سگ

اشنایی با سگ نژاد پیکینوا

نژاد پیکینوا جزو سگ های جمع و جور و کوچولو است که بدنی شبیه گلابی دارد. قد ان ۱۵ تا ۲۳ سانتی متر و وزنش حدود ۳ تا ۶ کیلوگرم میباشد.

این سگ در گروه سگ عروسکی قرار می گیرد. سگ های این نژاد موهای زیبا و بلندی دارند. موهای آن ها در اطراف شانه ها و سینه بلند تر از دیگر قسمت های بدنشان است. پوست بدن آن ها از قسمت داخلی ضخیم و قطور است اما سطح خارجی پوست بدن نازک و لطیف است که با موهای زیبای آن ها پوشیده شده است. این سگ ها در رنگ های مختلفی از جمله حنایی، کرم، خاکستری، سرخ، سفید و سیاه دیده می شوند. آن ها پوششی نرم و ابریشمی دارند که رشد خوبی هم دارد. موهای اطراف گردن این نژاد شبیه به یال رشد می کند. اگر اجازه بدهید موهایش بسیار بلند شود، دیگر فرم بلند او قابل دیدن نیست. به همین دلیل بهتر است که گاهی مقداری پوشش او را کوتاه و مرتب کنید. البته این کار به نظافت و بهداشت او هم کمک ویژه ای می کند.

به صورت هفتگی باید موهای و را برس بزنید، اگر روزانه این کار را انجام دهید بهتر است و از ریزش موی او در خانه نیز جلوگیری می کند. برای این که موها در هنگام برس زدن شکسته نشود، می توانید قبل از انجام این کار، کمی آب به آن بزنید. می توانید ماهی یک یا دو بار او را حمام دهید. توجه داشته باشید که نظافت برای سلامتی حیوان ها نیز بسیار موثر است و سبب افزایش طول عمر آن ها خواهد شد.

این سگ حیوانی است وفادار و خانواده دوست که همیشه دوست دارد کنار خانواده خود باشد و راحت بازی کند. اصلیت این نژاد به چین باستان برمی گردد که خصوصیات و مشخصات خود را از آن به ارث برده است. پیکینوا در قرون گذشته برای اینکه همدم وهمراه محبوبی برای خانواده های سلطنتی چین باشند تربیت شده بوده اند. این نژاد از سگ زیاد شوخی نمی کند. البته اهل دعوا و جنگ با دیگر سگها هم نیست و خیلی سخت اتفاق می افتد که دعوا را شروع کند ولی اگرچه سگ مقابل تصمیم درافتادن با این سگ را گرفته باشد خیلی سخت است که بزودی عقب بکشد.

در حالت کلی این نژاد از سگهای خانگی بسیار به خانواده خود وفادار هستند و دوست دارند که رابطه زیبایی با آنها برقرار کنند. اما شخصیت رهبر و مستقلی دارند که دوست ندارند از کسی پیروی کنند. اما بهتراست بدانید که این نژاد از سگهای خانگی مناسب بچه ها نیستند و توانایی بازیگوشی با بچه ها را ندارند.

سگ پیکینوا برای مراقبت و نگهداری در خانه های آپارتمانی بسیار مناسب است، در داخل خانه زیاد شلوغی نمی کند و نیاز چندانی به خانه های حیاط دار نیز ندارد  اما رابطه خوبی با بچه ها ندارند و گزینه مناسبی برای بچه ها به شما نمی آیند. البته بعضی ها بر این باور هستند که در صورت بزرگ شدن همراه خانواده و در کنار بچه در مرحله بلوغ نیز رابطشون با بچه ها بسیار خوب است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین نژاد سگ های آپارتمانی و خانگی

پیکینوا ممکن است چهره ای فانتزی داشته باشد، اما دارای شخصیت مقاومی است که بسیار سخت تر و شجاع تر از آنچه که نشان داده میشود است. پیکینیز با وقارند، دارای اعتماد به نفس هستند و به خود اهمیت می دهند و تمایل به لجبازی دارند که همه این خصوصیت با پر جنب و جوشی، مهربانی و خوشخویی همراه هستند. او به شما احترام می گذارد، بشرطی که شما هم به او احترام بگذارید. او بسیار وفادار است و از افراد محافظت می کند و اگر غریبه ای ببیند با پارس کردن به شما هشدار می دهد. به او با استواری و استحکام و با استفاده از تکینکهای تقویت مثبت مانند غذای تشویقی سگ و ستایش آموزش دهید. اگر بتوانید او را قانع کنید که کاری که ازاو می خواهید ایده آل خودش است نه شما، همیشه موفق خواهید بود.

این نژاد از سگ ها عموما سگهای سالمی هستند؛ اما مثل تمام نژادها آنها هم مستعد ابتلا به برخی از بیماریها هستند. ممکن است که همه پیکینیزها همه این بیماریها را نگیرند اما اگر شما از این نژاد مراقبت میکنید مهم است که نسبت به آنها آگاهی داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *