سگ

آشنایی با نژاد پامرانین (Pomeranian) + خصوصیات رفتاری آن

سگ های پامرانین جزو محبوب ترین نژاد کوچک سگ در ایران و جهان میباشد. پامرانین ها بعلت صورت و چهره خندان و بامزه و پشم های نرم و پر بسیار افراد را جذب میکنند. سگ پامرانین‌ها از دسته بزرگ نژادهای سگ سورتمه هستند و شبیه به سگ‌های برفی کوچک به نظر می‌رسند. این نژاد می‌تواند سگ نگهبان فوق‌العاده‌ای باشد زیرا هر اتفاق عجیبی را با هاپ هاپ کردن‌های تیز و بلند به شما هشدار می‌دهد. این نژاد از سگ کوچک، پشمالو با گوشهای کوچک و نوک تیز و صورتی شبیه به روباه است. سر در مقایسه با بدن دارای نسبت خوبی است. چشم ها براق، به رنگ مشکی و دارای اندازه متوسطی است. گردن کوتاه است و قاعده آن به خوبی با شانه ها اتصال می یابد. موها حالت مضاعف دارند. پوشش زیرین کوتاه، نرم و ضخیم است و موهای سطح بلند و زبر می باشد. دم نیز توسط موهای زیادی پوشیده شده. در انواع رنگها شامل قرمز، نارنجی، کرم و مشکی، قهوه ای و خاکستری دیده شده است. هجومی بودن یا خجالتی بودن ویژگی‌هایی است که به راحتی در این نژاد قابل رفع شدن نیست و ممکن است تا بزرگسالی آن‌ها ادامه پیدا کند.

طول عمر این نژاد به طور متوسط ۱۲ تا ۱۶ سال میباشد.

پامرانین ها به طور متوسط در وزن از ۱ تا ۴ کیلوگرم دیده می شوند. ایده آل ترین وزن برای پامرانین ها  از ۱.۵ تا ۳ کیلوگرم است.  البته سگهایی که بیش از حد گفته شده و یا کمتر از حد  وزن دارند ، اگر نسبتا مناسب و با کیفیت خوب باشند، رد صلاحیت نمی شوند. پامرانین ها قدی معادل ۲۰-۲۷ سانتی متر دارند . (از بالای شانه به زمین اندازه گیری شده است).

این نژاد از سگ، نژادی شجاع، پرانرژی و سرزنده و شاد هستند، یکی از بهترین سگ‌های خانگی به حساب می‌آیند و می‌توانند به عنوان حیوان خانگی چابک یا کارآمد آموزش ببینند. این نژاد اغلب شخصیتی برون‌گرا دارد که این برون‌گرایی نسبت به اندازه‌ جثه‌اش بسیار زیاد است. ان هاعاشق جلب توجه هرکسی هستند که به آن‌ها توجه کند. آن‌ها عاشق این هستند که در آغوشتان بنشینند، بوس بدهند و بازی کنند. پامرانین‌ها حیوانات خانگی بسیار خوبی برای کسانی هستند که دوست دارند جنب و جوش بیشتری در خانواده داشته باشند.با آموزش صحیح و داشتن خانه‌ای پر از محبت، پامرانین به سگی مهربان و همراهی سرگرم کننده برای سال‌های طولانی تبدیل خواهند شد.

پامرانین‌ها باهوش و با ذکاوت هستند و عاشق جلب توجه هرکسی هستند که به آن‌ها توجه کند. آن‌ها عاشق این هستند که در آغوشتان بنشینند، بوس بدهند و بازی کنند. پامرانین‌ها حیوانات خانگی بسیار خوبی برای کسانی هستند که دوست دارند جنب و جوش بیشتری در خانواده داشته باشند.

پامرانیان‌ها را نمی‌توان بهترین نژاد برای کودکان کم سن و سال دانست. به دلیل اندازه جثه و شخصیشان، ترجیح می‌دهند که با بزرگسالان همراه باشند که برایشان ایمن‌تر و قابل پیش‌بینی‌تر هستند. اگر کودک خردسالی آن‌ها را اذیت کند، با سرعت می‌روند، ناراحت می‌شوند و می‌ترسند.

پامرانین‌ها بر خلاف ظاهر بی‌پروایشان، سگ‌های ظریفی هستند و هرگز نباید با شدت و خشونت با آن‌ها بازی کرد، آن‌ها را انداخت و یا گرفت. کودکانی که سنشان بیشتر است و یاد گرفته‌اند که با سگ‌ها چطور رفتار کنند، با این نژاد رابطه خوبی خواهند داشت.

پامرانین سگی بسیار پرانرژیست و به غذایی باکیفیت و مقوی نیاز دارد. کیفیت غذا تاثیر مستقیم روی سلامتی و طول عمر این سگ‌های زیبا دارد؛ به همین دلیل حتما از برندهای معتبرغذا تهیه کنید. برای دیدن انواع غذای خشک سگ به فروشگاه ملودی مهربانی می توانید مراجعه کنید.

سگ‌های پامر معده خیلی کوچکی دارند و زود سیر میشوند، پس باید این حجم کم با غذای باکیفیت و سرشار از پروتئین و مواد مغذی پر شود نه با کربوهیدرات و مواد غذایی دیگر.

این سگ مثل اکثر سگ‌های عروسکی و مینیاتوری مستعد ابتلا به افت ناگهانی قند خون میباشد و به هیچ وجه نباید ساعات طولانی گرسنه باشد؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم غذای روزانه‌ش را در ۳ یا حتی ۴ وعده کوچک بدهید.

پامرانین ها از نظر نیاز به مراقبت های بهداشتی  متوسط هستند. شانه کردن موهای سگ یکی از مهم ترین نیاز های مراقبتی و بهداشتی و درمانی در این سگ است. حداقل هفته ای دو الی سه بار باید موهای سگ را شانه کشید. این کار هم به حفظ حالت پف مانند در پوشش خارجی سگ کمک میکند و هم ریزش مو آن را مهار میکند . هم چنین به براق ماندن و تمیزی نیز کمک میکند. شانه زدن مداوم در این نژاد باعث حفظ چربی های مفید پوست و مو میشود . نژاد پامرانین از لحاظ اصلاح و آرایش مو نیاز به مراقبت و توجه بسیار زیادی دارد؛ که این بخاطر تعداد دفعاتی است که موارد خاص اصلاح و آرایش مو باید اجرا شود و همینطور تعداد کارهایی که در این موارد باید انجام گیرد. اگر اصلاح و آرایش مو بطور مرتب انجام نشود، کنترل بعضی مسائل بسرعت از دست خارج می شود.

پوشش حیوانات بمرور زمان درهم گره می خورد. خز آنها شکننده و بی دوام می شود. پوست ممکن است خشک شود. لکه اشک ممکن است خیلی ناجور شود. پنجه ها و دماغ ممکن است پوسته پوسته شوند. هریک از این مشکلات به نوبه خود می تواند دردسر ساز شود. بنابراین، باید یک روند کامل و منظم اصلاح و آرایش مو را برای پامرانیان پیش گرفته و مهارت های خود را در این زمینه چه برای حفظ بهداشت و چه از لحاظ زیبایی حیوان، ارتقاء دهید.و روغن های طبیعی تولید شده در سطح پوست را در سر تاسر پوست بخش میکند . موهای اطراف گوش – گردن و حتی صورت این سگ را میتوان برای ارتقا سلامتی وبهداشت کوتاه کرد و کوتاه نگه داشت . استحمام در این نژاد بستگی به میزان فعالیت بدنی سگ در طول روز را دارد. آن چه توصیه شده است استحمام ماهانه و در صورت علاقه هفتگی است .

سگ های کوچک یا همان توله های پامرانین ، مستعد مشکلات دندانی هستند، توله هایی که در سنین تولگی با مشکلات دندانی دست و پنجه نرم کردند زمانی که به سن بلوغ می رسند نیز بیش از سایر پامرانین ها در معرض خطر از دست دادن دندان میباشند .بنابراین رعایت نکات مربوط به سلامت دندان در آن ها لازم تر و ضروری تر است. حداقل هفته ای یک بار باید دندان هارا مسواک زد ولی قطعا سواک زدن روزانه یکی از بهترین راه ها برای از دست ندادن دندان در این نژاد است. بهداشت گوش ها نیز مهم هستند. گوش ها را به صورت هفتگی برای علائم تحریک، عفونت و ایجاد موم بررسی کنید. پاک کردن گوش را با یک پاک کننده تایید شده توسط دامپزشک و یک چوپ پنبه میتوانید انجام دهید. هرگز چوب پنبه را که در یک گوش سگ کردید داخل گوش دیگر نکنید و همچنین این عمل را در عمق گوش حیوان انجام ندهید .زیرا امکان عفونت گوش را بالا میبرد.

شما می توانید از پت شاپ ملودی مهربانی انواع لوازم بهداشت دهان و دندان سگ را با قیمتی مناسب تهیه نمایید.

ناخن ها باید هر ۶ هفته یکبار یا همین حدود، کوتاه شوند. از آنجاکه راه رفتن روی سطوح مختلف، مؤثر است، ممکن است این فرآیند زودتر یا دیرتر انجام گیرد. باید مرتب ناخن ها را چک کنید، بسیاری از صاحبان سگ این ناحیه را نادیده گرفته و نیازی به کوتاهی ناخن نمی بینند، تا وقتی که صدای کلیک کلیک ناخن های بلند را روی سطح سخت زمین می شنوند. اگر ناخن ها خیلی بلند شوند، بسرعت توی پوست رفته و آسیب وارد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *