سگ

آیا سگ ها میتوانند انار بخورند؟ خواص و مضرات انار برای سگ ها

خوردن انار توسط سگ ها

خوردن انار برای سگ ها ممنوع است، البته با خوردن کمی انار مشکلی برای سگ ایجاد نمی‌شود ولی بهتر است از خوردن مقدار زیاد آن خودداری شود زیرا ممکن است باعث ایجاد بیماری و مشکلات گوارشی برای سگ ها شود.
در فصل سرما و حضور میوه خوشرنگ و خوشمزه انار در خانه‌ها، ممکن است که سگ‌تان بخواهد تعدادی دانه انار را با شما شریک شود. اما این که آیا مصرف انار برای سگ شما مشکل ساز خواهد شد نکته مهمی است که در این مقاله از پت شاپ ملودی مهربانی، در مورد آن صحبت شده است. با ما همراه باشید:

انار برای سگ خوب است یا نه؟

انار ارزش غذایی زیادی برای انسان‌ها دارد؛ همینطور به سبب این که حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است در رژیم غذایی سگ‌ها می‌تواند مفید باشد اما نکته قابل توجه این است که خطرات آن بیشتر از فواید آن خواهد بود. انار به دلیل کالری و کلسترول پایین که دارد برای میان وعده و تشویقی سگ‌ها مناسب است. همچنین انار حاوی مقدار زیادی آب است که برای سگ‌هایی که آب کمی مصرف می‌کنند، مفید می‌باشد. ولی به این نکته دقت کنید که خوردن انار به مقدار زیاد برای سگ ها مضر است و نباید اجازه دهید سگ شما انار مصرف کند.

خوردن انار برای سگها

خطرات انار برای سگ ها

خوردن انار توسط سگ ها خطرات و مضرات زیادی دارد که در ادامه به آن اشاره شده است:

  • هضم دانه‌های انار که در داخل این میوه یافت می‌شوند برای سگ‌ها دشوار است و می‌توانند باعث انسداد روده شوند. البته که خوردن یک یا دو دانه از روی زمین به احتمال زیاد آسیب زیادی به همراه نخواهد داشت، به خصوص اگر سگ شما یک سگ بالغ سالم باشد. اما مقادیر بیشتر ممکن است خطر بیشتری ایجاد کند.
  • مشکل دیگری که انار دارد این است که حاوی تانن‌هایی است که می‌تواند سبب بروز مشکلات معدی برای سگ شما شود؛ تانن‌ها مواد شیمیایی پیچیده‌ای هستند که از اسیدهای فنولیک به دست می‌آیند که در برخی میوه‌ها و درختان یافت می‌شوند. معده سگ‌ها به تانن‌های موجود در انار واکنش نشان می‌دهد و می‌تواند باعث استفراغ و اسهال در آنها شود.
  • خوردن دانه‌های انار به صورت یک جا برای سگ می‌تواند خطر خفگی داشته باشد که باید به این نکته دقت کنید.
  • انار برای سگ ها حاوی مقادیر زیادی فیبر است که مقدار اندازه آن برای سگ‌ها مفید است. ولی مصرف بیش از حد انار برای سگ و فیبر بالای آن باعث ایجاد مشکلات گوارشی از جمله اسهال و دل درد می‌شود.

اگر سگ شما انار خورد باید چه کاری انجام دهید؟

اگر متوجه شدید که سگ شما توانسته است پنجه خود را به انار برساند حواستان به علائم مشکلات گوارشی باشد. همانطور که گفته شد یک یا دو دانه انار احتمالا مورد مهمی نباشد، اما اهمیت موضوع زمانی است که باعث استفراغ یا اسهال سگ شما شود.
اگر مطمئن نیستید که سگ شما چقدر انار خورده است، یا اگر سگ شما علائم گوارشی مثل استفراغ یا اسهال و یا بی حالی را نشان می‌دهد، به دامپزشک خود مراجعه کنید. اکثر سگ‌هایی که یک یا دو دانه انار مصرف کرده‌اند احتمالا زود خوب می‌شوند، البته که برخی از سگ‌ها ممکن است مشکلات شدیدتری را نشان دهند. دامپزشک می‌تواند بر اساس سابقه سلامتی، سن، وزن و سایر شرایط، سگ شما را معاینه کند.

سخن نهایی

در این مقاله از ملودی مهربانی به طور کامل در مورد اینکه سگ شما انار بخورد یا خیر، آشنا شدید. خوردن انار به مقدار کم برای سگ ها مفید است و منعی ندارد ولی باید دقت کنید که مصرف فراوان انار برای سگ ها به شدت مضر است و خطرات زیادی را به دنبال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *