پرندگان

کاسکو طوطی شگفت انگیز

این طوطی یکی از باهوش ترین پرندگان جهان است و قدرتمندترین انها در تقلید صدا.

اگر قصد خرید کاسکو دارید باید توجه کنید به پر پرنگان الرژی نداشته باشید.ذرات ناشی از پوست و پر و یا بزاق یا فضله پرنده درفضای خانه پراکنده میشود و موجب ایجاد الرژی میشود.

کاسکوها برای شاداب و سرحال بودن باید مدتی از روز را در خانه ازاد باشند.

این نوع طوطی بسیار پر سو و صداست و گاه طبق غریزه جیغ می کشد بنابراین باید تحمل سر و صدا را داشته باشید.

علاوه بر این هزینه های نگهداری از پرنده تان را باید در نظر بگیرید. هزینه هایی از قبیل خرید قفس و وسایل موجود در ان و همچنین هزینه های مربوط به غذای پرنده و اسباب بازی و دامپزشک که تا اخر عمر کاسکو ادامه دارد.ه غذای پرنده و اسباب بازی و دامپزشک که تا اخر عمر کاسکو ادامه دارد.

غذای کاسکو شامل میوه،سبزی تازه، و مخلوط کمی از دانه ها و اجیل ها میباشد. حتما از مقاله تغذیه طوطی سانان سایت ملودی مهربانی دیدن کنید تا اطلاعات خود را بیشتر نمایید.

پرنده هر چه جوانتر باشد بهتر به شما خو میگیرد و راحت تر سخنگویی می اموزد.

کاسکوهای شش ماهه و جوانتر دارای عنبیه ای به رنگ سیاه و یا خاکستری بسیار تیره هستند . بعد از شش ماهگی رنگ چشم ان ها به تدریج روشن تر میشود و در حدود یک سالگی به رنگ دودی در می اید. بین ۱۸ ماهگی تا دو سالگی رنگ چشم انها به سمت زرد بسیار کمرنگ متمایل میشود، در سن ۳تا ۴ سالگی طوطی های خاکستری دارای رنگ چشم های زرد هستند. با زرد شده رنگ چشم ها تخمین سن بالاتر دشوار میشود.

بدون شک مهمترین بخش نگهداری یک پرنده، نظافت و رعایت بهداشت محل زندگی انهاست و اصلی ترین عامل بیماری انها عدم رعایت بهداشت است.بهداشت محل شامل نظافت قفس، ظروف، نشیمنگاه و زیره قفس پرنده میباشد.

جنس قفس هر چقدرم خوب باشد باز هم امکان جذب باکتری وجود دارد پس قفس را حداقل هفته ای یکبار با مواد شوینده کاملا بشویید و اب بکشید.

ضدعفونی کردن قفس هر ماه یکبار فراموش نشود.

محل نشستن پرنده بهتر است از شاخه طبیعی درختان باشد.

اشپزخانه خطرناکترین جای خانه برای پرنده است. وجود گازهای اشپزخانه برای پرنده میتواند مرگبار باشد.

طوطی ها ترس ذاتی از گربه دارند. پنکه های سقفی، سیم های برق، اشیا کوچک و وان و دستشویی پر اب و چیزهایی از این قبیل برای کاسکوها خطر سازند.

طوطی سانان نیاز به حمام دارند، برای حمام کردن فقط و فقط از اب خالی استفاده کنید.

ناخن های پرنده تان را هر ۱۰ تا ۱۵ روز کوتاه کنید.تغذیه پرندگان بسیار اهمیت داردو پرنده را در برابر انواع مشکلات و بیماری ها بیمه میکند.

ذرت، هویج، کلم بروکلی، کرفس، جعفری، نخود فرنگی و گشنیز و چیزهایی از این دست بر ای سلامت کاسکو مفید است. رژیم غذایی مناسب باعث سلامت و طول عمر پرنده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *