گربه

درباره گربه ها بدانیم

امروزه افزایش محبوبیت گربه ها باعث شده که تعداد گربه های خانگی نسبت به سگ ها افزایش یابد به همین دلیل اشنایی با رفتار و اخلاق گربه ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

گربه ها حیوانات خانگی منحصربفردی هستند و بیشتر مواقع کاری که خودشان دوست دارند را انجام می دهند.

گربه ها همواره در حال استراحت کردن میباشند اما هر زمان که بخواهند همانند بلنگ میشوند. نرمش بدن گربه به حدی است که دانشمندان گربه را همانند ماری می دانند که راه می رود.

گربه اصولا حیوان خوش خوابیست و همانند سایر حیوانات ریتم بدنش بوسیله ساعت بیوروژیکی داخلی انجام می گیرد. گربه ها به هنگام صبح و غروب که بهترین موقع برای شکار کردن میباشد ار بالاترین هوشیاری برخوردارند و بقیه ساعات خواب الود میباشند.

گربه ها معمولا ۱۶ ساعت در شبانه روز میخوانبد و نکته جالب اینکه مثل ما خواب میبینند و حتی کابوس و رویا دارند.

گربه ها بیشتر روز را در حال چرت زدن هستند. بنابراین جای خوابشان را راحت و نرم انتخاب کنید. انها دوست دارند همواره احساس اسودگی و گرما کنند. بنابراین جای خوابی را انتخاب کنید که این حس را به گربه تان بدهد. کف سبد باید باز شده و قابل شستشو باشد.

گربه ها همانند سگ ها اموزش نمیگیرند به همین دلیل برخی بر این باورند که گربه ها کلا جیزی یاد نمیگیرند . اما حتی می توان به گربه ها یاد داد که با فشار دکمه ای جایزه بگیرند.

راز موفقیت در اموزش به گربه ها پاداش دادن (تشویقی گربه) است.

بهترین زمان برای یادگیری دوره جوانی میباشد که ذهن گربه ها اماده یادگیری است. گربه با نگاه کردن به گربه های دیگر می تواند از انها بیاموزد و بهترین یادگیری با نگاه کردن به مادر بدست می اید.

محققان می گویند گربه ها دارای حس فوق العاده مسیریابی هستند. تحقیقات نشان میدهد که گربه ها مجهز به مسیریابی خانه شان هستند و گربه هایی سن بالاتری دارند قادرند تا مسیر ۱۲ کیلومتری به سمت خانه شان را بیایند.

گربه هایی که به عنوان حیوان خانگی نگهداری میشوند برای تغذیه و سربناه و امنیت به ما نیازمندند.

گربه ای را انتخاب کنید که متناسب با زندگی خانوادگی شما باشد.

بعضی از گربه ها نیاز به اراستن زیاد دارند. به برخی ها باید زیاد توجه کرد و این در حالیست که تمامی انها نیازمند تعادل غذایی و توجه روحی و جسمانی هستند. سعی کنید از محصولات برندهای معتبر در رژیم غذایی گربه ها استفاده کنید. برخی از این محصولات عبارت اند از: غذای خشک گربه، کنسرو و پوچ گربه و …

گربه هایی شبیه گربه برشین نیاز به رسیدگی زیاد و اراستن و شانه کشیدن روزانه دارند. این گربه ها همچنین مستعد مشکل انباشته شدن مو در معده می باشند.

اگرگربه هایتان اجازه ورود و خروج به بیرون از خانه را دارند حتما مراقب رفت و امد ماشینها که میتوانند بزرگترین مشکلات به شمار بروند باشید.

حتما کمک های اولیه را فرابگیرید و به گربه هایتان بیاموزید تا به هنگام صدا کردن اسمش میو میو کند.

انتخاب گربه به عنوان حیوان خانگی به معنای بذیرفتن تمام مسؤلیت ان می باشد.

بسیاری از افراد نسبت به گربه ها بیشتر از سگ ها دارای الرژی هستند و این امر به دلیل وجود بروتینی در بزاق  گربه است. گربه ها حیوانات تمیزی هستند و با لیس زدن خودشان بدنشان را می ارایند.

کسانی که نسبت به گربه ها الرژی دارند باید انها را بیرون از اتاق خواب نگهداری کنند و روی بدنشان حداقل روزی یکبار اسفنج خیس بکشند تا میزان بزاقشان کمتر شود.

معاینه دوره ای به همراه درمانهای انگلی و واکسیناسیون به موقع در کنار ازمایشهای خون حداکثر هر شش ماه یکبار علاوه بر اگاهی از سلامت حیوان می تواند باعث جلوگیری از بیماری های مشترک انسان و حیوان باشد.

نگهداری از دو گربه به معنای دو برابر شدن هزینه هاست. برای جلوگیری از تولد بچه گربه های ناخواسته حتما گربه های نر و ماده را عقیم کنید.

گربه ها از محلی خاص برای دستشویی کردن استفاده می کنند. بستر گربه بایدماده ای جاذب با بوی خوشایند باشد. بهترین راه کنترل بو تمیز کردن مکرر بستر است.بهتر است جعبه بستر یک و نیم برابر اندازه بدن گربه باشد.

گربه ها عاشق بازی کردن هستند و هر نوع اسباب بازی کوچک به هر شکلی میتواند باعث سرگرم شدن انها شود. همانند گربه های خیابانی گربه های خانگی هم نیاز به ورجه وورجه کردن و گاز گرفتن و چنگ زدن به اشیا دارند. اسباب بازی خلاقانه این نیازهای گربه را براورده می سازد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *