سگ

چرا توله سگ ها مدفوع خواری میکنند؟

مدفوع خواری در توله سگ

مدفوع خواری یا کوپروفاژی، در واقع یک رفتار کاملا طبیعی برای یک توله سگ است. اگر احیانا دیدید که توله سگتان مدفوع می‌خورد، واکنش شدیدی نشان ندهید. در واقع فریاد نکشید و توله سگ خود را تنبیه نکنید. واکنش بصورتی که باعث شوکه شدن سگ کوچولو شما شود ، بیشتر از آنکه فایده داشته باشد، ضرر خواهد داشت و حتی ممکن است منجر به کوپروفاژی و سایر مشکلات رفتاری شود. اگر علت به درستی و به موقع درمان نشود، این احتمال وجود دارد که مدفوع خواری به عادتی تکرار شونده برای توله سگ شما تبدیل شود. با این مقاله از سایت ملودی مهربانی همراه باشید!

علت مدفوع خواری سگ

چرا سگ ها مدفوع خود را می خورند؟

همانطور که گفتیم مدفوع خواری امری کاملاً طبیعی است و امکان دارد این موضوع برای توله سگ یا حتی حیوان بالغ شما رخ دهد! اما به طور کلی چندین دلیل وجود دارد که می تواند علت آن باشد که توله سگ شما مدفوع می‌خورد.

  • توله سگ ها ممکن است برای تقلید از مادران خود مدفوع بخورند.

در مرحله ای که نوزاد ها هنوز در بستر هستند، طبیعی است که سگ مادر مدفوع توله هایش را بخورد. او این کار را هم برای تمیز نگه داشتن “لانه” انجام می دهد و هم برای محافظت از توله سگ ها در برابر شکارچیانی که ممکن است توسط این عطر کشیده شوند. البته که هیچ شکارچی ای در خانه شما وجود ندارد. اما این یک رفتار تکاملی اولیه است و سایر حیوانات نیز همین کار را با نوازادان خود انجام می دهند. معمولا مادر از زمانی که توله هایش به دنیا می آیند تا زمانی که از شیر گرفته می شوند این کار را انجام می دهد.

از آنجایی که توله سگ ها یاد می گیرند چگونه یک سگ واقعی باشند، ممکن است بطور طبیعی از او پیروی کنند و کاری را که او انجام می دهد را انجام دهند. کنجکاوی طبیعی توله سگ ها ممکن است آنها را به بو کردن، مزه کردن و حتی خوردن مدفوع خود یا سگ های دیگر سوق دهد.

مادر معمولاً از خوردن مدفوع توله‌هایش در زمانی که شروع به خوردن غذای جامد کرده‌اند دست می‌کشد و می‌تواند برای دفع مدفوع از لانه خارج شود. توله‌سگی که شروع به خوردن مدفوع کرده است ممکن است همچنان این رفتار را تا سنین بالاتر ادامه دهد.

برای پیشگیری از این رفتار، باید همیشه بعد از مدفوع کردن توله سگ ها (قبل از اینکه آنها فرصتی برای خوردن داشته باشند) بستر را تمیز کنید.

البته که شما به احتمال زیاد توله سگ را پس از جدا شدن از مادر خود به سرپرستی پذیرفته اید و این تمیز کردن بلافاصله ممکن است در محل تولد توله سگ شما انجام نشده باشد.

  • عدم دریافت مواد مغذی به اندازه کافی

کرم‌ها و سایر انگل‌های روده‌ای می‌توانند مواد مغذی را از سیستم بدنی توله سگ خارج کنند. کرم ها و انگل ها باعث ‌شوند که او سعی کند مواد رژیم غذایی خود را با هر چیزی که می‌تواند از راه دور خوراکی به نظر برسد تکمیل کند

علاوه بر این، توله سگ شما ممکن است در طول روز به اندازه کافی غذا نخورد. توله ها در حال رشد

هستند و بیشتر آنها نیاز به تغذیه دو تا سه بار در روز دارند. اگر سؤالی در مورد مقدار یا دفعات تغذیه سگ کوچک خود دارید، با دامپزشک خود مشورت کنید.

  • استرس

ترس و استرس هم از دلایلی است که باعث می شود توله سگ ها مدفوع بخورند. اگر یک توله سگ برای مدت طولانی تنها بماند، ممکن است با بازی کردن و خوردن مدفوع خود از خستگی خود خلاص شود. استرس اغلب توله ها و سگ های بالغ را به خوردن مدفوع خود سوق می دهد. این ممکن است استرس ناشی از وارد شدن به خانه جدید یا به دلایل مختلف باشد. شما نباید با تنبیه او برای خوردن مدفوع، استرس بیشتری برای توله سگ خود ایجاد کنید.

  • تلاش برای جلب توجه شما

اگر قبلاً چندین بار به این رفتار(مدفوع خواری) با ناراحتی پاسخ داده اید، توله سگ شما ممکن است فقط برای دیدن دوباره واکنش، به این کار ادامه دهد. حتی اگر واکنش منفی باشد، تنها چیزی که توله سگ می‌داند این است که توجه بیشتری از سمت شما خواهد دید.

  • اجتناب از مجازات

برعکس مورد قبل، توله سگ شما ممکن است مدفوع خود را بخورد تا از توجه منفی شما جلوگیری کند. اگر شما با عصبانیت به کاری که او در ابتدا انجام داد، پاسخ داده باشید ، واکنش او در مقابل رفتار شما ممکن است این باشد که شواهد را با خوردن آن مدفوع “پنهان” کند

  • کوپروفیلیا

کوپروفیلیا برخی از توله سگ ها و سگ های بالغ، مدفوع خود را فقط به این دلیل که دوست دارند این کار را انجام دهند، می خورند.

چند نکته برای مدفوع خواری سگ

همیشه توضیح رضایت‌بخشی برای این رفتار وجود ندارد. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که سعی کنید با پرت کردن حواس او و برداشتن مدفوع در سریع‌ترین زمان ممکن از انجام آن جلوگیری کنید.

مشکل مدفوع خواری سگ

راه های جلوگیری از مدفوع خواری توله سگ تان

همیشه به توله سگ خود غذای با کیفیت خوب بدهید! مشورت با دامپزشک شمار را در انتخاب غذای خشک سگ راهنمایی می کند. مطمئن شوید که توله سگ شما تمام پروتئین، مواد معدنی، ویتامین ها و سایر مواد مغذی مورد نیاز خود را برای رشد طبیعی دریافت می کند.

  • علائمی مثل ضعف، اسهال،کاهش وزن، استفراغ
  • رشد ضعیف و موارد غیر طبیعی را در نظر داشته باشی و در صورت مشاهده هر یک از این علائم با دامپزشک خود مشورت کنید. اگر این مشکل حل نشود می تواند به یک مشکل جدی تبدیل شود.
  •  مطمئن شوید که توله سگ شما ورزش و بازی و توجه را به اندازه کافی دارد

(وقتی مجبور شدید او را برای مدتی تنها بگذارید، به توله سگ خود اسباب بازی های جویدنی یا اسباب بازی های شلوغ متناسب با سن خود بدهید تا استرس یا احساس تنهایی او را از بین ببرید تا به خوردن مدفوع متوسل نشود.)

  •  در تمیز کردن بستر پس از مدفوع کردن توله سگ خود کوشا باشید

به توله سگ خود فرصت بازی یا خوردن مدفوع خود را ندهید.

  • حواس او را پرت کنید

با فراخواندن او به سمت خود، حواس او را از مدفوع منحرف کنید. هنگامی که او پاسخ مناسبی داد، با یک رفتار آموزشی و تشویق کلامی به او پاداش دهید.

  • وقتی با توله سگ خود بیرون میروید، همیشه قلاده اش رو نگهدارید

راه رفتن توله سگ با قلاده متری باعث می شود که بتوانید او را کنترل کنید تا  مدفوع سگ های دیگر را نخورد. پبشنهاد می کنیم محصولات قلاده و بند قلاده سگ سایت را مشاهده نمایید.

اگر توله سگ شما شروع به بو کردن روی انبوه مدفوع کرد، به آرامی قلاده او را بکشید. او را به سمت دیگری هدایت کنید. به محض شروع به نشان دادن کنجکاوی برای مدفوع خود یا سگ های دیگر کرد، از تکنیک های حواس پرتی فوری استفاده کنید. در صورت پاسخ مناسب او با ستایش کلامی و یک رفتار آموزشی به او پاداش دهید.

سارینا شعرانی- دامپزشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *