سگ

اشنایی با انواع سگ عروسکی

نژاد عروسکی یا سگ اسباب بازی به سگ‌های بسیار کوچک گفته می شود که ممکن است از هر یک از نژادهای سگ باشد.

انواع نژاد سگ عروسکی

سگ های عروسکی طرفداران بسیار زیادی دارد. این نوع نژاد ها بهترین سگ برای نگهداری در خانه هم محسوب می شوند. اگر قصد تهیه یکی از نژادهای سگ عروسکی را دارید حتما قسمت زیر را با دقت بخوانید تا با انواع نژاد سگ های عروسکی آشنا شوید.

۱. نژاد سگ پاگ

دارای جثه کوچک و عضلانی می باشد. به رنگ های سیاه، نقره ای، قهوه ای و طلایی یافت می شود. گوش ها مخملی و به شکل گلبرگ رُز می باشند. چشم های تیره، براق و برآمده و دم کوتاه فر خورده دارد .

سگی است باوفا، جنجالی، بی انضباط، سرکش، جذاب، باهوش و بازیگوش. آموزش ها را به خوبی فرا می گیرد. پاگ نسبت به تن صدا حساس است بنابراین نیازی به بلند کردن صدا در هنگام تنبیه حیوان نمی باشد. دیدبان خوبی است. سگ صلح طلبی می باشد و رابطه خوبی با کودکان، سایر حیوانات خانگی و حتی غریبه ها دارد. پاگ به توجه زیادی از سوی صاحبش نیاز دارد و بی توجهی او را به یک موجود حسود تبدیل می کند.

۲. نژاد سگ پامرانیان

پامِرانیان سگی است کوچک، پشمالو با گوش های کوچک و نوک تیز و صورتی شبیه به روباه. انواع کوچک این نژاد با خصلت مطیع بودن و روحیه سر زندگی ، آنها را بعنوان یکی از مهم ترین حیوانات خانگی و دست آموز مطرح ساخته است. چشم ها براق، به رنگ مشکی و دارای اندازه متوسطی است.

گردن کوتاه است. در انواع رنگ ها شامل قرمز، نارنجی، کرم و مشکی، قهوه ای و خاکستری دیده شده است.

رفتار آمرانه ای دارد. باهوش و زیرک می باشد. پامِرانیان سگ سرزنده، باهوش، مشتاق برای آموختن، بسیار باوفا و شجاع است و غالباً با سایر سگ ها و حیوانات به خوبی کنار می آید. اما بعضی از آنها فکر می کنند که جثه بزرگ تری نسبت به آنچه هستند، دارند و اقدام در حمله به سگ هایی بزرگ تر می نمایند. صدای بلندی دارند و دیدبان بسیار خوبی است. اگر می خواهید در هنگام صدای درب و زنگ تلفن پارس نکند باید از سنین کم مورد آموزش هایی جدی قرار گیرد. برای کودکان پیشنهاد نمی شود.

۳. نژاد سگ پودل عروسکی

موها در این نژاد سیمی مانند بوده و شامل یک ردیف موهای فر خورده و ضخیم در سطح و موهای پشم مانند و نرم در زیر می باشد. نژادی است بسیار فعال، باهوش و با ظاهری مغرور. سگی است پر سر و صدا. پودل نژادی شاداب، مغرور و حساس است و استعداد زیادی در آموختن دارد. این نژاد راه و روش ها را به خوبی می آموزد و برای آموزش در سیرک ایده آل است. برخی از صاحبان این سگ ادعا می کنند که پودل می تواند معنای کلمات را درک کند! پودل از تنها ماندن عذاب می کشد و با غریبه ها زیاد خو نمی گیرد برهمین اساس بهتر است تا در زمان تولگی آن را اجتماعی کرد. با سایر سگها و حیوانات مهربان است.

۴. نژاد سگ مالتیز

سگ کوچک و سر سختی است که دارای موهای سفید و بلند اشرافی می باشد. پوشش آن همیشه به رنگ سفید است که البته رنگ عاجی نیز قابل قبول می باشد.چشم های تیره، گرد و بزرگ و بینی سیاه دارد.

مالتیز سر زنده، بازیگوش، آرام، دوست داشتنی و قابل اعتماد است. بسیار باهوش می باشد و اگر بداند جایزه ای در انتظارش است خیلی خوب آموزش ها را فرا می گیرد. یک حیوان خانگی کلاسیک است. با سایر حیوانات خانگی کنار می آید. برای کودکان پیشنهاد نمی شود. استفاده از غذای خشک سگ در تغذیه باعث سالم ماندن و افزایش طول عمر دندان هایش می شود.

۵. نژاد سگ شیتزو

شیتزو سگی هوشیار و با شهامت می باشد. خوشحال و سر سخت. با کودکان آرام رابطه خوبی دارد. سگی آرام و باوفا است که خیلی زود با همه صمیمی می شود. آموزش دادن به او باید با صبر و حوصله و با محبت انجام گیرد. دیدبان هوشیاری است و به پارس کردن علاقه دارد، اما اصولاً در داخل خانه آرام است. لجباز، باهوش و بازیگوش است. علاقه دارد تا همیشه نزدیک اعضای خانواده باشد. غالباً رابطه خوبی با سایر حیوانات خانگی دارد.

۶. نژاد سگ هاوانیز

هاوانیز نژادی است که دارای پوشش خارجی دو لایه است و هر دو پوشش از موهای نرم تشکیل شده اند. ارتفاع موها در سگ بالغ از ۶ تا ۸ اینچ و به درخشندگی مروارید می باشد. برخی از هاوانیزها همچنین حامل یک ژن موی کوتاه می باشند. هاوانیز سگ همراه است، آرام و مسئولیت پذیر. آنها خیلی سریع به خانواده انسانی خود خو می گیرند و با کودکان رفتاری عالی دارند. بسیار احساسی و بازیگوش با سطح بالایی از هوش. سگی سرزنده و اجتماعی که با همه کنار می آید.

انسان ها، سایر سگ ها، گربه ها و حیوانات دیگر. بسیار آموزش پذیر و فرمانبردار است. این سگ های کوچک خیلی علاقه دارند تا از اتفاقات اطرافشان سردر بیاورند. به تن صدا بسیار حساسند و اگر حس کنند که از صاحب قدرتمند ترند، فرمان برداری نخواهند داشت. همچنین نباید با آنها رفتاری خشن داشت. در حین آموزش باید خونسرد، آرام و قاطع عمل کنید.

هاوانیزها به خوبی می توانند سگ سیرک باشند، چراکه از انجام حرکات فیزیکی در برابر مردم لذت می برند. دیدبان های خوبی هستند و ممکن است در برخورد با غریبه ها خجالتی باشند.

۷. نژاد سگ جاپانیز اشپیتز

شاد، باهوش، با نشاط و سر زنده است. به نظر می رسد که همیشه در حال خندیدن است. عاشق پریدن و ایستادن روی پاهای عقبی اش است خصوصاً در مواقعی که قصد گرفتن چیزی را دارد. اشپیتز نیاز به توجه صاحبش دارد و علاقه دارد که صاحبش را خوشحال کند اما به هر حال این سگ به خوبی می داند که چه می خواهد و چگونه می تواند آن را بدست آورد. معمولاً به غریبه ها، سگ های دیگر و حیوانات پارس می کند. اشپیتز نر از سگ های هم جنس خود خوشش نمی آید.

۸. نژاد سگ یورکشایر

بر خلاف جثه کوچکش سگ شجاعی است. پر انرژی، باهوش و سرزنده. نسبت به صاحبش باوفا است اما به غریبه ها اعتماد نمی کند. نسبت به سایر سگ ها و حیوانات حالت تهاجمی دارد و بطور کلی خلق و خوی تریرها را حفظ کرده است. این نژاد به مراقبت و توجه زیادی نیاز دارد. یورکشایر تریر سگ شیرینی است و به پارس کردن علاقه زیادی دارد که البته می توان به راحتی او را از این کار منع کرد.

۹. نژاد سگ بولوگنس

سیار جدی، رام و سر به راه. اصولاً آرام و متکی به صاحبش است. او عاشق همراه بودن با صاحبش و مردم است. با نشاط و سرزنده، بازیگوش و شاد. بیرون از خانه شلوغ و بی نظم است. اما در خانه همه جا مانند سایه صاحبش را دنبال می کند. می گویند زمانی که با بی توجهی صاحبش روبرو شود و کس با او بازی نکند و یا نادیده گرفته شود با سگواری زوزه سر می دهد!

با غریبه ها خیلی سریع خو می گیرد اما گاهی برخی ترسو و کمرو می شوند، بنابراین بهتر است که از تولگی با غریبه و صداهای بلند آشنا شود. با سایر حیوانات رابطه خوبی دارد. آموزش پذیر است. برای کودکان کم سن و سال پیشنهاد نمی شود.

۱۰. نژاد سگ پاپیلون

این نژاد کوچک، زیبا، باهوش و سرزنده است. دارای دم پرپشت و زیبایی است که آن را مانند حلقه ای بر پشت خود نگاه می دارد. گاهی اوقات پاپیلون را به اسم سگ پروانه ای می خوانند چرا که گوش هایش به بال های پروانه شباهت دارد. نژادی باهوش، پر محبت و بازیگوش است و زرنگ تر از آن چیزی است که از ظاهرش به نظرمی رسد. علاقه زیادی به بازی کردن بیرون از خانه دارد. سگی آرام، سرزنده و جذاب است. سر و صدا ندارد و آموزش های کوچک را به راحتی فرا می گیرد. این نژاد به خوبی با بزرگ ترها کنار می آید اما برای کودکان پیشنهاد نمی شود اگر از تولگی با گربه بزرگ شود میانه خوبی با آن خواهد داشت اما بعضی از پاپیلون ها نسبت به سگ های دیگر عصبی و تهاجمی برخورد می کنند.

۱۱. نژاد سگ بیشون فریزه

یشون فریزه سگ سفید کوچکی است که از همراهی انسان ها لذت می برد. روحیه ای استقلال طلب، آرام، باهوش، شجاع و سر زنده دارد. زیاد پارس نمی کند. سگ خوشحال و آرامی است که زندگی با او آسان می باشد. آموزش ها را خیلی زود فرا می گیرد. سگ اجتماع دوستی است و علاقه دارد تا همه جا به همراه صاحبش برود. به سرعت با سایر سگ ها و حیوانات خانگی خو می گیرد و رابطه خوبی با کودکان دارد. دیدبان خوبی است و ورود غریبه ها را با پارس کردن اطلاع می دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۱ نژاد سگ برای کودک شما | این نژادها عاشق شما هستند!

۱۲. نژاد سگ پکینیز

پکینیزها سگ های کوچک و شجاعی هستند که رفتاری شبیه به شیر دارند. آنها حساس، استقلال طلب، مبارزه طلب و بسیار احساساتی نسبت به صاحبشان هستند در عوض با غریبه ها خو نمی گیرند. سگی است مشتاق برای جلب توجه تا آن حد که اگر بفهمد غذا نخوردن او باعث جلب توجه صاحبش می شود، از خوردن غذا اجتناب خواهد کرد! اگر بیش از اندازه به آن غذا داده شود استعداد خوبی در فربه شده دارد. اصولاً سگ حسودی است. پر سر و صدا است و می تواند دیدبان خوبی باشد. برای کودکان پیشنهاد نمی شود.

۱۳. نژاد سگ جاپانیز چاین

جاپانیز چاین سگی جذاب سر زنده خوشحال و بازیگوش است. نسبت به صاحبش بسیار پر محبت است و همه را دوست دارد بیشتر برای خانواده های بدون کودک توصیه می شود. با سایر حیوانات خانگی و سگ ها رابطه خوبی دارد. جاپانیز چاین علاقه دارد تا در مرکز توجه باشد. زیاد پارس نمی کند. دیدبان خوبی است و بسیار حساس و تمیز می باشد.

۱۴. نژاد سگ آفن پینچر

خصوصیات رفتاری آفِن پینچِر به تریرها شبیه می باشد اما بر خلاف آنها با سایر سگ ها و حیوانات خانگی کنار می آید خصوصاً اگر از سنین پایین با آنها بزرگ شود. شجاع، لجباز، بازیگوش و شلوغ است. یک مدافع نترس. بسیار احساساتی و جذاب. از بودن در کنار اعضای خانواده لذت می برد. آموزش های او باید با دقت و حوصله انجام گیرد.

کارهای معمولی را خیلی سریع می آموزد. برای کودکان پیشنهاد نمی شود. نسبت به غذا و وسایل بازیش حالت دفاعی دارد. به شرط آنکه دما بالای ۲۰ درجه باشد به کوهنوردی علاقه دارد. غالباً پارس می کند. بیشتر برای خانواده های شلوغ و پر جنب و جوش پیشنهاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *