ماهی ها

بهترین ماهی های اکواریوم برای نگهداری + معرفی انواع نژاد

از نکات آکواریوم داری این است که، هنگامی که مقابل تمام ماهی‌های زیبا در مغازه ایستاده‌اید، اعتدال را به یاد داشته باشید. در اغلب موارد، تنها دو یا سه ماهی باید تهیه کنید سپس هنگامی که چرخه نیتروژن برقرار، و مخزن پایدار شد، ماهی‌های بعدی نیز می‌توانند اضافه شوند.

یک ماهی خوب  برای مبتدی ها باید دارای یکسری ویژگی‌ها باشد ، که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

مهاجم نباشد و به دیگر گونه ها آسیی نزند  و با ماهی های دیگری که تهیه میشود سازگاری داشته باشد. در برابر تغییر شرایط  اب مقاوم باشد. و همچنین خیلی بزرگ نباشد. به طور کلی ماهی های کوچک ماهی های مناسب تری برای شروع آکواریوم داری هستند.

قبل از اضافه کردن ماهی به اکواریوم باید مطمئن شوید که آب در دمای مناسب قرار دارد.

بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدهای نگهداری آکواریوم

از جمله بهترین ماهی ها برای افراد مبتدی علاقمند به داشتن اکواریوم میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ماهی گوپی: این ماهی یکی از زیباترین ماهی های موجود در آکواریوم آب شیرین است. این ماهی از انواع غذاهای خشک و آماده تغذیه می کند. سایز این ماهی نهایتا در نوع نر به ۳ سانتی متر و در نوع ماده به ۶ سانتی متر می رسد. نر این ماهی آکواریومی بسیار زیبا و دارای رنگ های بیشتر است . تشخیص گونه نر و ماده در این ماهی آکواریوم کار راحتی است .این ماهی زنده زاست و به دفعات در سال بچه زایی دارد. دمای مناسب زندگی بین ۲۴ الی ۲۶ درجه سانتیگراد می باشد و ph  مناسب برای این ماهی ۶٫۵ الی ۷٫۵ می باشد. گوپی یک ماهی صلح جو می باشد و با اکثر ماهی ها سازگاری بالایی دارد.

ماهی مولی: مولی یک ماهی زنده زا است که اکثر مبتدیان برای پرورش و تکثیر به سراغ آن می روند . این ماهی قطعاً یکی از ساده ترین ماهی ها است  که شما می‌توانید به راحتی آن را از یک مخزن به مخزن دیگر منتقل کنید این ماهی انواع مختلفی دارد مثل مولی دم عقربی ، مولی باله بادبانی ، مولی سفید ، مولی برفی ، مولی سیاه و … . این ماهی یک ماهی صلح جو است که با اکثر ماهیان سازگاری بالایی دارد. دمای مناسب برای نگهداری این ماهی بین ۲۲ الی ۲۶ درجه سانتیگراد است. Ph مناسب برای این ماهی بین ۷٫۵ تا ۸٫۵ می باشد . این ماهی نیز از انواع غذاهای خشک تغذیه می کند. خصوصیات این ماهی تا حدزیادی به ماهی گوپی شباهت دارد.

بیشتر بخوانید: اصول نگهداری از ماهی آکواریومی

ماهی پلتی: این گونه ماهی ها برای یک مبتدی که به دنبال ایجاد یک آکواریوم جدید است، عالی می باشند . این گونه ها نیز تحمل پذیری بالایی دارند. آن‌ها همیشه گرسنه و در جستجوی غذا هستند .

ماهی زبرا: ماهی زبرا یکی از جان سخت ترین ماهی های آب شیرین است و با ماهی های آکواریومی صلح جو بسیار راحت زندگی می کند . این ماهی یک ماهی همه چیز خوار است و از انواع غذا ها تغذیه می کند . دمای مورد نیاز این ماهی ۲۰ الی ۲۸ درجه سانتی گراد می باشد و PH هم بین ۶٫۵ تا ۷٫۵ می باشد. زبرا ها بر خلاف گوپی و مولی ، تخم گذار هستند. این ماهی بهتر است در دسته های ۸ تایی به بالا نگهداری کنید

ماهی تترا: این ماهی به دلیل تغذیه مناسب نگهداری ساده و تنوع رنگی بالا بسیار محبوب در بین آکواریوم داران است . تترا نئون یکی از زیبا ترین ماهی های این خانواده می باشد . ماهی بسیار صلح جو اما پرتحرک است و تمایل به زندگی به صورت دسته را دارد. بهتر این ماهی را در دسته های ۵ تایی به بالا نگهداری کنید . این ماهی در دمای ۲۲ الی ۲۶ درجه سانتی گراد زندگی می کند و با ph  آب بین ۵٫۵ الی ۷٫۵ سازگاری خیلی خوبی دارد. تترا ها نیز از انواع غذاهای متداول استفاده می کنند . تترا بالغ بر ۷۰ گونه مختلف دارند.

ماهی گورامی: این ماهی نیز یکی دیگر از انواع ماهی های صلح جو آب شیرین است که نگهداری از آن راحت و با سایر ماهیان نیز به سادگی کنار می آیند . این گونه ماهی ها به دلیل نیاز به اکسیژن بیشتر معمولا در نزدیکی سطح آب بیشتر دیده می شوند.نرها از نظر رنگ بسیار درخشان خواهند بود و تشخیصان راحت است. ماهی گورامی مروارید کم دردسر ترین نوع این ماهی می باشد. این ماهی به سادگی در دمای ۲۴ الی ۲۸ درجه سانتی گراد زندگی می کند . PH بین ۵٫۵ الی ۷٫۵ برای این ماهی ایده آل است اما در صورت تغییر PH به این تغییرات مقاومت نشان می دهد. این ماهی از غذاهای پولکی و خشک تغذیه می کند و می توان گفت یک ماهی همه چیز خوار است . گورامی ها تخم گذار هستند و در هر بار تخم ریزی ، تعداد زیادی تخم را تولید می کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *