سگ

انواع نژادهای سگ خانگی ۳

انواع نژادهای سگ خانگی ۳

**سگ شپرد استرالیایی نام یکی از نژاد های سگ است که خاستگاه آن به ایالات متحده آمریکا باز می‌ گردد.

استرالیان شپرد وفادار و دوست داشتنی و با هوش و همه کاره می  باشد. او یک سگ پر انرژی است که برای حفظ یک گله گوسفند ایده آل است. به ورزش و فعالیت زیادی نیاز دارد برای همین یک حیاط برای انجام فعالیت های روزانه برایش ضروری است. اگر او فعالیت نداشته باشد خسته و بی حوصله می شود.

استرالیان شپرد یک همراه و همدم وفادار است که از خانه و خانواده محافظت می کند. او همراه خوبی برای بچه ها است، اگر چه او برای گله مناسب تر است.

**ویزلا سگی فعال است که هر روز باید حدود ۶۰ دقیقه ورزش کند، هم چنین از پیاده روی های طولانی مدت، آهسته دویدن، بازی های واکشی و هم چنین ورزش های مخصوص سگ، لذت می برند.

آنها ریزش موی کمی دارند و تنها لازم است هفته ای یکبار آن ها را برس بزنید و خیلی کم به حمام کردن نیاز دارند. آنها زمانی که مدت طولانی تنها می مانند مضطرب می شوند و ممکن است رفتارهای مخربی داشته باشند.

آنها با کودکان بسیار مهربان و همدم خوبی برای آنها هستند اما باز هم برای خانواده هایی که بچه ی نو پا دارند توصیه نمی شود.

ویزلاها با سایر حیوانات صمیمی هستند اما در اطراف غریبه‌ها کمی خجالتی میشوند و زمان میبرد تا گرم شوند.

**سگ بردر کلی‌ به یقین یکی از بهترین نژادهای سگ موجود در جهان است.

بردر کولی سگی است با جثه ای متوسط ، بسیار پر انرژی، بد باهوش و سخت‌کوش هستند! سوای آن که سگ‌ های گله‌ی فوق‌ العاده‌ای هستند، این حیوان‌ ها در چابکی حرف ندارند! چون این نژاد می تواند بسیار فعال و حساس باشد، مطمئن شدن از این‌ که آن ها برای تمام انرژی اضافی خود طرح و برنامه‌ای داشته باشند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بردر کلی‌ ها از همه ی بهتر در خانه‌ های نواحی روستایی سازگار می شوند که در آنجا فضای زیادی برای دویدن و بازی کردن در اختیار دارند.

**سگ ژرمن شپرد یا سگ چوپان آلمانی یکی از نژادهای اصیل آلمانی است که برای اولین بار در سال ۱۸۹۹ ثبت گردید. سگی باهوش، شجاع و مناسب برای کارهای مختلف از جمله گله داری، نگهبانی، راهنمای نابینایان، همراه خانواده، و جستجو و نجات است.

مهمترین ویژگی در این نژاد رفتارهای اشرافی، شهامت و توانایی آموختن رفتارها و فعالیت‌های اختصاصی است. اولین ویژگی یک جرمن شپرد خوب، قدرت، چالاکی، عضلات مناسب و هوشیاری است. رنگ در سگ های ژرمن شپرد متفاوت است و تقریباً اکثر رنگ ها قابل قبول هستند. با این وجود رنگ های خیلی کم رنگ یا سفید یک دست قابل قبول نمی‌ باشد.

**سگ بول ماستیف دارای جثه ی بزرگ و هیکلی درشت، عضلانی و قدرتمند است. همچنین سگی از خود گذشته، نگهبانی هوشیار، مهربان، مطیع در زمانی که تحریک یا خشمگین نشود، نترس، شجاع، میانه رو، آرام، باوفا و رفتار ایده آلی دارد. اگر چه او ذاتا سگ پرخاشگری نیست اما زمانی که یک فرد غریبه را می بیند به او حمله میکند و او را زمین می زند. با کودکان مهربان است.

این سگ ها آب ریزش دهان و خر خر کردن در تنفس دارند و به لحن صحبت کردن با آنها بسیار حساس هستند و به پرورش دهنده ای نیاز دارند که لحنی محمکم اما نه به صورت خشن با او رفتار کند. آنها در برخورد با غریبه ها و سایر حیوانات خانگی رفتاری پرخاشگر دارند به جز در صورتی که به خوبی اجتماعی شده باشند.

**سگ روتوایلر یک نژاد سگ نگهبان می‌ باشد که خاستگاه آن به کشور آلمان و شهر روتوایل بازمی‌گردد. حافظه‌ای قوی دارد و آموخته‌ هایش را هیچ‌ گاه از یاد نمی‌ برد. زندگی صمیمی را دوست دارد و با وجود سنگینی وزنش حرکات سریعی دارد.

سگ هایی بسیار وفادار باهوش و با اعتماد به نفس هستند. یعنی هروقت نیاز ببینن به  هر قیمتی شده از صاحبشون و همه دارایی هاش محافظت میکنند.

سگ روتوایلر به عنوان سگ خانواده و همراه محبوبیت دارند. اونا سگ هایی قوی و زیبا هستند که پوششی صاف و براق به رنگ مشکی-برنز دارند.

با اینکه نگهبانی و مراقبت توی خون روتوایلرهاست ولی اونا پرخاشگر نیستند. البته خیلی ناعادلانه به عنوان یکی از پرخاشگر ترین نژادهای دنیا در بین مردم شناخته شدند.

**سگ پیت بول تریر متعلق به گروه تریر است که گروهی از سگ های پرانرژی و انواع مختلفی از اسباب بازی، سگ های کوچک و متوسط و بزرگ را شامل می شود.

این سگ ها برای زندگی آپارتمان توصیه نمی شودو بهترین مکان را برای زندگی آن ها فضا های باز است.

پیت بول ها با کودکان خیلی سخت سازگار می شوند. این سگ بسیار پر انرژی و خستگی ناپذیر است و بسیار هوشمند هستند و راحت تعلیم و آموزش می پزیرند.

**سگ اشناوزر در اصل برای نگهبانی و انجام کارهای مزرعه پرورش داده میشوند. اشناوزر ها در اندازه متوسط و طبیعتی محافظ دارند هم چنین عاشق خانواده هستند.

این سگ ها هوش بالایی دارند و گاهی اوقات آموزش ها را خیلی سخت قبول میکنند. آنها میتوانند از خانه و خانواده ی خود محافظت کنند زیرا بدون دلیل پارس نمیکنند، زمانی که متوجه شوند که چیزی یا شخصی بخواهد به خانواده ی او آسیب برساند شروع به پارس کردن میکند.

این نژاد از نژادهای قدیمی خانواده سگ‌های تازی است که یکی از برترین و قدیمی ترین نژاد های سگ در جهان سگ تازی افغان میباشد.

زیستگاه اولیه این نژاد از سگ ها مناطق سرد و کوهستانی  کشور افغانستان بوده ، جایی که از آن برای شکار خرگوش و غزال استفاده می شده است.

به این سگ ها لقب «پادشاه سگ ها» را نیز داده اند. آن ها خیلی بلند هستند و شکل و ظاهری خاص و متمایز دارند.ضریب یادگیری این سگ ها اغلب پایین است و خیلی سخت یاد می گیرند.

**سگ کوهستانی برنس نام یکی از نژادهای سگ است که خاستگاه آن به سوئیس بازمی‌گردد که در هر بار زایمان میانگین ۵ تا ۷ تا حداکثر تا ۱۵ توله می‌زاید.

این سگ‌های آرام و شاداب عاشق کودکان هستند. بسیار باهوش،‌ با استعداد برای یادگیری مطالب و دیده‌بان خوبی است. اما اصولاً حالت تحاجمی ندارد. یک دوست برای تمام عمر! بسیار باوفا است.

**سگ جیندوی کره ای نام یکی از نژادهای سگ است که خاستگاه آن به کره جنوبی باز می‌گردد. یک سگ خوب و با ابعاد متوسط ​​است که برای شکار و نگهبانی از آنها استفاده می شود.
**سگ دوبرمن پینچر یکی از معروف‌ترین سگ‌های پرورش یافته به‌دست انسان است و از نظر تیزهوشی و هشیاری شناخته شده‌است، اغلب به عنوان سگ گارد یا سگ پلیس استفاده می‌شود. این سگ در سال ۱۸۹۰ توسط کارل فردریش لوئیس دوبرمن پرورش یافت.
**سگ تازی پلات سگی عضلانی و توپر با گوش‌هایی بزرگ و دمی طویل می‌ باشد. سگی است با آرام و قرار، جسور، پراحساس که برای شکار سازگار است.

تازی پلات هم مهربان است و هم حامی. انها یکی از نژادهای کمیاب‌تری هستند که بیشتر توسط خانم‌ها انتخاب و برای آن ها به همدمی خوب تبدیل می شوند. این حیوان شغلش بعنوان یک مدافع را بسیار جدی می گیرد.

**سگ چاینیز کرستد عجیب و غریب است دارای دو نوع متفاوت: یک نوع بی مو می باشد که فقط در نواحی سر، پاها و دم دارای مو است که آن را Hairless می نامند و دیگری دارای موهای بلند ونرمی است که به آن Powder Puff می گویند. هر دو نوع در رنگهای متنوع دیده می شوند. دارای چشم های سیاه و گوشهای بر افراشته هستند.

این سگ، شیرین، سر زنده، بازیگوش و با نمک است. آنها عاشق بقل شدن و لبخند زدن هستند. با کودکان مهربانند اما باید به کودکان اخطار داد که در هنگام بازی با آنها خشن برخورد نکنند چرا که این نژاد به دلیل نداشتن مو می تواند بسیار آسیب پذیر باشد. باهوش و حواس جمع. باید از تولگی آنها را اجتماعی کرد و به صداهای بلند عادت داد تا در بزرگسالی مشکلی پیش نیاید. با سایر حیوانات سازگار است، معمولا پارس نمی کند و عاشق پریدن و کندن زمین است. خیلی به صاحب خود وابسته می شود و خو می گیرد آنقدر که به سختی می تواند صاحب جدیدی را قبول کند.

**سگ بدلینگتون تریر ظاهری شبیه به بره دارد. او دارای پیشانی خمیده و موهایی فر است که واقعا شبیه به یک گوسفند کوچک میباشد. چشم هایی کوچک و موهایی به حالت مضاعف دارد هم چنین لایه سطحی بدنش زبر و خشن و لایه ی زیرین نرم میباشد.

سگهای این نژاد مهربان، اجتماعی، شاد و بازیگوش، وفادار و سرزنده می باشند و رابطه ی خوبی با کودکان و غریبه ها دارند.

**سگ آبی پرتغالی هیچ پوشش زیرینی ندارد و به ندرت پشم‌ هایش می‌ریزند. مثل بیشتر نژادهای غیرآلرژی‌زای دیگر، پشم مو مانند انها به برس کشیدن مداوم نیاز دارد، و هیچ بحثی هم در آن نیست! این سگ‌ها بسیار پر انرژی هستند و به تمرین و ورزش زیادی نیاز دارند.

همانگونه که از نام‌شان بر می آید، انها عاشق شنا کردن هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *