سگ

زندگی با سگ

در بدو ورود سگ به خانه سگتان را به تمام اعضای خانواده معرفی کنید. به رفتارهای کودکتان با سگ در روزهای اول نظارت داشته باشید و به کودک بگویید که سگ نسبت به جای جدیدی که به ان وارد میشو.د احساس استرس دارد. روزهای اول زمان اندکی را با هم بازی کنند تا سگ خسته نشود. و سگ را به ارامی بلند کند که موجب ترس او نشود چون ممکن است گاز گرفته شود.

اگر حیوان خانگی دیگری دارید روز بعد از ورود به سگ نشان دهد. اگر در خانه گربه دارید برای اشنایی ان دو با هم یک اتاق بزرگ را در نظر بگیرید و سگ را در اتاق ببرید سپس گربه را وارد اتاق کنید. جای ملاقاتشان باید به گونه ای باشد که گربه در صورت ترس راه فرار داشته باشد.

نگهداری سگ در خانه نیازمند برنامه خاصی از همان روز اول میباشد. برنامه ای مربوط به زمان تغذیه و زمان بیرود بردن سگ.

سگ را در کنار بعضی وسایل پر سر و صدا در خانه تنها قرار ندهید زیرا باعث استرس در سگ میشود، از جمله این وسایل می توان به ماشین لباسشویی و جاروبرقی اشاره کرد. به تدریج باید سگ را عادت دهید که برای چندین ساعت تنها بماند، برای این کار لازم است مطمین باشیم که او به جای خواب و ظرف اب و غذا دسترسی دارد. او را با چند اسباب بازی تنها بگذارید و درون یکی از اسباب بازی ها تشویقی سگ قرار دهید تا سگ دقایقی بعد از خروج شما حواسش پرت شده و سرگرم بماند.

از جمله اسباب بازی سگ که برای حیوان خود میتوانید تهیه کنید توپ پلاستیکی گره خورده، اسباب بازی پلاستیکی استخوان شکل، انواع طناب های گره خورده، توپ و طناب های کشیدنی . یک توپ کوچک می تواند ساعت ها یک سگ را سرگرم کند.

لازم است سگ با انسان ها و حیوانات تعامل برقرار کند، برای اینکار ابتدا باید سگ را برای تزریق واکسن و میکروچیپ گذاری به دامپزشکی برد. بعد از اینکار سگ برای پیاده روی اماده است. کاشت میکروچیپ باعث میشود تا اگر حیوان شما در هنگام سفر یا مواقع دیگر مفقود یا دزدیده شود بتوان ان را پیدا کرد و بازگرداند. البته در سفرهای داخلی ایران نیازی به میکروچیپ گذاری نیست ولی برای اطمینان خاطر بهتر است حیوان را میکروچیپ گذاری کنید چون تنها راه شناسایی مالک حیوان میباشد. برای بردن سگ به خارج از کشور میکروچیپ گذاری و داشتن گذرنامه مخصوص حیوان الزامیست. میکروچیپ توسط دامپزشک تزریق میشود و حداقل ۲۵ سال باقی می ماند.

اجتماعی کردن یک سگ کار شما را برای رفتن به مسافرت راحت میکند.

اجازه دهید سگتان به هنگامم پیاده روی با سگ های غریبه ملاقات کند، اما اگر دیدید که در کنار انها دچار اضطراب شده است قدم زدن را ادامه دهید و یا از صاحب ان سگ بخواهید که بند را محکم نگه دارد تا شما رد شوید. برای رفع نیازهای جسمی و روحی سگ باید روزانه سگ را به پیاده روی ببریم.

اگر تصمیم به مسافرت دارید ولی سگتان را نمیخواهید ببرید میتوانید سگتان را به پانسیون بسپارید. نکات مهمی که در انتخاب یک پانسیون خوب و مطمین اهمیت دارد بررسی کیفیت غذا، بررسی رفتار کارکنان با حیوانات، فضای استریل و بهداشتی به دور از بوی نامطبوع و … میباشد.

اگر دسترسی بهه پانسیون ندارید میتوانید از دوست، همسایه و یا یک اشنا بخواهید که رسیدگی به سگ را چند روز به عهده بگیرد. اما اگر خواستید سگتان را با خودتان به مسافرت ببرید باید سگتان و سایر سرنشینان سالم و ایمن باشند. اگر شما سفر هوایی می روید علاوه بر میکروچیپ گذاری و گذرنامه نیاز به شناسنامه بهداشتی و گواهی سلامت دارید.

این شناسنامه نشاندهنده انست که سگ شما چه واکسن ها و ضد انگل هایی را زده و تحت چه درمانهایی قرار گرفته است. این گواهی را باید تا ۱۰ روز قبل از سفر از دامپزشک گرفت. برای تهیه ضد انگل سگ می توانید به فروشگاه ملودی مهربانی مراجعه کنید.

داروهای مسکن برای حیوان در حمل و نقل هوایی می تواند کشنده باشد. اگر حیوان شما به حمل و نقل در ماشین یا هواپیما حساسیت دارد و استفراغ میکند از دامپزشک بخواهید تا داروی ضد تهوع برای سگتان تجویز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *