سگ

بهترین نژاد سگ برای نگهداری در آپارتمان (قسمت اول)

بهترین نژاد سگ برای نگهداری در آپارتمان

بهترین نژاد سگ برای نگهداری در آپارتمان (قسمت اول):

ساکنان آپارتمان در هنگام انتخاب حیوان خانگی، نژادهای زیادی از سگ برای انتخاب دارند. ولی واقعا بهترین نژاد سگ برای نگهداری در آپارتمان کدام است؟ خوبست به یاد داشته باشید که اندازه فضای زندگی شما تنها مورد توجه نیست زیرا بسیاری از سگ های نژاد بزرگ سطح فعالیت پایین تری دارند و بیشتر از اینکه روی مبل استراحت کنند خوشحال هستند.

نژادهای سگی وجود دارند که به انرژی بالا و فضای زیادی نیاز دارند، بنابراین ممکن است برای آپارتمان کوچکتر مناسب نباشند. برخی از نژادهای سگ کوچک با انرژی بالا از زمان بازی در داخل خانه یا پیاده روی سریع راضی هستند. فقط هنگام انتخاب سگ حتماً همسایگان خود را در نظر بگیرید. شما حیوان خانگی می خواهید که بی وقفه پارس نکند و هنگام ملاقات با افراد دیگر، در آسانسور، روی پله ها یا در لابی مودب باشد.

 

Affenpinscher-running-outdoors

 

افن پینشر:

افن پینشر یکی از بهترین نژاد سگ برای نگهداری در آپارتمان است. این سگ اسباب‌بازی وفادار، کنجکاو، و سرگرم‌کننده است. این سگ اسباب‌بازی همدم انسان، شجاع و مهربان است. مانند تمام کمدین های بزرگ، این جدیت ظاهری هدف افن پینشر است که باعث می شود شیطنت های او بیش از پیش سرگرم کننده باشد.

یک مربی سگ حرفه ای می گوید: «این نژادی نیست که شما تربیت کنید، او مانند یک انسان است. شما با او دوست می شوید. پوشش ضخیم و خشن «شیک اما پشمالو» توصیف شده و در چندین رنگ وجود دارد. راه رفتن او سبک و مطمئن است. آنها می توانند با اراده و سلطه جو باشند، اما بیشتر افن ها وفادار، مهربان و همیشه سرگرم کننده هستند.

 

American-Eskimo-Dog-standing-in-the-grass-in-bright-sunlight

 

سگ اسکیمو آمریکایی:

سگ اسکیمو آمریکایی یکی از بهترین نژاد سگ برای نگهداری در آپارتمان است. او ظاهر زیبا و خیره کننده را با ذهنی سریع و باهوش ترکیب می کند. اسکی ها نه خجالتی و نه پرخاشگر، همیشه هوشیار و دوستانه هستند. هرچند در هنگام پیدا کردن دوستان جدید کمی محافظه کار هستند.

سگ اسکیمو آمریکایی در سه اندازه استاندارد، مینیاتوری و اسباب‌بازی یافت می‌شود. ویژگی‌های متمایز عبارتند از پوشش سفید متراکم و درخشان با موهای شیر مانند در اطراف سینه و شانه‌ها. چهره ای خندان، با بینی سیاه، لب ها و لبه های چشمی که قیافه ای دقیق و هوشمندانه را بیان می کند. با یک دم پر پشت حمل می شود. آنها در راه رفتن جسورانه و چابک حرکت می کنند.

اسکی ها حیواناتی اجتماعی هستند و در صورت نادیده گرفته شدن یا آموزش کم می توانند رفتارهای مشکل ساز داشته باشند. آنها اصرار دارند که بخشی از زندگی خانوادگی باشند. در میان تربیت پذیرترین نژادها، اسکی باهوش و دوستدار بچه  است.

 

American-Hairless-Terrier-standing-in-the-grass-on-lead

 

تریر بی مو آمریکایی:

تریر بی مو آمریکایی یکی از بهترین نژاد سگ برای نگهداری در آپارتمان است.  آمریکایی های بی مو با شور و نشاط حرکت می کند که نگرش واقعی تریر را اعلام می کند. انواع بدون مو برای انسانها ضد حساسیت است. با این حال، بی مویی چالش های خاص خود را دارد. در مورد این سگها آفتاب سوختگی نگران کننده است و هوای سرد نیاز به اقدامات احتیاطی خاصی دارد.

این نژاد از صاحب خود محافظت می کند و سگ نگهبان خوبی است. داشتن سگ فقط یک امتیاز نیست. این یک مسئولیت است آنها حداقل برای غذا و سرپناه به ما وابسته هستند و سزاوار خیلی بیشتر هستند. وقتی سگی را وارد زندگی خود می کنید، باید تعهدی را که مالکیت سگ به همراه دارد، درک کنید.

 

Australian-Terrier-standing-in-the-garden

 

تریر استرالیایی:

تریر کوچک استرالیایی یکی از بهترین نژاد سگ برای نگهداری در آپارتمان است. نمیتوان گفت که این نژاد چقدر با اعضای خانواده یا سایر افرادی که به خوبی می شناسد مهربان است. برخی از نژادها می توانند از همه به جز صاحب خود دوری کنند، در حالی که این نژاد با هر کسی که می شناسد مانند بهترین دوست خود رفتار می کند.

این نژاد با جوانان بسیار مسالمت آمیز رفتار می کند ولی با کودکان رفتار مسالمت آمیزی ندارد. سطح بردباری و صبر این نژاد با رفتار کودکان بالا نیست.

رفتار این نژاد تریر با سگهای دیگر دوستانه است. سگ ها باید همیشه برای تعامل و معرفی با سگ های دیگر تحت نظارت باشند. اما برخی از نژادها به طور ذاتی با سگ های دیگر سازگاری بیشتری دارند، چه در خانه و چه در جمع.

 

Barbet-standing-in-the-snow

 

باربت:

باربت، سگ آبی باستانی فرانسوی نیز یکی از بهترین نژاد سگ برای نگهداری در آپارتمان است. سگ آبی کهن الگوی فرانسوی، باربت یک نژاد روستایی با اندازه متوسط و نسبت متعادل است که در آثار هنری در اوایل قرن شانزدهم ظاهر می شود. در نیمرخ، باربت اندکی مستطیل شکل با سر قابل توجه و دم بلند است.

او پوششی بلند و متراکم از موهای مجعد و ریش دارد. باربت که یک ورزشکار چابک است، عمدتاً برای مکان یابی پرندگان استفاده شده است. او روحیه شادی دارد و بسیار اجتماعی و وفادار است. ویژگی بارز این سگ روستایی با جثه متوسط، موهای مجعد متراکم است که او را از بالای سر بزرگ و پهن تا نوک دم خمیده اش می پوشاند.

کت پشمالو و طبیعت دوست داشتنی این نژاد این تصور را ایجاد می کند که یک ماپت زنده شده است. اما باربت سگی قوی و محکم است که قرن ها برای شکارچی مشتاق و شناگر خستگی ناپذیر پرورش یافته است. باربت ها بسیار باهوش هستند و چیزهای جدید را به سرعت یاد می گیرند. آنها طبیعت آرامی دارند و تا زمانی که نیازهای ورزشی آنها برآورده شود، زندگی با آنها آسان است.

 

Basenji-running-through-a-field

 

باسنجی:

باسنجی نیز یکی از بهترین نژاد سگ برای نگهداری در آپارتمان است. سگ بی پوست آفریقا، یک شکارچی جمع و جور و با چهره شیرین، با هوش و با متانت است. آنها حیوانات خانگی منحصر به فرد و فریبنده ای هستند، بهترین برای صاحبانی که می توانند نیازهای ورزشی و چالش آموزش این سگ گربه مانند را برآورده کنند.

باسنجی ها سگ های شکاری کوچک و زیبایی هستند. آنها با پوشش کوتاه براق، دم و پیشانی چروکیده و چشمان بادامی شکل رسا که انواع احساسات ظریف و انسانی را منتقل می کنند، قابل تشخیص هستند. باسنجی‌ها در حالت سکون، منظره‌ای دوست‌داشتنی هستند. اما در یک یورتمه سریع، زمانی که گام‌های بلند و صاف یک اسب مسابقه کوچک را به نمایش می‌گذارند، چشمگیرتر هستند.

آنها پارس نمی‌کنند، اما احساسات خود را با صدایی عجیب و غریب نشان می‌دهند. بسنجی ها سخت کوش هستند و مانند گربه ها خود را تمیز می کنند.

 

سخن آخر اینکه:

مطالبی که مطالعه نمودید، از نژادهای سگهای آپارتمانی بود. در قسمت دوم ما را همراهی نمایید تا نژادهای دیگری نیز به شما معرفی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *