سگ

اشنایی با سگ نژاد پودل

اشنايي با سگ نژاد پودل

پودل یک سگ بسیار فعال، هوشمند و ظریف است.شخصیت کاملا خود ساخته و مستقلی دارد،هنگامی که در حال حرکت است، حرکتش به طور مغرورانه و با افتخار است. به دلیل همین ویژگی پودل از آنها در مد سنتی و مراسم هایی از این قبیل استفاده می کنند.

پودل ها باید در روز حتما پیاده روی روزانه خود را داشته باشند . آنها از بازی های پر انرژی لذت می برند و اگر ورزش را منظم انجام دهند، در سلامت بهتر نگهداری می شوند. اما مراقب باشید که آن را بیش از حد خسته نکنید، به خصوص اگر می بینید که شروع به خس خس می کنند. پودل ها علاقه خاصی به ورزش های آبی و آب تنی دارند.

شناخت سگ نژاد پودل

پودل ها از بهترین سگ های آپارتمانی هستند. اگر فعالیت بدنی روزانه متوسط خود را داشته باشند ،در داخل ساختمان نسبتا غیر فعال است و بدون حیاط نیز میتواند زندگی می کند. می تواند آب و هوای گرم و یا سرد را تحمل کند و در دمای اتاق راحت نگه داشته می شود. آنها سگ های خانوادگی واقعی هستند که می توانند در یک بعد از ظهر به خوبی با بچه ها بازی کنند و سپس در عصر در اتاق نشیمن با آرامش بخوابند. پودل ها نگهبانان عالی هستند، آنها هشیار و کنجکاو هستند و هنگامی که فرد یا حیوانی در حال نزدیک شدن هست بقیه را مطلع می کند. آنها انتخاب عالی برای خانواده هایی هستند که اولین بار است صاحب سگ می شوند.

پودل سگ حساسی است که دوست دارد در محیط های مسالمت آمیز زندگی کند. اگر خانه شما پر از هرج و مرج باشد، می تواند باعث ایجاد تنش هایی در پودل شما شود. اگرچه آنها با بچه ها خوب هستند، اغلب آنهایی که  در خانه هایی با تعداد زیادی بچه زندگی می کنند دچار اضطراب و تنش می شوند.

وزن این سگ ها در نر و ماده برابر است و حدود ۷ تا ۸ کیلو هستن. طول عمر این سگ ها حدود ۱۲ تا ۱۵ سال می باشد. توله سگ شما تقریبا هر روز نیاز به مسواک زدن دارد.برای مسواک ردن دندان های پودل تان به دنبال علائمی از قبیل مات و کدر شدن دندان ها نباشید .هر روز سگ خود را مسواک بزنید.

پودل ها حتی زمانی که بدون پوشش هستند و همه موهایشان را تراشیدیم ، جز سگ های کوچک به حساب نمی آیند. البته برخی از انجمن ها و استاندارد ها آن هارا جز سگ های کوچک میداند اما این دیدگاه درست نیست .

از دیگر نکات مهم در مراقبت های اراستگی در پودل ها برس کردن و شانه کردن مرتب موها و پوشش آن ها است . موجودات ریزی در زیر پوشش رویی پودل ها زندگی میکنند که اگر مرتب پودل خود را برس نکنید این موجودات در زیر مو های پودل تان به دام افتاده و باعث ریزش مو در سگ تان میشود. پس حتما به طور مکرر موهای پودل تان را برس بزنید و نحوه کشیدن برس تان به گونه ای باشد که تیغ های برس تا نزدیک ریشه موها بیاید. برای این کار میتوانید از برس های فلزی استفاده کنید. قلم مو و برس های سیلکونی نیز انتخاب های خوبی میتوانند باشند.

نحوه برس زدن به این گونه است که کشیدن برس را از سر شروع کرده و به سمت دم میروید. همیشه قبل از حمام کردن مو های پودل تان را برس کنید

نیاز پودل ها به حمام مکرر بیشتر از بقیه  سگ ها است، و حدود یک حمام در ماه است. سگ را با یک شامپو مخصوص سگ بشویید تا از خشک شدن بیش از حد یا تحریک پوست جلوگیری شود. از سر شروع کنید، بسیار مراقب باشید که آب یا صابون در چشم یا گوش حیوان نرود.بعد از آن که با دقت سر را شستید و شست شو تان تمام شد با یک حوله یا پارچه تمیز میتوانید بدن سگ تان را شامپو کنید و دقت کنید ماساژ پوست سگ به گونه ای نباشد که پوست بدن حیوان اذیت شده یا حساس شود. اگر زیاد ماساژ دهید میتوانید باعث ایجاد خراش یا زخم در پوست سگ بشوید. بعد از حمام نیز با فشردن موهای سگ آب را از موها بگیرید. همچنین میتوانید از خشک کن مو نیز استفاده کنید.

اگر شما قصد دارید ارایش پودل خود را درحالت موی کوتاه نگه دارید باید چگونگی برس کردن و کوتاه کردن مو سر حیوان را به خوبی بلد باشید . اگر عمیق شانه نکشید و موهای زیرین را شانه نکنید به تدریج این موها نازک شده و ریشه هایشان سست میشود و در نهایت میریزد. هر ۴-۶ هفته یک بار جهت کوتاه کردن مو ها و ناخن های حیوان او را به نزد یک ارایشگر حرفه ای حیوانات ببرید و از کوتاه کردن مو و ناخن حیوان به صورت فردی خود داری کنیدو مگر در حالتی که اموزش های حرفه ای را دیده اید .

پودل ها ریزشمو زیادی  ندارند و از این نظر برای افراد مبتلا به آلرژی گزینه خوبی به حساب می آیند.

پودل ها بسیار هوشمند هستند و به راحتی آموزش می بینند.آنها چابک و فریبنده و همچنین زیرک هستند و می توان از آنها در انواع ورزشها استفاده کرد.سگ های  پودل چابک و اطاعت پذیر هستند. هم چنین آنها شناگرهای عالی هستند و در آزمایش غواصی و گرفتن شکار خیلی خوب رقابت می کنند. پودل ها بسیار افراد گرا هستند و اگر برنامه های آموزشی شما سرگرم کننده و مثبت باشند، آنها سریع به شما عادت می کنند.

فقط مطمئن شوید که او با برنامه های آموزشی شما سازگار باشد. پودلها در هر سایز سگهای بسیار فعالی هستند که هر روز به ورزش مناسب نیاز دارند. پودل ها برای فعالیت های مختلف مشتاق هستند و از آن لذت می برند.

شنا یک ورزش عالی برای آنهاست و اکثر پودل ها دوست دارند در آب بمانند. آنها به عنوان سگ های شکار پرورش داده می شوند و این باعث می شود که آنها بازی کنند، بنابراین اسباب بازی ها، چوب ها و یا توپ هایی که برای آنها مناسب است را تهیه کنید تا ذهن و بدن او را پرورش دهید.آنها همچنین رفتن به یوگا یا پیاده روی طولانی با انسان را دوست دارند. تمرین مناسب برای سلامتی بسیار ضروری است.

پیاده روی روزانه برای حفظ توده عضلانی مناسب، حفظ متابولیسم و سلامت قلب او مفید است. به یاد داشته باشید که تمرینات بیش از حد در زمان اشتباه موجب نفخ کردن سگ شما می شود. هم چنین اگر یک پودل اسباب بازی یا مینیاتوری در سن جوانی بیش از حد تمرین داده شود، این امر می تواند در رفتگی مفصل زانو ایجاد کند. باید به این نکته توجه داشت که پودل هایی که ورزش و فعالیت کافی ندارند می توانند مضطرب و پرخاشگر باشند.

نوع غذایی که شما پودل خود را با ان تغذیه می کنید، ارتباط مستقیم با سلامت حیوان خانگی شما دارد. توصیه می کنیم با توجه به نظر دامپزشک از انواع محصولات معتبر برا خوراک سگ خود مثل: غذای خشک سگ، انواع کنسرو و پوچ سگ و … استفاده کنید.

یکی از مهمترین مسائل بهداشتی برای پودل ها هیپوگلیسمی است. هایپوگلایسمی می تواند توسط استرس یا غذا نخوردن منظم و کافی ایجاد شود. هایپوگلایسمی یک افت ناگهانی در سطح قند خون است که می تواند مرگبار باشد. علائم هایپوگلایسمی عبارتند از ۱ یا همه نشانه های زیر: ضعف، گیجی،راه رفتن در خواب، تکان خوردن و لرزاندن یا لرزش سر، افتادن و تنفس کند.
اگر درمان صورت نگرفته باشد، توله سگ می تواند به کما برود و این می تواند مرگبار باشد.

هر رژیم غذایی باید مناسب سن سگ باشد (توله سگ، بزرگسال یا پیر). برخی از سگها مستعد اضافه وزن هستند، بنابراین مصرف کالری و وزن بدن سگ را بررسی کنید. غذاهای تشویقی سگ می توانند کمک های مهمی در امر آموزش او باشند، اما دادن بیش از حد انها می تواند باعث چاقی شود. همچنین آب تازه و تمیز باید همیشه در دسترس او باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *