سگ

بهترین نژاد سگ های نگهبان را بشناسیم + خصوصیات رفتاری آن ها

کسانی دنبال بهترین سگ نگهبان میگردند که دوست دارند وظیفه پاسبانی از ملک ، باغ یا کارخانه شان را به یک سگ مطمئن و هوشیار بسپارند.

بهترین سگ نگهبان به سگی گفته می شود که با به خطر انداختن جان خود سعی دارد از آن چیزی که به آن سپردیم ، محافظت و نگهداری کند. سگ های نگهبان دارای نژادهای ایرانی و خارجی هستند و در داخل ایران نیز اغلب این نژادها یافت می شوند.

همیشه یکی از عمده ترین مشاغلی که سگ ها بخاطر آن پرورش می یافتند ، نگهبانی و محافظت بود. در حالی برخی از سگ ها به صورت غریزی خصوصیات یک سگ نگهبان را دارند و بهتر از هر نژاد دیگری عمل می کنند. سگ های نگهبان باید دارای خصوصیات اخلاقی ، رفتاری و جسمی خاصی باشند که آن ها را از بقیه سگ ها جدا می سازد. سگ های نگهبان جزو وفادار ترین و مهربان ترین نوع از حیوانات هستند و برای درست انجام دادن وظیفه و مسئولیتی که به آن سپردیم حاضر است جان خود را به خطر بیاندازد.

در اینجا به چند مورد از بهترین نژاد سگ های نگهبان اشاره می کنیم:

سگ دوبرمن پینچر بسیار سریع هست و میتواند در مدت زمان خیلی کم خودش را به متجاوز برساند . از جمله خصوصیات این سگ میتوان به شجاعت، هوشیاری، وفاداری، باهوشی و قوی بودن ان اشاره کرد. البته این نکته هم قابل ملاحظه است که سگ  دوبرمن در مکان پنجم باهوش ترین نژادهای سگ جهان قرار دارد.

مورد بعد سگ رتوایلرها میباشد که به شجاعت و نترس بودن موقع محافظت شهرت دارد. نژاد این سگ آلمانی است و به جرات می توان گفت بهترین نژاد سگ آلمانی است. این سگ ها نسبت به همه غریبه ها شکاک هستند مگر اینکه توسط صاحبشان به ان ها معرفی شوند. از جمله ویژگی های این نژاد هم میتوان به اعتماد بنفس بالا، هوش بالا، وفاداری و یادگیری بسیار سریع اشاره کرد. خلق و خوی قابل اعتمادی دارد. مدافع است و از اعضای خانواده بدون هیچ ترسی محافظت می کند. جنگنده قدرتمندی است و به نظر می رسد که درد را حس نمی کند. آموزش های جدی و سخت در سنین پایین باید انجام شود در غیر این صورت شما با یک سگ بسیار قدرتمند و غیر قابل کنترل مواجه خواهید شد! رُتوایلِر به صاحبی نیاز دارد که بتواند از پس جثه بزرگ و قدرتمند او به خوبی برآید.ذاتاً سگی نگهبان با روحیه آرام است. می تواند هم بازی خوبی برای کودکان باشد. اگر از تولگی با سایر حیوانات بزرگ شود با آنها کنار می آید اما بدلیل داشتن خوی تهاجمی نسبت به سایر سگ ها و غریبه ها هرگز نباید بدون قلاده در مکان های عمومی حضور یابد.

مورد بعدی سگ ژرمن شپرد میباشد که به دلیل یادگیری فوق العاده سریع و غریزه قوی اش برای محافظت و مراقبت از صاحبش و افراد خانواده در ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است. سگ ژرمن شپرد باهوش، وفادار و بسیار با انگیزه و پر انرژی هست. واکنش دهی سریع موقع خطر از ویژگی های این نژاد میباشد.

ژرمن شپرد سگی نترس، مشتاق، شجاع، شاداب و بی قرار برای آموختن است. به شجاعت و وفاداری شهرت دارد. سگی است جدی و به نظرمی رسد مقداری از هوش خود را از انسان به ارث برده است. استعداد بسیار خوبی در آموختن دارد. آنها خیلی دوست دارند که همیشه نزدیک اعضای خانواده باشند و بلعکس از غریبه ها دوری می جویند. ژرمن شپرد سگ اجتماع دوستی است و نباید او را برای مدت طولانی تنها گذاشت.

بیشتر بخوانید: اموزش سگ ژرمن شپرد به راحتی آب خوردن! + نکات بسیار کاربردی

تنها زمانی پارس می کند که لازم باشد. شامه قوی در محافظت و نگهبانی دارد و بهتر است که از سنین پایین به آن آموزش های اختصاصی داده شود. با حیوانات دیگر کنار می آید و با کودکان بسیار مهربان است.

نژاد بعدی سگ سرابی میباشد،  یک سگ پاسبان ایرانی و بسیار محبوب. این سگ بزرگ، قوی هیکل و سخت جون سال هاست که کنار ایرانی ها زندگی کرده و در کارهایی مثل نگهبانی، مراقبت از چهارپایان و … به  ایرانی ها کمک کرده  و به دلیل جثه بزرگ و قوی بودنش و غریزه قوی این سگ برای مراقبت و محافظت شاید بهترین سگ نگهبان ایرانی به حساب بیاید. از ویژگی های این سگ که از دیگر نژادها ان رامتمایز کرده میتوان به ارواره قوی ، غریزه نگهبانی بالا، وفاداری، بدن عضلانی، و تحمل زیاد در شرایط سخت اشاره کرد. این سگ با وزن حدود ۷۰ تا ۹۰ کیلوگرم و ظاهر ترسناکش جسورترین دزدها و متجاوزان را هم تحت تاثیر قرار میدهد.

سگ بول ماستیف نژاد دیگری از سگهای نگهبان است. این نوع نژاد با داشتن جثه بزرگ و قدرت فیزیکی بالا، می تواند سگ ایده آلی برای نگهبانی باشد. این سگ باهوش در وفاداری کم نظیر است و برای محیط خانه مناسب می باشد. با صاحب خود خیلی مهربان است و به آرامی رفتار می کند، اما در برخورد با افراد غریبه بسیار خشن عمل می کند.

اگر شما تمایل به خریداری بهترین سگ نگهبان دارید، در مرحله اول باید نژادی را انتخاب کنید که با سبک زندگی، علایق و محیط زندگی شما سازگاری داشته باشد. بهترین کار این است که سگ مورد نظرتان را از همان تولگی پرورش دهید تا به شما عادت کند و به غذای سگ نگهبانتان توجه زیادی داشته باشید. پیشنهاد می کنیم از فروشگاه ملودی مهربانی دیدن کنید تا بهترین غذای خشک سگ را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *