عمومی

تفاوت شامپو سگ و گربه با انسان؛ شامپو برای شستن سگ

تفاوت شامپو انسان با سگ

تفاوت شامپو سگ با انسان در ترکیبات شیمیایی شامپو، رایحه شامپو و PH شامپو می‌باشد، شامپوی انسان به دلیل ترکیبات شیمیایی قوی و اسیدی که دارد برای پوست و موی سگ آلرژی و حساسیت ایجاد می‌کند و باید از شامپوی مخصوص سگ برای آنها استفاده کرد. در این مقاله در مورد تفاوت شامپو سگ و گربه و انسان، مضرات استفاده از شامپوی انسان برای سگ و انتخاب بهترین شامپو برای سگ صحبت شده است. در ادامه با وب سایت ملودی مهربانی همراه باشید:

تفاوت شامپو سگ با انسان چیست؟

تفاوت شامپوی سگ و گربه و انسان بسیار زیاد است، یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها در انتخاب و استفاده از شامپو برای انسان‌ و سگ‌ها، ترکیبات مواد شیمیایی موجود در آنهاست. فرق شامپوهای حیوانات خانگی (سگ و گربه) با شامپوی انسان در در سه مورد زیر خلاصه می‌شود:

  • ترکیبات شیمیایی 
  • بوی شامپو
  • مقدار PH 

تفاوت شامپو انسان با سگ

هر یک از این تفاوت ها را در ادامه توضیح خواهیم داد.

ترکیبات شیمیایی شامپو

از تفاوت شامپو سگ با انسان می‌توان به ترکیبات آن اشاره کرد. شامپو برای حیوانات خانگی دارای ترکیبات شیمیایی خاص است که برای پوست و موی حیوانات مناسب می‌باشد. موادی مانند: ضدعفونی کننده، نرم کننده، مرطوب کننده و …. دارد که مناسب پوست حساس حیوانات خانگی است. ولی شامپوی انسانی برای پوست و موی مخصوص انسان‌ها تولید شده که ممکن است ترکیبات عطری و شیمیایی بیشتری داشته باشد که برای پوست و موی سگ و گربه مضر است. 

عطر و رایحه شامپو

تفاوت شامپو سگ و گربه با شامپو انسان رایحه و بوی آن است. شامپوی حیوانات خانگی سگ و گربه دارای عطر و رایحه ملایم و مخصوص حیوانات است که به آن علاقه داشته باشند. رایحه شامپوی سگ معمولا از شامپوی انسانی ملایم‌تر می‌باشد در صورتی که شامپوی انسانی رایحه قوی دارد که ممکن است بوی آن برای حیوانات خانگی مضر باشد. 

PH پوست

PH پوست انسان با PH پوست سگ و گربه متفاوت است. PH شامپوهای انسانی طوری می‌باشد که برای پوست حیوانات خانگی سگ و گربه مناسب نیست و برای آنها حساسیت و آلرژی ایجاد می‌کند. 

کاربرد شامپو برای شستن سگ

از تفاوت شامپو سگ با انسان به کارایی و کاربرد آن می‌توان اشاره کرد. شامپو سگ و گربه به منظور تمیزی و نگهداری پوست و موی آنها استفاده می‌شود، در حالی که شامپوی انسان ممکن است علاوه بر تمیزی جنبه درمانی پوست و مو نیز داشته باشند. 

آیا می توان از شامپو انسان برای سگ استفاده کرد؟

ایا شستن سگ با شامپو انسان امکان دارد؟ به طور کلی از شامپو انسان نباید برای تمیز کردن پوست و موی سگ و گربه نیز استفاده کرد. مخصوصا استفاده همیشگی آن قطعا به موی سگ آسیب می‌رساند. برای شستن موی سگ و گربه خود باید از شامپو مخصوص آنها که PH مخصوص پوست‌شان را دارد استفاده کنید. شامپوی سگ و گربه به طور خاص فقط برای پوست و موی آنها تولید شده و دارای ترکیبات مناسب پوست حیوانات است. 

استفاده از شامپو انسان برای سگ

همچنین می‌توانید قبل از انتخاب شامپو، سگ و گربه خود را نزد دامپزشک برده تا پس از معاینه متناسب با پوست و موی آن، شامپو برای حیوان خانگی شما تجویز کند. استفاده از شامپوی انسان به طور مرتب برای حیوانات قطعا برای پوست و موی آنها مضر است و ممکن است باعث ایجاد عفونت پوستی شود. 

مضرات استفاده از شامپوی انسان برای سگ و گربه

ایا شستن سگ با صابون و شامپوی انسان ضرر دارد؟ استفاده از شامپوی انسان برای سگ و گربه می‌تواند مشکلات پوستی و آلرژی ایجاد کند که در ادامه به این موارد اشاره شده است:

خارش و حساسیت

استفاده از شامپوی انسانی برای سگ و گربه می‌تواند منجر به ایجاد خارش و حساسیت در شرایط بدتر تبدیل به آلرژی در سگ‌ها شود.

رایحه ناخوشایند

برخی از شامپوهای انسان ممکن است رایحه قوی داشته باشد که برای سگ مناسب نبوده و نسبت به آن واکنش منفی نشان دهد. بنابراین بهتر است از شامپوی مخصوص سگ استفاده کنید که رایحه ملایم و مخصوص حیوانات خانگی دارد. 

مسمومیت شیمیایی

برخی از شامپوهای انسان ممکن است دارای ترکیبات شیمیایی قوی باشد که در صورت بلعیده شدن توسط سگ امکان دارد مسمومیت ایجاد شود. 

عدم ارائه نتیجه مطلوب

با توجه به اینکه شامپوی انسان برای پوست و موی هر فرد تولید شده و امکان دارد مشکلات پوستی سگ شما را برطرف نکند. استفاده از شامپوی انسان برای سگ نتیجه مطلوب ندارد و مشکلات پوست و موی سگ حل نخواهد شد. 

بیماری عفونی

شامپوی انسانی به دلیل ترکیبات اسیدی بودن قوی آن، امکان دارد سطح روغن و رطوبت پوست و موی سگ را پایین آورده و باعث ایجاد خشکی و مشکلات متعدد پوست و مو شود. شامپو برای شستن سگ باید ترکیبات ملایم داشته باشد تا به حفظ رطوبت پوست و موی سگ کمک کند. 

در نتیجه برای جلوگیری از ایجاد عوارض و مشکلات پوست و مو برای سگ ها باید از شامپوی مخصوص آنها استفاده کنید. 

مزایای استفاده از شامپو مخصوص سگ

از مزایای انتخاب شامپوی مناسب و مختص پوست و موی سگ و گربه می‌توان به این موضوع اشاره کرد که خیال شما از بابت اینکه به پوست و موی سگ آسیبی نمی‌رسد، راحت است.

تفاوت شامپوی سگ با انسان

در ادامه به مزایای استفاده از شامپوی مخصوص سگ اشاره شده است:

  1. ترکیبات شامپو: ساخت شامپو برای سگ با ترکیبات ملایم، غیرشیمیایی و بی‌خطر است که هیچ آسیبی به پوست و موی سگ نمی‌رسد. 
  2. کاربرد شامپو: به دلیل طراحی اختصاصی این شامپوها برای گربه و سگ، به خوبی کف کرده و به همین دلیل مدت زمان استحمام سگ کمتر خواهد شد. 
  3. تطابق با PH پوست سگ: از مزایای شامپوی مخصوص سگ می‌توان به تطبیق PH شامپو با پوست و موی سگ اشاره کرد که به آن آسیب نمی‌رساند. این موضوع به سلامت پوست و موی سگ کمک خواهد کرد.
  4. جلوگیری از مشکلات پوستی: یکی دیگر از مزایای شامپوی سگ و گربه این است که به دلیل ترکیبات مناسبی که دارد از ایجاد عفونت و مشکلات پوست و مو برای سگ‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین ترکیبات ضدباکتری و ضدالتهاب موجود در شامپوی مخصوص سگ از ایجاد قارچ پوستی جلوگیری می‌کند. 
  5. رایحه و بوی مطبوع: معمولا شامپوی مخصوص گربه و سگ حاوی رایحه ملایم بوده که به حفظ تمیزی و بوی خوب پوست و موی سگ ها کمک می‌کند. 
  6. لطافت و نرمی مو: از مزایای شامپو سگ می‌توان به ترکیبات آن و حفظ درخشندگی و لطافت موی سگ ها اشاره کرد. 
  7. افزایش تمیزی و بهداشت: استفاده از شامپوی مخصوص موی سگ و گربه به حفظ بهداشت حیوانات خانگی کمک می‌کند. شامپوی مخصوص سگ برای استحمام، باعث از بین رفتن آلودگی و کثیفی روی پوست و موی سگ و گربه می‌شود. 

به طور کلی استفاده از شامپو مخصوص سگ به عنوان بخشی از مراقبت‌های روزانه به سلامتی و راحتی حیوان خانگی‌تان کمک می‌کند.

معیار انتخاب شامپو مخصوص شستشوی سگ

با چه شامپویی سگ را بشوییم؟ انتخاب شامپوی مناسب برای شستن موی سگ بسیار اهمیت دارد تا از پوست و موی سگ و گربه خود مراقبت کنید. همچنین با انتخاب شامپوی مناسب برای سگ می‌توانید از مشکلاتی مانند خارش، خشکی پوست، شوره جلوگیری کنید. از معیارهای انتخاب شامپوی مناسب برای سگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع پوست و مو

ابتدا برای انتخاب شامپوی مناسب باید نوع پوست و موی سگ خود را بشناسید. برخی از سگ‌ها پوست خشک و برخی دیگر پوست چرب و مختلط دارند. 

حساسیت پوستی

اگر سگ شما دچار حساسیت پوستی و مشکلات خاصی است باید از شامپوی مخصوص آن استفاده کنید تا حاوی ترکیبات نرم کننده باشد. 

نوع و حالت مو

برخی از شامپوها مختص موهای خاص تولید شده که باید با توجه به نوع و حالت موی سگ خود، شامپوی مخصوص تهیه کنید. 

ترکیبات شامپو

یکی از معیارهای مهم انتخاب شامپوی مناسب برای سگ، فرمول شامپو حیوانات است که باید حاوی مواد نرم‌کننده و مرطوب‌کننده باشد. همچنین شامپویی مناسب موی سگ است که حاوی ترکیبات شیمیایی قوی و سولفات نباشد. 

معاینه دامپزشک

یکی از راه های انتخاب بهترین شامپو برای سگ، مراجعه و معاینه توسط دامپزشک بوده که پس از معاینه بهترین شامپو مخصوص شستشوی سگ تجویز شود. 

تست پوست

بهتر است شامپوی موی سگ خود را قبل از استفاده روی ناحیه کوچک تست کرده تا مطمئن شوید شامپو برای مو و پوست سگ‌تان مناسب است و نسبت به آن آلرژی ندارد. 

به طور کلی انتخاب شامپوی مناسب برای سگ باید بر اساس نوع پوست و مو باشد تا بهترین نتیجه را به دست آورید و از پوست و موی سگ‌تان به خوبی مراقبت شود. 

آیا استفاده یک بار از شامپو انسان برای سگ مضر است؟

شستن سگ با شامپو انسان بسیار ضرر دارد ولی اگر برای یکبار از شامپوی انسان به عنوان شامپوی سگ خود استفاده کنید مشکلی ایجاد نخواهد شد. ولی مصرف دائمی شامپوی انسان برای پوست و موی سگ بسیار مضر بوده و باعث قارچ و ایجاد عفونت می‌شود. 

شامپو انسان برای سگ مضر است

اگر به هر دلیل امکان استفاده از شامپوی مخصوص سگ خود را ندارید، برای یکبار می‌توانید از شامپوی انسان برای شستن موی سگ خود استفاده کنید. ولی برای شستشوی منظم و دائمی موی سگ خود باید از شامپوی مخصوص سگ و گربه (حیوانات خانگی) استفاده کنید. قبل استفاده از شامپوی مخصوص سگ می‌توانید از دامپزشک خود برای تجویز بهترین شامپوی سگ متناسب با مو و پوست آن کمک بگیرید. 

شستن سگ با شامپو بچه 

ایا شستشوی سگ با شامپو بچه امکان دارد؟ استفاده از شامپو بچه با توجه به ترکیباتی که دارد برای سگ ضرر ندارد. زیرا پوست بچه بسیار حساس است و شامپو بچه ترکیبات ملایم، PH پایین، رایحه مناسب دارد تا به پوست بچه آسیبی وارد نشود. شامپو بچه برای مدت کوتاهی می‌تواند جایگزین شامپو سگ باشد که می‌توانید از شامپو بچه برای سگ که PH پایینی دارند، استفاده کنید. 

ولی به طور کلی بهتر است با توجه به نوع پوست و موی سگ و حیوان خانگی خود شامپوی مخصوص خریداری کنید تا نکات مراقبتی به خوبی رعایت شود. شما می‌توانید برای خرید شامپو سگ خود می‌توانید به  وبسایت پت شاپ ملودی مهربانی مراجعه کنید. 

سوالات متداول

۱- از کجا می‌توان شامپوی مناسب سگ و گربه خریداری کرد؟

پت شاپ ملودی مهربانی انواع شامپوهای مخصوص موی سگ و گربه را ارائه داده و درکمترین زمان در هر مکانی که قرار دارید، به دست شما می‌رساند. 

۲- ویژگی های بهترین شامپو سگ و گربه چیست؟

شامپوی مناسب سگ و گربه باید ترکیبات مناسب و مخصوص حیوانات خانگی داشته باشد و شما می‌توانید از شامپوهای متناسب با نوع پوست و موی سگ خود استفاده کنید. 

۳- سگ را با چی بشوریم؟

بهتر است برای شستن پوست و موی سگ خود از شامپوی مخصوص آنها استفاده کنید که ضرری نداشته باشد. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *