سگ

آیا سگ ها میتوانند غذای گربه بخورند؟

آیا سگ ها میتوانند غذای گربه بخورند؟

معمولا کسانی که هم گربه و هم سگ دارند هنگام مراجعه به دامپزشکی یکی از موارد رایجی که مطرح میکنند این است که سگ آن ها عاشق خوردن غذای گربه شان است و آیا خوردن غذای گربه برای سگ ها مشکل ساز هست یا خیر؟

در پاسخ باید گفت که گربه‌ها و سگ‌ها نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی دارند. بنابراین تغذیه منظم با غذای گربه برای سگ شما می‌تواند مشکلات طولانی‌مدتی برای سلامت او ایجاد کند. برای مثال سگ ها همه چیزخوار هستند و بنابراین می توانند رژیم غذایی متنوع تری داشته باشند که شامل مواد گیاهی و حیوانی باشد. از طرف دیگر، گربه ها در دسته تماما گوشتخوار هستند، به این معنی که آنها نیاز به پروتئین و چربی بیشتری نسبت به سگ دارند، به همین دلیل است که غذای گربه برای سگ ها بسیار جذاب تر است، زیرا بوی و طعم گوشت آن بسیار قوی است. اما این دلیل نمیشود که برای این که سگ شما بخاطر بوی این غذا هیجان زده شده است به او غذای گربه بدهید.

البته ممکن است دامپزشک شما گاها برای افزایش وزن توله سگ های کم وزن یا سگ‌هایی که با سرطان مبارزه می‌کنند و کاهش وزن، تحلیل عضلانی و اشتهای ضعیف را تجربه می‌کنند، غذای خشک گربه را برای یک دوره خاص تجویز کنند ( به سبب دریافت پروتئین بیشتر)

مصرف روتین غذای گربه می تواند باعث مشکلات سلامتی شود. همانطور که گفتیم غذای گربه دارای پروتئین بیشتری است. اگر سگ ها فقط غذای گربه بخورند، در معرض خطر بیشتری برای مشکلات سلامتی جیره غذایی با پروتئین بالا مانند پانکراتیت (التهاب لوزالمعده)، آسیب کبدی، چاقی و مشکلات کلیوی هستند. غذای گربه همچنین می‌تواند باعث مشکلات گوارشی سگ‌هایی شود که معده حساسی دارند، از جمله ناراحتی‌های گوارشی، نفخ شکم و اسهال.

سگ ها به یک رژیم غذایی متعادل ک متشکل از گوشت، سبزیجات و کربوهیدرات است، نیاز دارند. غذای گربه بدلیل اینکه منحصرا گوشتخوار است. در واقع ترکیبی از گوشت و پروتئین حیوانی است، در حالی که غذای سگ ها علاوه بر آن شامل سبزیجات و کربوهیدرات هم است. اگر رژیم غذایی سگ فقط به غذای گربه متکی باشد، مواد حیاتی را از دست می دهد. این امر مشابه زمانی است که شما فقط به سگ خود سینه مرغ، جگر یا گوشت میدهید.

اگر در حال حاضر سگ شما عادت کرده است که از غذای گربه تغذیه کند میتوانید کم کم این عادت او را با اضافه کردن غذای خشک یا کنسرو و پوچ سگ، به غذای گربه و هر روز بیشتر کردن نسبت غذای سگ به گربه ، از بین ببرید و درنهایت بطور کامل به او غذایی مانند: غذای خشک سگ بدهید.

اگر که سگ شما از ظرف غذای گربه تان یواشکی غذا میخورد سعی کنید به این دو در اتاق های جداگانه یا فضا های دور از هم غذا دهید.

البته توصیه میشود برای هرگونه تغییر در رژیم غذایی پت خود حتما با دامپزشک مشورت کنید

ساریناشعرانی-دامپزشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *