عمومی

فواید تغذیه چرخشی برای حیوانات خانگی(قسمت اول)

فواید تغذیه چرخشی برای حیوانات خانگی

فواید تغذیه چرخشی برای حیوانات خانگی:

حیوانات خانگی، درست مانند انسانها از رژیم غذایی متنوع (تغذیه چرخشی) استقبال می کنند و از آن بهره بسیاری می برند. تغذیه یکنواخت همان غذای روزانه می تواند منجر به بی حوصلگی شود. این کار می تواند طیف مواد مغذی دریافتی حیوان خانگی شما را محدود کند و حتی ممکن است خطر حساسیت های غذایی را افزایش دهد.

تغذیه چرخشی، یا تغییر منظم غذاهای موجود در منوی حیوان خانگی شما می تواند لذت آنها را بیشتر کند و به آنها اجازه دهد از طیف وسیع تری از مواد مغذی و مواد تشکیل دهنده بهره مند شوند. می توانید روزانه، هفتگی یا با فرکانس دیگری که برای شما مناسب است، غذاها را تعویض کنید. این روش تغذیه طیف وسیعی از مزایای بالقوه برای حیوانات خانگی در تمام سنین دارد و شروع آن آسان است.

اگر می‌خواهید تغذیه چرخشی را امتحان کنید، با ملودی مهربانی همراه باشید تا یاد بگیرید چگونه این کار را درست انجام دهید و پاسخ سوالات خود را بیابید.

 

 

مزایای تغذیه چرخشی چیست؟

انتقال حیوان خانگی از یک رژیم غذایی قدیمی به یک رژیم غذایی جدید و اینکه متوجه شوید کدام غذای جدید را باید به آنها بدهید در ابتدا ممکن است ترسناک باشد. اما انجام این کار مزایای زیادی دارد. در اینجا دلایلی ذکر کرده ایم که چرا تغذیه چرخشی ارزش این ترس را دارد.

 

از بی علاقگی حیوان خانگی شما به غذای خود جلوگیری می کند:

وقتی حیوانات خانگی از غذای خود خسته می‌شوند، اغلب در مورد آن دچار بی حوصلگی می‌شوند . آنها ممکن است به اندازه کافی از غذای فعلی خود نخورند تا بعد از وعده غذایی احساس سیری کنند یا مواد مغذی لازم را دریافت کنند. این می تواند منجر به کاهش وزن و سایر مشکلات مانند ناراحتی گوارشی و یبوست شود. بی حوصلگی همچنین می تواند منجر به خوردن مواد غیر ایمن و غیر غذایی مانند زباله، خاک یا کاغذ شود که به طور بالقوه می تواند باعث افزایش وزن غیر منتظره یا انسداد روده شدید شود.

تغذیه چرخشی اشتهای حیوان خانگی شما را بیشتر می کند. می تواند آنها را به سمت غذاهای جدید بکشاند و می تواند زمان غذا را هیجان انگیزتر کند.

 

تغذیه چرخشی، یا تغییر منظم

 

تنوع مواد مغذی را در رژیم غذایی حیوان خانگی شما افزایش می دهد

تغذیه چرخشی به این معنی است که حیوان خانگی شما این فرصت را خواهد داشت که طیف وسیع تری از مواد مغذی از جمله اسیدهای آمینه، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را دریافت کند.

در حالی که یک غذای حیوان خانگی با کیفیت بالا باید ترکیب مناسبی از مواد تشکیل دهنده داشته باشد تا نیازهای غذایی حیوان خانگی شما را برآورده کند، اعتقاد بر این است که خوردن غذاهای یکسان هر روز برای سال‌ها به طور بالقوه می‌تواند خطر عدم تحمل حیوان خانگی شما نسبت به غذاهایی که می‌خورد را افزایش دهد.

هنگامی که رژیم غذایی حیوان خانگی خود را با اضافه کردن غذای جدید تغییر می دهید، دامنه مواد مغذی را افزایش می دهید. در عوض، می توانید خطر ابتلا به حساسیت های غذایی را در آینده کاهش دهید.

 

تغذیه چرخشی، یا تغییر منظم غذا

 

یک رژیم غذایی متنوع از نحوه غذا خوردن حیوانات تقلید می‌کند. در طبیعت، حیوانات خانگی و سایر شکارچیان، گوشت های مختلفی را در طول هفته مصرف می کنند. شاید غذای آنها برای یک وعده غذایی خرگوش باشد و غذای بعدی پرنده یا سنجاب با علف‌ها، میوه جات و سایر مواد غذایی بر اساس فصل و در دسترس بودن.

 

به باکتری های روده حیوان خانگی شما تنوع می بخشد:

باکتری های روده بخش مهمی از دلایل سلامتی هستند که بسیاری از والدین حیوانات خانگی از آن آگاه نیستند. تحقیقات نشان می‌دهد که اگر حیوان خانگی میکروبیوم روده متنوعی داشته باشد، سلامت دستگاه گوارش و سیستم ایمنی قوی خواهد داشت.

هنگامی که رژیم غذایی حیوان خانگی خود را تغییر می دهید – با مقدار زیادی غذاهای حاوی فیبر، پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها – به طور بالقوه می توانید باکتری های مفید بیشتری را به بدن آنها اضافه کنید.

 

 

تغذیه چرخشی

 

سوالات متداول در مورد تغییر مواد غذایی:

اگر شما هم مانند بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی هستید، احتمالاً سؤالاتی در مورد چگونگی تغذیه چرخشی ایمن غذای حیوان خانگی خود دارید. در زیر این پاسخ به پرسش‌های متداول تغذیه چرخشی را بررسی کنید.

 

تغذیه چرخشی، یا تغییر منظم غذا

 

آیا درست است که غذای حیوان خانگی خود را تغییر دهید؟

بله. بسیاری از مردم از اینکه تغییر رژیم غذایی حیوان خانگی خود ممکن است منجر به ناراحتی معده شود عصبی می شوند و در برخی موارد، این درست است. اما هنگامی که یک برنامه تغذیه چرخشی را به درستی معرفی می کنید، با یک انتقال آهسته که به تدریج در طول زمان سریعتر می شود، احتمالاً مشکلات شکمی کمی وجود دارد. بنابراین نگران آن نباشید.

چرخاندن غذای حیوان خانگی به طور بالقوه می تواند سلامت آنها را بهبود بخشد. با این حال، شما می‌خواهید بهترین شیوه‌ها را دنبال کنید تا مطمئن شوید که دوره انتقال غذای حیوان خانگی به خوبی پیش می‌رود و مطمئن شوید که مراقب هرگونه نشانه‌ای از حساسیت غذایی هستید.

 

ادامه مطلب در مورد تغذیه چرخشی و سوالات متداول را در قسمت دوم این مطلب در سایت ملودی مهربانی مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *