذای خشک گربه رفلکس
  2. غذای خشک گربه مفید
  3. غذای خشک گربه مونلو
  4. غذای خشک رویال کنین

در ادامه به شرح مفصل هر یک خواهیم پرداخت:

غذای خشک گربه برند رفلکس

رفلکس بهترین برند غذای گربه

رفلکس یکی از برندهای تولید کننده غذای حیوانات خانگی به خصوص غذای خشک گربه است. این برند ترکی، چند سالی است که فعالیت خود در زمینه تولید غذای خشک حیوانات را آغاز کرده و با تنوع بالای غذاها، کیفیت خوب و قیمت‌های مناسب توانسته در میان مشتریان و صاحبان حیوانات خانگی، جایگاهی ویژه پیدا کند. البته این شرکت تنها تولید کننده غذای خشک نیست و در میان محصولات خود انواع غذاهای تر یا کنسروی را نیز تولید می‌کند اما غذای خشک آن نسبت به کیفیت و قیمت مناسب‌تر است. برند رفلکس در تولیدات خود از پروتئین تازه و مرغوب‌ترین مواد اولیه استفاده می‌کند و رضایت مشتریان را همواره در اولویت کار خود قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نحوه تغذیه صحیح گربه خانگی + رژیم طلایی و کاملا سالم

غذای خشک گربه برند مفید

برند مفید از بهترین غذای گربه

از دیگر برندهای تولید کننده غذای گربه می‌توان به برند مفید اشاره کرد. این برند یکی از پرطرفدارترین برندهای تولید کننده غذای گربه در ایران است که به دلیل ایرانی بودن، محصولات خود را با قیمتی بسیار مناسب‌تر از نمونه‌های خارجی عرضه می‌کند. محصولات برند مفید تماما از پروتئین‌های مفید تشکیل می‌شوند و سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی برای گربه‌ها هستند. از جمله پروتئین‌هایی که در تولید غذای گربه برند مفید استفاده می‌شود، مواردی مانند گوشت تازه مرغ، جگر گوساله، گوشت قرمز، پودر تخم مرغ، پودر ماهی و پودر گوشت را می‌توان مثال زد. تنوع پروتئین‌ها در غذای خشک برند مفید باعث می‌شود که غذاهای این برند مورد علاقه تمام گربه‌ها باشند و بد غذاترین گربه‌ها هم مشکلی با مصرف آن‌ها نداشته باشند.

غذای خشک گربه مونلو

مونلو بهترین برند غذای گربه

مونلو یکی دیگر از برندهای مطرح و محبوب تولید کننده غذای خشک گربه است. این برند هم محصولات خود را با پروتئین‌های تازه به خصوص گوشت سفید که مورد علاقه گربه‌ها هستند تولید می‌کند. ماهی سالمون و گوشت مرغ دو ماده پر مصرف در ترکیبات غذاهای برند مونلو هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن گربه کمک می‌کنند. غذای خشک گربه این برند بدون مواد نگهدارنده و رنگ مصنوعی و سرشار از ویتامین‌ها تولید می‌شود تا به حفظ سلامت گربه کمک کند. به علاوه در این غذا از هگزا متا فسفات هم استفاده می‌شود که از بوی بد دهان و دندان گربه‌ها جلوگیری می‌کند.

غذای خشک گربه رویال کنین

رویال کنین از معروف ترین برند غذای گربه

یکی دیگر از برندهایی که می‌توان آن را به عنوان بهترین برند تولید کننده غذای خشک گربه معرفی کرد، برند رویال کنین است. کمپانی رویال کنین سال‌ها است که در زمینه تولید غذا برای حیوانات خانگی فعال است و محصولات آن همواره جز بهترین و پرفروش‌ترین مدل‌های موجود در بازار بوده‌اند. این برند در ترکیبات خود از مواد اولیه تازه استفاده می‌کند و با فرمولاسیون ویژه غذایی آماده می‌کند که برای همه گربه‌ها قابل مصرف باشد.

بهترین برند کنسرو و پوچ گربه

مصرف غذای خشک برای تغذیه گربه‌ها هم از نظر هزینه و هم از نظر ماندگاری به صرفه است اما باید دقت کنید که غذای خشک تمام نیازهای گربه‌ها را برطرف نمی‌کند. گربه‌ها حیواناتی گوشت‌خوار هستند و برای حفظ طبیعت و سلامت خود نیاز به مصرف گوشت و پروتئین تازه در رژیم غذایی نیز دارند. برای اضافه کردن این مواد به رژیم غذایی گربه بهترین راه خرید و استفاده از کنسرو و پوچ گربه است. کنسرو و پوچ یا در اصطلاح غذای تر و مرطوب گربه، غذاهایی حاوی ویتامین و مواد مغذی فراوان هستند که به حفظ سلامت و سیستم ایمنی گربه کمک می‌کنند. این مدل غذاها در تامین آب بدن گربه‌ها نیز تاثیر زیادی داشته و باعث سلامت مفاصل و تحرک بیشتر گربه‌ها می‌شوند. انواع کنسرو و پوچ گربه نیز توسط برندهای مختلف تولید می‌شود که بهترین آن‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم.

۱. کنسرو و پوچ گربه رویال کنین

برند رویال کنین کمی قبل به عنوان یکی از بهترین برندهای تولیدکننده غذای خشک گربه معرفی شد. بد نیست بدانید این برند غذای تر یعنی کنسرو و پوچ گربه را نیز تولید می‌کند و محصولات آن در این زمینه هم از کیفیت فوق‌العاده خوبی برخوردار هستند. استفاده از گوشت تازه، پروتئین‌های سالم و طعم‌های جادویی که مورد علاقه تمام گربه‌ها با هر سلیقه‌ای هستند از جمله ویژگی‌هایی است که می‌توان برای کنسرو و پوچ گربه در این برند معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین غذا برای بچه گربه + از شیرخوارگی تا ۱ سالگی!

۲. کنسرو و پوچ گربه فلیکس

یکی دیگر از برندهایی که غذای تر به خصوص پوچ‌های آن بسیار معروف هستند و گربه‌ها علاقه زیادی به طعم و مزه آن‌ها دارند، برند فیلیکس است. این برند پوچ‌های خود را با طعم گوشت مرغ و ماهی قزل آلا تولید می‌کند تا علاوه بر طعم خوب، انواع ویتامین‌های لازم بدن گربه نیز تامین شود. در کنسرو و پوچ‌های این برند از حداقل میزان روغن و چربی استفاده می‌شود تا غذا سال بوده و باعث اضافه وزن یا بیماری‌های گوارشی در حیوان نشود.

۳. کنسرو و پوچ گربه شایر

یکی از برندهای ایرانی تولید کننده کنسرو و پوچ گربه که به دلیل کیفیت خوب و قیمت مناسب، محبوبیت زیادی در میان سرپرستان گربه دارد، برند شایر است. محصولات این برند با حداکثر کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تولید می‌شوند و در تولید آن‌ها تلاش می‌شود که طعم و مزه‌ آن‌ها مورد پسند گربه‌ها باشد. اگر در بودجه خود محدودیت دارید و به دنبال یک غذای کامل برای گربه‌ خود هستید، برند شایر تمام انتظارات شما از یک غذای خوب برای حیوان خانگی را برطرف می‌کند.

۴. کنسرو و پوچ گربه گورمت گلد

گورمت گلد از دیگر تولید کنندگان غذای حیوانات خانگی است که انواع غذای گربه به خصوص کنسرو یا پوچ را با مناسب‌ترین کیفیت تولید می‌کند. جذابیت کنسرو و پوچ گربه تولید شده توسط این برند به قدری است که این مدل غذا بهترین انتخاب برای زمان‌هایی است که گربه شما علاقه‌ای به مصرف غذا نشان نمی‌دهد و در این مورد نگرانی دارد. این غذا و ترکیبات آن به خصوص در شرایطی که حیوان دچار استرس شده یا بعد از عمل جراحی محدودیت‌هایی در تغذیه دارد، بسیار مناسب است.

۵. کنسرو و پوچ گربه پورینا

پورینا وان، برند دیگری است که غذای حیوانات خانگی به خصوص کنسرو و پوچ گربه را با بهترین کیفیت و قیمت تولید می‌کند. این برند در تولیدات خود از موادی مانند مرغ و گوشت بیف استفاده می‌کند، به همین دلیل غذاهای آن نسبتا گران قیمت هستند. از جمله ویژگی‌های کنسرو و پوچ گربه پورینا می‌توان به حجم بالای آب در تولید غذاهای این برند اشاره کرد که باعث تامین همزمان آب و پروتئین مورد نیاز بدن گربه می‌شود. غذاهای این برند بهترین انتخاب برای گربه‌هایی هستند که به مشکلات کلیه، مثانه و مفصل دچار هستند.

۶. کنسرو و پوچ گربه جیم کت

جیم کت برندی از غذای گربه

اگر به دنبال یک غذای بدون هورمون و مناسب برای گربه دوست داشتنی خود هستید و در مورد طعم و ترکیبات آن نگرانی دارید، کنسرو و پوچ گربه جیم کت انتخابی مناسبی هستند. در ترکیبات کنسرو و پوچ گربه جیم کت از غلات بدون گلوتن و گوشت و پروتئین بدون چربی استفاده می‌شود. این غذا به خصوص برای گربه‌هایی که عقیم شده‌اند انتخاب خوبی است تا از افزایش وزن و چاقی گربه جلوگیری شود.

۷. کنسرو و پوچ گربه ونپی

ونپی یکی از برندهای غذای گربه

ونپی یکی دیگر از برندهایی است که انواع کنسرو و پوچ گربه را با ترکیباتی سرشار از پروتئین و مواد مغذی تولید می‌کند. کنسرو و پوچ‌های این برند حتی برای مصرف روزانه هم مناسب هستند و باعث تقویت سیستم ایمنی و افزایش طول عمر گربه‌ها می‌شود. در ترکیبات این برند از اسیدهای چربی مانند امگا ۳ و امگا ۶ هم استفاده می‌شود که در کاهش ریزش موی گربه هم مناسب هستند.

بهترین برندهای تولید کننده شیر خشک گربه

غذای خشک و کنسرو گربه مناسب گربه‌های بالغ و حداقل بیشتر از ۲ ماه هستند اما گربه‌ها هم مانند دیگر موجودات در زمان کودکی محدودیت‌هایی دارند که یکی از آن‌ها محدودیت تغذیه است. فک و آرواره گربه‌ها تا قبل از دو ماهگی آنقدر قوی نیست که قادر به خوردن غذای خشک باشند، در نتیجه باید با غذایی مناسب و کامل مانند شیرخشک تغذیه شوند. شیر خشک گربه هم مانند غذای خشک و کنسرو توسط برندهای مختلفی از جمله: رویال کنین، پرسا، بیفار و تریکسی تولید می‌شود که بسته به ذائقه و سلیقه گربه خود می‌توانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. پرسا برند ایرانی تولید کننده غذای گربه به خصوص شیر خشک و برندهای بیفار و تریکسی به ترتیب هلندی و آلمانی هستند.

سخن پایانی

بهترین برندهای غذای گربه، غذای این حیوان را به گونه‌ای تولید می‌کنند که تمام مواد مغذی و مورد نیاز بدن گربه تامین شود و بافت و طعم خوبی هم داشته باشند. برندهای زیادی تولید کننده انواع غذای خشک، کنسرو و پوچ گربه هستند که در این مطلب از پت شاپ ملودی مهربانی چند مورد از آن‌ها را معرفی کردیم. در پت شاپ ملودی مهربانی می‌توانید انواع غذای گربه از نوع خشک یا کنسروی را خریداری کنید. علاوه بر غذای گربه سایر ملزومات نگهداری از گربه‌ها مانند تشویقی گربه، مکمل و ویتامین گربه و دیگر لوازم مورد نیاز را می‌توانید از ملودی شاپ خریداری کنید.

سوالات متداول

۱. بهترین برندهای غذای گربه چه مشخصاتی دارند؟

استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت، تنوع محصولات از نظر بافت، طعم و مزه و بافت خوب غذا از جمله مشخصات بهترین برندهای غذای گربه هستند.

۲. غذای خشک گربه چه ویژگی‌هایی دارد؟

غذای خشک گربه سبک‌تر است، هضم آن برای گربه راحت‌تر است و ماندگاری بالاتری نسبت به کنسرو یا پوچ گربه دارد.

۳. بهترین برندهای تولید کننده کنسرو و پوچ گربه کدامند؟

رویال کنین، شایر، فیلیکس، ورینا، ونپی و بسیاری برندهای دیگر جزو بهترین برندهای تولید کننده کنسرو و پوچ گربه هستند.

۴. جایگزین غذای خشک، کنسرو و پوچ گربه برای بچه گربه‌ها چیست؟

گربه‌ها تا ۲ ماهگی قادر به مصرف کنسرو، پوچ و غذای خشک نیستند و باید از شیر خشک برای تغذیه آن‌ها استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *