عمومی

خوکچه هندی ها به عنوان حیوان خانگی

خوکچه هندی ها به عنوان حیوان خانگی

خوکچه های هندی حیواناتی بسیار مهربان و دوست داشتنی هستند. انها بسیار باهوشندو دارای ساختار اجتماعی بسیار پیچیده ای هستند.

چون این حیوانات در طبیعت طعمه حیوانات شکارچی قرار می گیرند به صورت ذاتی ترسو و نسبت به محیط پیرامون خود حساس هستند.

یکی از مهمترین وظایف صاحبان این حیوانات انست که عشق و اعتماد حیوان را به دست اورند. این اعتماد میتواند با رفتار مهربانانه نسبت به حیوان به دست اید.

همانند سایر حیوانات خوکچه های هندی نیز زبان بدن دارند که از ان برای ارتباط با سایر خوکچه ها استفاده می کنند. صاحبانی که این زبان را یاد بگیرند بهتر می توانند نیازهای خوکچه هندی خود را برطرف نمایند.

در مقایسه با سگ نگهداری از خوکچه هندی به مراتب راحت تر است. خوکچه های هندی همتنند سگ ها نیاز به پیاده روی طولانی روزانه و مراجعات زیاد به دامپزشک ندارند. صاحب خوکچه هندی میتواند بدون نگرانی حیوان خود را برای مدت طولانی تنها بگذارد و از خانه خارج شود. علاوه بر ان او نگران استحمام حیوان خود نیست. اما باید دانست که خوکچه هندی حیوانی است که به عشق و توجه و مراقبت نیاز دارد.

انها حیواناتی فوق العاده اجتماعی هستند که اگر مقداری از وقت روزانه تان را به ان ها اختصاص ندهید احساس تنهایی و افسردگی خواهند کرد.

برای انکه بفهمید خوکچه هندی برای شما مناسب است یا خیر شیوه زندگی خود را در نظر بگیرید . ایا شغل یا مدرسه و یا دیگر فعالیتهای اجتماعی شما اجاززه می دهد تا در طول روز برای خوکچه هندی خود وقت بگذارید؟

این حیوانات هر روز نیاز دارند تا نیازهایشان براورده شود. اگر مجبورید هر روز ساعت زیادی بیرون از منزل باشید بهتر است دو خوکچه هندی تهیه کنید تا هر دو یار یکدیگر باشند.

خوکچه هندی همچنین نیاز به فعالیت روزانه دارد. ایا قادر خواهید بود تا هر روز او را بیرون بیاورید و اجازه فعالیت به او بدهید؟

لازم است که هر هفته یا هفته ای دوبار قفس خوکچه هندی خود را تمیز کنید و هر روز اشغالها را از قفس بیرون کنید.علاوه بر ان تغذیه حیوان طبق برنامه روزانه انجام شودو همواره اب تازه و تمیز در اختیار حیوان قرار گیرد. ایا می توانید از عهده احتیاجات حیوان برایید.

خوکچه هندی نیاز به قفسی تقریبا بزرگ دارد تا بتواند در ان فعالیت و زندگی کند. ایا جای لازم برای گذاشتن قفس دارید؟

علاوه بر ان باید در محیط زندگیتان تغییراتی ایجاد کنید. خوکچه هندی جونده است و باید خانه تان را در مقابل این جوندگان کوچک امن کنید.

این حیوانات می توانند باعث تشدید الرژی در بعضی از افراد شوند.
خوکچه هندی حیوانی بسیار کنجکاو و با مزه و البته خرابکار است.

خوکچه هندی به طور ذاتی از سگ ها میترسد و سگ ها نیز به راحتی می توانند یک خوکچه هندی را بکشند. پس اگر حیوان دیگری دارید باید در مورد همزیستی انها فکر کنید.

کودکان و خوکچه های هندی می توانند دوستان خوبی برای هم باشند اما کودک باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند خوکچه هندی را نگهداری کند و به ان عشق بورزد.

نگهداری از حیوان توسط کودکان بزرگتر می تواند احساس مسولیت را در انها افزایش دهد ولی با نظارت بزرگترها.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *