سگ

مدفوع سگ ها به شما چه می گوید؟ + هر آنچیزی که باید بدانید!

مدفوع سگ

به عنوان صاحب سگ، گاهی اوقات متوجه می شوید که در مورد مدفوع سگ از رنگ آن گرفته تا شکل و قوام، وسواس دارید. شاید ذهن شما مشغول این باشد که چه نوع مدفوعی طبیعی است. این درست است که هر سگی مدفوع می کند ولی نوع مدفوع سگها می تواند در مورد بیماریهای پنهان آنها به شما اطلاعات بدهد. سگها هم مانند بچه های انسان، نمی توانند در مورد مشکلات یا ناراحتی بدنشان به شما چیزی بگویند. نشانه هایی در مدفوع آنها وجود دارد که می تواند دلیل بی حالی، نا آرامی، بی اشتهایی یا … را به شما بازگو کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد مدفوع سگ خود، ما را همراهی کنید. اگر می خواهید بدانید مدفوع سگ باید چگونه باشد پس این مقاله را از ملودی مهربانی تا انتها بخوانید!

مدفوع سگ چگونه باید باشد؟

هر سگی منحصر به فرد است، بنابراین استاندارد مدفوع طبیعی و سالم سگ شما ممکن است تا حدودی با سگ دیگر متفاوت باشد. به برنامه معمول سگ خود و عادات مدفوع توجه داشته باشید تا اگر چیزی تغییر کرد، بدانید چه چیزی به دامپزشک خود بگویید. به یاد داشته باشید: اگر متوجه تغییراتی در روال عادی سگ شدید، با دامپزشک صحبت کنید.

  • قوام مدفوع سگ باید فشرده، مرطوب باشد و برداشتن آن آسان باشد.
  • مخاط در مدفوع سگ می تواند نشان دهنده التهاب روده بزرگ باشد.
  • سبزی زیاد می تواند به این معنی باشد که سگها مشکل کیسه صفرا دارند.
  • اگر مدفوع سگ شما سفت یا خشک است، می تواند نشانه یبوست سگ باشد.
  • اسهال سگ یا مدفوع آبکی، به عنوان نشانه ای از ناراحتی روده، می تواند نشانه ای باشد که مشکلی در شکم سگ وجود دارد.
  • مدفوع سگ باید قهوه ای شکلاتی باشد. اگر سگ شما در حال تغذیه با رنگ های افزودنی است، ممکن است برخی از رنگها در مدفوع سگ شما نیز دیده شود.
همه چیز درباره مدفوع سگ

نوع مدفوع سگها می تواند در مورد بیماریهای پنهان آنها به شما اطلاعات بدهد.

علل یبوست سگها چیست؟

  • فیبر رژیمی خیلی زیاد یا خیلی کم.
  • ورزش کافی برای سگ در نظر گرفته نمی شود.
  • غدد مقعدی مسدود یا عفونی شده است.
  • لیس زدن موهای بدن برای پاکیزگی.
  • کم آبی بدن سگها به هر علتی

بیشتر بخوانید: آلرژی در سگها و راه های درمان آن چیست؟

علل اسهال سگها چیست؟

  • یک رویداد استرس زا مانند پذیرش یک سگ جدید، ورود یک عضو جدید به خانواده، نقل مکان به خانه و غیره.
  • تغییر سریع به یک غذای جدید برای سگ.
  • خوردن غذاهایی که برای انسان طراحی شده است.
  • خوراندن داروی جدید به سگها.
  • نوشیدن آب از گودال یا حوض راکد.

خون در مدفوع سگها به شما چه میگوید؟

گاهی اوقات خون در مدفوع سگ (مثلاً به صورت رگه های قرمز) ظاهر می شود. این رگه ها می تواند نشانه ای از پارگی یا ضربه خفیف در ناحیه پایین یا راست روده او باشد. مقعد سگ خود را بررسی کنید تا ببینید آیا چیزی مانند زخم دیده می شود یا خیر.

در صورت دیده شدن خون قرمز روشن در مدفوع سگ که نشان دهنده خون تازه است، گاهی اوقات می تواند به دلیل مشکلات در روده باشد. بهتر است هر خونی توسط دامپزشکتان بررسی شود. اگر می توانید یک نمونه از مدفوع را همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: مشکلات سیستم گوارشی در سگها را چطور باید حل کنیم

چرا برخی سگها مدفوع می خورند؟

هنگامی که سگ ها مدفوع می خورند، به آن کوپروفاژی نیز می گویند. اما چرا آنها تصمیم می گیرند مدفوع خود را بخورند؟ خوب، صادقانه بگویم، کارشناسان هنوز کاملا نمی دانند. برخی نظریه ها بر این معتقدند که خوردن مدفوع می تواند نشانه ای از تلاش آنها برای دریافت مواد مغذی بیشتر از آنچه قبلاً خورده است باشد، اما در حال حاضر هیچ مطالعه ای برای تأیید این موضوع وجود ندارد. شاید فقط برای سگ های ما بو و طعم خوبی داشته باشد.

چگونه سگ خود را از خوردن مدفوع منع کنیم؟ مانند بسیاری از چیزها، ممکن است لازم باشد کمی آزمون و خطا کنید. توصیه می کنیم فوراً مدفوع سگ را پاک کنید و به سگ خود آموزش دهید “ترک کن!” فرمان، و اسپری مواد بازدارنده طعم بوی مدفوع را در محل اسپری کنید.

رنگ مدفوع سگها به شما چه میگوید؟

نوع مدفوع سگها می تواند در مورد بیماریهای پنهان آنها به شما اطلاعات بدهد.

  1. مدفوع به رنگ سیاه یا قرمز: نشان دهنده وجود خون در مدفوع است. هر چه سایه تیره تر باشد، مشکل در دستگاه گوارشی (GI) سگ شما بالاتر می رود.
  2. مدفوع به رنگ خاکستری یا زرد خاکستری: اغلب با صفرا در مدفوع همراه است و می تواند نشان دهنده مشکلات کبد، پانکراس یا کیسه صفرا باشد.
  3. مدفوع به رنگ سبز: مدفوع به رنگ  سبز احتمالاً علف و گیاهان زیادی می خورد. ممکن است لازم باشد رژیم غذایی آنها را تغییر دهید تا مطمئن شوید که در عوض مواد مغذی مورد نیاز خود را از ظرف غذا دریافت می کنند نه از گیاهان بیرون از محل زندگی.
  4. مدفوع به رنگ سفید و گچی: ممکن است سگ شما رژیم غذایی حاوی کلسیم زیاد داشته باشد که می تواند منجر به یبوست (یبوست مزمن) شود.
  5. مدفوع به رنگ سفید: مدفوع به رنگ سفید در سگها می تواند نشانه کرم یا سایر انگل ها باشد.

جمع آوری و دفع صحیح مدفوع سگها

مسلما پاکسازی مدفوع در فضای باز بسیار ساده تر است! با این حال، هنوز هم به دلایل زیبایی شناختی و محیطی باید از چند دستورالعمل ساده پیروی کنید. زباله‌های حیوانات خانگی می‌توانند غلظت بالایی از انگل‌ها داشته باشند و حتی می‌توانند آب‌های زیرزمینی را تحت تأثیر قرار دهند. وقتی سگ شما مدفوع را در فضای باز انجام می دهد، به یاد داشته باشید:

  • دوست خود را تشویق کنید که روی چمن یا ماسه برود (نه پیاده رو)
  • هر مدفوع شل را قبل از برداشتن با خاک یا شن بپوشانید و سپس به جمع کردن آن اقدام کنید.
  • مدفوع را با یک کیسه پلاستیکی (بدون سوراخ!) جمع کنید و بلافاصله ببندید.
  • زباله ها را در اسرع وقت مطابق با روش ترجیحی شهرداری محلی خود دفع کنید.

لطفاً توجه داشته باشید در حالی که ممکن است کمپوست کردن کودهای دوست شما مورد پسند دوستداران محیط زیست باشد، این کار توصیه نمی شود. ترکیب شیمیایی مدفوع سگ، همراه با خطر انگل، در واقع می تواند برای باغ شما مضر هم باشد.

نوع مدفوع سگها می تواند در مورد بیماریهای پنهان آنها به شما اطلاعات بدهد.

آیا باید سگ را بعد از مدفوع پاک کرد؟

به عنوان والدین حیوان خانگی، این وظیفه شماست که دوست خود را تمیز و راحت نگه دارید. برای برخی از توله ها، حمام کردن و نظافت منظم کافی است. برای دیگران، به خصوص سگ های مو بلند و سگ های با دم پر مو، پاک کردن ایده خوبی است. با یک پارچه برای شستشوی گرم اغلب می توان این کار را به خوبی انجام داد، اما ممکن است لازم باشد موهای نزدیک مقعد سگ را شانه یا کوتاه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *