عمومی

فواید تغذیه چرخشی برای حیوانات خانگی (قسمت دوم)

فواید تغذیه چرخشی برای حیوانات خانگی

فواید تغذیه چرخشی برای حیوانات خانگی (قسمت دوم):

تغذیه چرخشی، یا تغییر منظم غذاهای موجود در منوی حیوان خانگی شما می تواند لذت آنها را بیشتر کند و به آنها اجازه دهد از طیف وسیع تری از مواد مغذی و مواد تشکیل دهنده بهره مند شوند. می توانید روزانه، هفتگی یا با فرکانس دیگری که برای شما مناسب است، غذاها را تعویض کنید. این روش تغذیه طیف وسیعی از مزایای بالقوه برای حیوانات خانگی در تمام سنین دارد و شروع آن آسان است.

اگر می‌خواهید تغذیه چرخشی را امتحان کنید، پس از بخش اول، در بخش دوم این مطلب با ملودی مهربانی همراه باشید تا یاد بگیرید چگونه این کار را درست انجام دهید و پاسخ سوالات خود را بیابید.

 

هر چند وقت یکبار باید غذای حیوان خانگی خود را تغییر دهید؟

  • برنامه چرخاندن غذای حیوان خانگی شما به سطح راحتی و ترجیح شما بستگی دارد. واقعا هیچ پاسخ درستی وجود ندارد! برخی از والدین؛ غذای حیوان خانگی خود را روزانه تغییر می دهند، اما برخی از آنها از یک رژیم غذایی چرخشی استفاده می کنند که شامل چرخش هفتگی تا ماهانه است.

فرقی نمی کند روزانه، هفتگی یا ماهانه را انتخاب کنید، کار درست مسلما یک انتقال آرام است. رژیم غذایی حیوان خانگی خود را به طور ناگهانی تغییر ندهید. به آرامی شروع کنید. در حالی که غذای قدیمی را به تدریج در طول یک هفته کاهش می دهید، مقدار غذای جدید را افزایش دهید.

  • علاوه بر این، به جای اینکه کل کاسه آنها را در یک وعده عوض کنید، می توانید با چرخاندن با ترکیبات مختلف پروتئین و سبزیجات شروع کنید. این به زمان انتقال کمتری نیاز دارد، زیرا بخش اصلی وعده غذایی آنها ثابت می ماند.

پس از چندین بار تکرار این فرآیند، سیستم حیوان خانگی شما ممکن است به هضم انواع مختلف غذا عادت کند. احتمالاً قوی‌تر و قوی‌تر می‌شود و ممکن است در نهایت (در طی چند هفته) به اندازه شما یا همتایان وحشی‌اش قادر به پذیرش تغییرات زمان غذا باشد.

  • با این حال، به یاد داشته باشید که هر حیوان خانگی متفاوت است. حیوان خانگی شما ممکن است برای انتقال بین وعده های غذایی به زمان بیشتر یا کمتری نیاز داشته باشد. حتماً پذیرش حیوان خانگی خود را مشاهده کنید و برنامه خود را با توجه به نیاز آنها تنظیم کنید.

 

 

فواید تغذیه چرخشی برای حیوانات خانگی

 

روش های مختلف چرخش غذای حیوان خانگی چیست؟

چند رویکرد مختلف برای تغذیه چرخشی وجود دارد. برخی از طرح‌های پیشنهادی در زیر مشخص شده‌اند، و تیم پشتیبانی مشتری ملودی مهربانی اینجاست تا در صورت نیاز به راهنمایی، کمی در این راه کمک کند:

پروتئین های متناوب:

در زمان تغذیه چرخشی، بین پروتئین هایی مانند مرغ، گوشت گاو، بوقلمون و ماهی به طور منظم جابجا شوید. به عنوان مثال، یک جعبه از دستور غذای بوقلمون بدون غلات دهیدراته تغذیه کنید و سپس با چند روز همپوشانی به دستور غذای گوشت بدون غلات دهیدراته تغییر دهید تا تغییر آسان شود.

جایگزینی بین غلات و بدون غلات (عمدتاً برای حیوان خانگی ها):

هر دو غذای حاوی غلات و غذای بدون غلات دارای مزایایی هستند. حیوان خانگی شما می تواند هر دوی آنها را در صورت جایگزینی دریافت کند. توصیه می کنیم پروتئین را در این حالت، ثابت نگه دارید.

 

فواید تغذیه چرخشی برای حیوانات خانگی

 

متناوب بین غذاهای خشک، مرطوب و کم آب:

به غیر از تنوع طعم، این محلول واقعاً مجموعه ای از بافت های مختلف را ارائه می دهد تا به شما کمک کند تا خوراکی های جالبی را برای حیوان خانگی در زمان غذا نگه دارید. می توانید بین کیبل های خشک، غذای مرطوب و غذای کم آب جایگزین انتخاب کنید.

افزودن تاپر، مواد اضافی و مخلوط:

شما می توانید مواد مشابهی را با افزودن مجموعه ای از تاپرها به غذای حیوان خانگی خود به دست آورید. برخی از والدین حیوانات خانگی، غذای کم آب یا مرطوب را با غذای خشک حیوان خانگی خود مخلوط می کنند. برخی دیگر دوست دارند یک تاپر غذای سنتی اضافه کنند.

هر گزینه ای را که انتخاب می کنید، پروتئین ها و مخلوط سبزیجات را جایگزین کنید تا حیوان خانگی خود را در معرض انواع مواد مغذی قرار دهید. علاوه بر این، مطمئن شوید که بیش از حد غذا نمی‌دهید و غذای آن‌ها را متناسب با کالری اضافه‌شده مخلوط غذا یا تاپر تنظیم کنید.

 

چگونه حیوانات خانگی خود را در زمان شیوع کرونا فعال و سالم نگهداریم

 

علائم و نشانه هایی که غذای جدید برای حیوان خانگی شما مناسب نیست.

برخی از علائمی که نشان می‌دهند غذا برای حیوان خانگی شما مناسب نیست یا می‌تواند بر سلامت حیوان شما تأثیر بگذارد عبارتند از:

مدفوع بی رنگ یا شل

مدفوع مکرر

یبوست

نفخ، گاز

بی علاقگی به خوردن

نوشیدن بیش از حد آب

اگر نگران هستید که حیوان خانگی نسبت به غذای جدیدی که معرفی کرده اید آلرژی یا حساسیت دارد، با دامپزشک خود تماس بگیرید. او احتمالاً حذف یک رژیم غذایی را توصیه می کند.

 

اگر خیلی سریع غذاها را عوض کرده باشید.

اگر حیوان خانگی شما مشکل گوارشی دارد، احتمالا به این معنی نباشد که حساسیت یا آلرژی جدی در تغییر غذا وجود دارد. ممکن است غذای جدید را خیلی سریع جایگزین کرده باشید. اگر مدفوع حیوان خانگی شما تغییر کرده باشد، با نفخ مشکل داشته باشد یا علاقه ای به غذا نداشته باشد، ممکن است این اتفاق بیفتد. سعی کنید مقدار بیشتری از غذای قبلی آنها را به رژیم غذایی اضافه کنید و برنامه تغذیه چرخشی خود را کاهش دهید تا ببینید آیا این کمک می کند یا خیر.

 

فواید تغذیه چرخشی برای حیوانات خانگی

 

تغییر غذای حیوان خانگی:

یک برنامه انتقال اساسی داشته باشید. اگر می خواهید تغذیه چرخشی را شروع کنید، در این حالت، زمان کلیدی است. اگر در انتقال عجله کنید، می تواند منجر به ناراحتی معده شود.

قانون کلی این است که رژیم غذایی حیوان خانگی خود را در طول یک هفته تغییر دهید. این به حیوان خانگی فرصتی می دهد تا سازگار شود. اگر حیوان خانگی شما معده حساسی دارد یا شرایط بهداشتی خاصی دارد، ممکن است بخواهید این فرآیند را طولانی‌تر کنید.

 

در اینجا یک جدول زمانی کلی برای تغییر رژیم غذایی حیوان خانگی شما آمده است:

روز اول:

۲۵ درصد از غذای قدیمی را با غذای جدید جایگزین کنید.

روز سوم:

۵۰ درصد از غذای قدیمی را با غذای جدید جایگزین کنید.

روز پنجم:

۷۵ درصد از غذای قدیمی را با غذای جدید جایگزین کنید.

روز هفتم:

۱۰۰% غذای قدیمی را به طور کامل به غذای جدید تبدیل کنید.

 

چگونه سگ یا توله سگ را به پوشیدن قلاده و بند عادت دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *