گربه

بهترین غذا برای بچه گربه + از شیرخوارگی تا ۱ سالگی!

بهترین غذا برای بچه گربه کدام است؟

با انتخاب غذای سالم و با کیفیت، بچه گربه شما به یک گربه بزرگسال سالم تبدیل می شود. هنگامی که به دنبال بهترین غذا برای بچه گربه خود هستید، هر برندی، غذای خود را بهترین معرفی می‌کند و شما سردرگم می‌شوید؟ گزینه هایی مانند غذاهای دارای باکتریهای پروبیوتیک، فیبر، آنتی اکسیدانها، ویتامینها و … از جمله پیشنهادات این فروشگاه ها و برندها هستند. شاید به همین دلیل است که این صفحه را جستجو نموده اید و امیدوار هستید که بتوانید بهترین غذا را برای بچه گربه ملوس خود پیدا کنید.

تصمیم بزرگی که باید گرفته شود این است که آیا باید سراغ غذای خشک گربه بروید یا مرطوب؟ آیا غذای خشک گربه بهتراست ؟ شاید به دلیل این که دندانهای ریز بچه گربه ها را تمیز نگه می دارد، بهترین گزینه است! از آنجایی که غذای مرطوب راحت تر قابل جویدن و بلعیدن است ، باید همیشه در رژیم غذایی بچه گربه ها وجود داشته باشد. غذای مرطوب نیز رطوبت را تأمین می کند اما این کار را با آب شیرین در طول روز می توان انجام داد.

پس کدام گزینه بهتر است؟ آیا واقعا انتخاب غذا برای بچه گربه به همین اندازه دشوار است؟ پاسخ ملودی مهربانی به شما اینست: چنانچه میخواهید از کلیات انتخاب بهترین غذای بچه گربه مطلع شوید و به راحتی بتوانید در این رابطه تصمیم گیری نمایید، با ما همراه باشید.

بهترین غذای بچه گربه ها چیست؟

بهترین روش تغذیه بچه گربه ها چیست؟

بچه گربه در هفته های اول، مکرر شیر میخورد. هر چه هفته ها می گذرند، تعداد دفعات شیرخوردن کمتر می شود. حدود چهار تا شش ماهگی، از شیر گرفته می شوند و به غذا خوردن میپردازند. وقتی به غذا خوردن رسیدند، باید همیشه غذا در دسترسشان باشد. انرژی و کالری روزانه شان را باید در چند وعده غذایی به بدنشان برسانند نه در یک وعده. این کار باعث اتساع معده شان می شود.

نیازهای تغذیه ای بدن بچه گربه با گربه بزرگسال چه تفاوتی دارد؟

وزن یک بچه گربه ممکن است در طی چند هفته اول زندگی دو برابر یا حتی سه برابر شود. برای این رشد انفجاری، بچه گربه شما انرژی معادل سه برابر انرژی گربه بالغ نیاز دارد. جنیفر لارسن، دکترای DVM، مشاور تغذیه و استادیار تغذیه بالینی در بیمارستان آموزشی دامپزشکی در دانشگاه کالیفرنیا می گوید: این نیاز بالا به انرژی، کالری کافی می خواهد که بچه گربه در یک وعده غذایی نمی تواند آن را دریافت کند.

او می گوید: بچه گربه ها باید حداقل سه یا چهار وعده در روزغذا بخورند تا این انرژی را به درستی دریافت کنند. نیاز بچه گربه ها به چربی، برخی از اسیدهای چرب و اکثر ویتامین ها همان نیاز گربه های بزرگسال است . اما بچه گربه ها به پروتئین ، اسیدهای آمینه و مواد معدنی و همچنین برخی ویتامین ها نیاز بیشتری دارند. به عنوان مثال ، بچه گربه ها باید حدود ۳۰٪ از انرژی خود را از پروتئین دریافت کنند. پس بهترین غذا برای بچه گربه به پیشنهاد کارشناسان اینست که گربه کوچولوی خود را با غذای مخصوص بچه گربه تا ۱ سالگی تغذیه کنید. البته آب فراوان را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید: بهترین غذا برای بچه گربه + از شیرخوارگی تا ۱ سالگی!

بهترین غذا برای بچه گربه، غذای خشک است یا مرطوب؟

چگونه می توان فهمید که بهترین غذای بچه گربه را انتخاب کرده ایم؟

مندی باگ، مدیر ارشد انجمن پیشگیری از ظلم به حیوانات (ASPCA) بر اهمیت غذای بچه گربه با کیفیت بالا تأکید می کند. باگ می گوید: “مارک های عمومی یا فروشگاهی را توصیه نمی کنم.” او می گوید “از یک شرکت معتبر خرید کنید. مارکهایی که دامپزشکان، بیشترین توصیه بر آن دارند مانند رویال کنین”.

باگ میگوید: “اگر از غذای خانگی برای بچه گربه استفاده می کنید، باید رژیم غذایی خاصی را تحت نظر دامپزشک اجرا کنید.

به عنوان مثال: رژیم های خانگی کاملاً گوشتی می توانند کلسیم کمی داشته باشند و منجر به عدم تعادل مواد معدنی شود که باعث هایپرپاراتیروئیدیسم شود، این بیماری بیشتر در بچه گربه هایی است که به سرعت رشد می کنند.”

بهترین غذا برای بچه گربه، غذای خشک است یا مرطوب؟

مهم است که بچه گربه های کوچولو، به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود حداقل مقداری کنسرو داشته باشند. بچه گربه های کوچک دندان های بسیار کوچکی دارند و نمی توانند غذای خشک را به خوبی بجوند. بدون مقداری غذای مرطوب یا کنسرو شده ، آنها مواد مغذی کافی برای رشد متعادل نخواهند داشت.

اگر به بچه گربه خود هم غذای خشک و هم مرطوب می دهید ، دو بار در روز تغذیه کنسروی کافی است. اگر فقط غذای مرطوب می خورند ، باید چهار بار در روز به آنها غذا داده شود.

آیا بچه گربه ها ممانعت غذایی دارند؟

بهترین غذا برای بچه گربه، غذایی است که محتویات آن شامل مواد زیر نباشد.

  • اولین مسئله مهم اینست که هیچ وقت به بچه گربه ها غذای پرکالری ندهید.
  • باقیمانده غذای میز شام یا نهارتان را جلوی بچه گربه ها نگذارید زیرا این بهترین غذا برای بچه گربه نیست.
  • گوشت یا جگر خام ممکن است حاوی انگلی و باکتری های مضر باشد.
  • تخم مرغ خام ممکن است حاوی سالمونلا باشد و ممکن است جذب ویتامین B را کاهش دهد و منجر به مشکلات پوست و مو شود.
  • ماهی خام ممکن است منجر به کمبود ویتامین B شود و باعث از دست دادن اشتها ، تشنج  یا مرگ شود.
  • شیر ممکن است باعث اسهال در بچه گربه های از شیر گرفته شود زیرا آنها آنزیم مورد نیاز برای تجزیه شیر را از دست می دهند.
  • علاوه بر این ، پیاز ، سیر ، شکلات ، قهوه ، چای ، کشمش یا انگور می تواند برای بچه گربه ها سمی باشد.
محصولات مفید برای بچه گربه:

کنسرو بچه گربه مرغ و آلوئه ورا شایر وزن ۹۰ گرم

کنسرو بچه گربه ماهی شایر وزن ۹۰ گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *