سگ

سگ نژاد اسچیپرکی؛ معرفی نژاد Escaperki و شخصیت

سگ اسچیپرکی

سگ اسچیپرگی (Escaperki) که نژاد نادر و منحصر به فرد است و به عنوان یک سگ شکاری شناخته می‌شود، پوشش مویی زیاد و دم کوتاه دارد. این سگ شخصیت مستقل و خانواده دوست و در عین نگهبان دارد. در این مقاله از پت شاپ ملودی مهربانی، با ویژگی های سگ اسچیپرکی، شخصیت، تغذیه سگ اسچیپرکی و شرایط نگهداری او آشنا می‌شوید. در ادامه با ما همراه باشید:

تاریخه سگ نژاد اسچیپرکی

این سگ بلژیگی بوده که اولین پرورش دهنده آن یک ملوان به اسم Renssens بوده است. جد سگ اسچیپرکی قوی هیکل و سیاه بوده و به مرور زمان این نژاد کوچک شده است. امروزه از سگ اسچیپرکی به عنوان سگ خانواده و خانگی یاد می‌شود و به دلیل علاقه این سگ به آب و دریا برای افرادی که بیشتر وقت خود را در آب سپری می‌کنند، گزینه مناسبی است.

سگ اسچیپرکی و ویژگی هاش

شخصیت سگ اسچیپرکی Escaperki

سگ اسچیپرکی شجاع بوده و نقش محافظ از خانواده ایفا می‌کند. آنها هوش بالا و کنجکاوی زیادی دارند که باید مراقبت رفتار با آنها باشید. اسم دیگر سگ اسچیپرکی LBD است که نام لاتین آن می‌باشد. اسچیپرکی جثه کوچک داشته که نیاز زیادی به مراقبت ندارد و شخصیت مستقل دارد که دوست دارد کارهای خود را به تنهایی انجام دهد. این سگها اجتماعی بوده و از وقت گذراندن با دیگر افراد لذت می‌برد و به دلیل شیطنتی که از بچکی دارد ممکن است سر به سر افراد بگذارد.

تغذیه سگ اسچیپرکی

سگ LBD به ۱.۵ تا ۲ پیمانه غذای با کیفیت خشک سگ نیاز دارد. مقدار غذای این سگ ها به میزان سوخت و ساز بدن و فعالیت بدنی آنها بستگی دارد. به طور مرتب باید سگ خود را وزن کرده تا دچار اضافه وزن نشود برای این منظور می‌توانید دست خود را بالای گردن او قرار دهید اگر دنده او را لمس کردید در وزن ایده‌آل قرار دارد و در غیر این صورت سگ شما اضافه وزن دارد که باید مقدار غذای او کنترل شود.

Schipperke عاشق غذا خوردن هستند و به همین دلیل باید غذای آنها را کنترل کنید تا دچار اضافه وزن نشود. همچنین برای خوشحال کردن آنها می‌توانید از تشویقی سگ استفاده کنید. 

 

ویژگی های سگ اسچیپرکی

از ویژگی و خصوصیات این نوع سگ به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • سگ اسچیپرکی گزینه مناسبی برای زندگی در خانه با خانواده می‌باشد.
  • ارتباط سازگار و خوبی با کودکان دارند که برای افراد که بچه کوچک دارند، گزینه مناسبی است.
  • اسچیپرکی به پارس کردن علاقه دارد و گاهی برای سرگرمی اینکار را انجام می‌دهد.
  • به دلیل محتاط بودن در برابر افراد غریبه نگهبان خوبی هستند.
  • این سگ ها به خانواده خود علاقه زیادی داشته که خود را حس مالکیت دارند.
  • قابلیت سازگاری در محیط‌های مختلف زندگی دارند و محیط بزرگ و کوچک برای زندگی آنها تفاوت زیادی ندارد و به همین دلیل از بهترین نژاد سگ آپارتمانی است.
  • این سگ ها اجتماعی بوده و در محیط‌های جمعی رفتار خوبی از خود نشان می‌دهند.
  • اسچیپرکی قابلیت آموزش پذیری بالایی ندارد و برای تربیت آنها بهتر است مربی بگیرید.
  • سگ اسچیپرکی برای افرادی که تازه کار بوده و اولین تجربه خود را برای داشتن سگ دارند، گزینه مناسبی نیست.
  • اسچیپرکی طول عمر بالایی داشته و در صورت مراقبت صحیح از آنها به مدت طولانی در کنار شما خواهند ماند.
  • سگ با نژاد اسچیپرکی فعالیت بدنی و ورزش زیادی روزانه علاقه دارد که باید برای بازی کردن و ورزش آنها وقت بگذارید.

سگ با نژاد اسچیپرکی

نگهداری سگ LBD

اسچیپرکی دارای شخصیت مستقل بوده و از بهترین نژاد سگ آپارتمانی می‌باشد که آموزش پذیری بالایی ندارد و بهتر است برای تربیت صحیح او مربی بگیرید. اسچیپرکی ها وابستگی زیادی به اعضای خانواده دارند و به همین دلیل تنهایی دوست ندارند. همچنین از زندگی در محیط گرم بدشان می‌آید و بهتر است آنها را در محیط خنک نگهداری کنید. همچنین این نژاد سگ برای زندگی در آپارتمان مناسب است و برای افرادی که خانه کوچک دارند نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند.

 

میزان سازگاری اسچیپرکی

میران سازگاری این نوع نژاد از سگ با کودکان و حیوانات خانگی دیگر زیاد است. رفتار این نژاد از سگ با گربه‌ها و سگ‌های دیگر با ملایمت است و امکان زندگی با آنها را در مکان مشترک دارد.

 

ظاهر اسچیپرکی

این نوع سگ در رنگ مشکی است که موهای کوتاهی دارد و موی زیر بدن او بلندتر است. وزن نر این نوع سگ حدود ۱۵ الی ۲۰ کیلو گرم است و ماده او حدود ۵ کیلو کمتر است. قد این سگ حدود ۳۸ الی ۴۵ سانتی‌متر با پاهای کوتاه بوده و دم کوچک آن ظاهر جذابی به او داده است.

 

آراستن سگ اسچیپرکی

اسچیپرکی شخصیت مستقل داشته و نیاز به رسیدگی زیادی ندارد. استفاده از شامپو و لوازم حمام سگ و برس زدن به آراستن و تمیزی او کمک می‌کند. به صورت ماهانه ۱ الی ۲ بار ناخن‌ها او را کوتاه کنید، صدا دادن اسچیپرکی در زمان راه رفتن نشان از بلند بودن ناخن‌های او است. برای کوتاه کردن آن باید از ناخن گیر سگ با کیفیت بالا استفاده کنید تا منجر به آسیب دیدن دست و پای او نشود. برای رعایت بهداشت دهان و دندان آنها می‌توانید به صورت هفتگی ۲ الی ۳ بار از مسواک و خمیر دندان مخصوص سگ استفاده کنید تا دندان او سالم بماند.

سگ LBD

مراقبت از سگ اسچیپرکی

مراقبت از سگ نژاد اسچپیرکی به دلیل شخصیت مستقل و خانواده دوستی که دارد، آسان است. اگر فعالیت روزانه و تحرک این سگ فراهم باشد در محیط‌های مختلف بزرگ و کوچک می‌تواند زندگی کند. اسچیپرکی‌ها سگ‌هایی با فعالیت بدنی بالا هستند که روزانه به حداقل نیم ساعت ورزش و تحرک نیاز دارند. اگر با اسچیپرکی پیاده‌روی می‌کنید باید از حتما از قلاده سگ استفاده کنید.

سگ Schipperke ممکن است دچار لجبازی شود که نگهداری و مراقبت او را دشوار می‌کند به همین دلیل بهتر است از سنین کم مربی بگیرد تا تربیت او به خوبی انجام شود.

سخن نهایی

در این مقاله با نژاد سگ اسچیپرکی Schipperke، شخصیت، تغذیه، شرایط نگهداری، میزان فعالیت بدنی و سازگاری آنها صحبت شد. شما می‌توانید انواع خوراکی های سگ و وسایل نگهداری آنها را از فروشگاه لوازم حیوانات خانگی ملودی مهربانی به صورت آنلاین خریداری کنید.

 

سوالات متداول

۱- مهم‌ترین ویژگی شخصیتی سگ Schipperke چیست؟

این نوع سگ شخصیت مستقل و وابسته به خانواده دارد که با آنها سازگاری بالایی داشته و نباید برای مدت طولانی او را در خانه تنها بگذارید.

 

۲- بهترین غذای برای سگ اسچیپرکی چیست؟

بهترین غذای برای این نژاد از سگ، غذای خانگی تر به همراه غذای خشک، غذای تشویقی سگ و تقویتی و همچنین استفاده از مکمل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *