سگ

در مورد سگ نژاد پاگ بیشتر بدانیم

سگ های پاگ سگ هایی با اعتماد به نفس دارای شخصیتی دلسوز و مهربان هستن و شیطنت و بازی گوشی رو چاشنی رفتارشون میکنن تا خودشون رو توی دل همه جا کنن. این سگ ها یکی از بانمک ترین و محبوب ترین نژاد سگ های خانگی هستند. پاگ سبک زندگی شهری سازگاری خیلی خوبی داره و همین مسله باعث محبوبیتش شده. نژاد پاگ تنهایی را دوست ندارد و مایل است اطرافش پر از ادم باشه.

سگ های پاگ یکی از قدیمی ترین نژادهای دنیا هستند. وزن این سگ ها حدود ۶ تا ۸ کیلوگرم میباشد . بینی گرد و پوزه تخت سگ پاگ و چشم های گرد و درشت و تیره و چروک های روی صورتشون چهره اون ها رو فوق العاده بامزه و منحصر به فرد کرده. پوزه تخت انها باعث می شود که به سرماخوردگی حساس باشند. گوش های سگ پاگ کوچک و مخملی هستن و نوک اون ها به سمت پایین یا بیرون خم شده. دست و پاهای سگ پاگ کوتاهه ولی پاهای عقبشون عضلانی و قویه .دم سگ نژاد پاگ فرخورده است و این موضوع یکی از مشخصه های خالص بودن این نژاد می باشد. ارتفاع بدن این نوع سگ ۲۵ تا ۳۶ سانتی متر می باشد. طول عمر این سگ ها ۱۲ تا ۱۴ سال میباشد و هر چقدر نگهداری از این سگ اصولی تر باشه عمر طولانی تری دارند. پاگ ها به مهربان و تودل برو بودن شناخته شده هستن.

بدن سگ پاگ از موهای کوتاه، براق و صاف پوشیده شده که میتونن رنگ های هلویی، حنایی، مشکی و خاکستری را داشته باشند.

پاگ ها به شدت حیوانات اجتماعی هستند و نیاز دارند در کنار صاحبشون یا آدم های دیگه باشند. اگر یه پاگ رو برای مدت طولانی تنها بگذارین، اصلا از این وضعیت راضی نخواهد بود و ممکنه دچار اختلال در رفتار از جمله تخریب وسایل منزل بشه یا به اضطراب جدایی مبتلا بشه.

پاگ ها هوش فوق العاده ای دارن برای همین نیاز دارن که به خوبی تربیت بشن و آموزش ببینن. به همین دلیل وقت زیادی باید صرف اموزش این نوع سگ بشه. برخورد با سگهای پاگ باید با ملایمت و در عین حال با قاطعیت باشه چون اونا میتونن گاهی زیادی ناقلا و شیطون بشن!

یکی دیگر از ویژگی های دوست داشتنی این نژادسگ اینه که پاگ ها در تمام طول زندگیشون مثل یه توله سگ، سرگرم کننده باقی  میمونن.نژاد سگ پاگ به داشتن رفتاری فوق العاده دوستانه حتی وقتی در کنار غریبه ها هست مشهوره.

پاگ ها عادت ندارن به صاحبشون بچسبن و در صورتی که به اندازه کافی توجه دریافت کنن، خوشحالن و به خودشون مشغول میشن.داشتن یه سگ پاگ لذت بخش و جذابه چون اونا عاشق اینن که دلقک بازی دربیارن و موجب خنده صاحبشون بشن.  سگ پاگ عاشق بچه هاست! طبیعت مهربان و بی آزار این سگ ها باعث شده برای کسانی که بچه کوچیک دارن انتخاب بسیار خوبی باشن.

این نژاد خشن نیست و حتی اگر بچه ای موقع بازی باهاش شیطنت کنه هم مهربون باقی میمونه.

یکی از معایب این نژاد اینه که آموزش های داخل خونه ( مثل آموزش جای دستشویی ) میتونه بهشون سخت باشه ، پاگ ها برای کسانی که تجربه ای در نگهداری از سگ ندارن، انتخاب بسیار مناسبی هستن.سگ پاگ غریزه شکار بالایی نداره و با حیوانات دیگه هم به خوبی کنار میاد.این نژاد برای کسانی که منزل بزرگی ندارن انتخاب خوبیه.

تربیت کردن پاگ یکی از مهم ترین اقداماتیه که باید حتما از زمان تولگی جدی گرفته بشه. سگ هایی که تربیتشون جدی گرفته نشه در بزرکسالی سگ هایی لجباز، خودسر و دارای انواع مشکلات رفتاری میشن که صاحبانشون رو اذیت میکنن.

در این نژاد سک بیماری های نژادی بیشتر دیده می شود. سایر بیماری هایی که در این نژاد وجود دارد، اینتوساسپشن ، در درفتگی مفصل زانو، آنسفالوپاتی سگ پاگ، حساسیت به گرما زدگی، بعضی بیماری های چشمی و بیماری های پوزه می باشد.

پاگ ها ذاتا خوش اشتها هستن و این خوبی ها و بدی های خودش رو داره.

خوبی اش اینه که به عنوان صاحب یه پاگ خیالتون از بابت مشکل بدغذا بودن و غذا نخوردن سگ تون راحته!

از طرف دیگه احتمال چاقی در سگ های پاگ بسیار زیاده و چاقی یکی از مشکلات شایع این نژاد به حساب میاد. چاقی طول عمر این سگ ها را کوتاه می کند پس بهتره مراقب تغذیه و تحرک این سگ ها باشید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *