سگ

سگ ها چگونه می اموزند

سگ ها چگونه می اموزند

برای اینکه اموزش دهنده خوبی باشید باید فرایند یادگیری در سگ را بدانید. با دانستن این موضوع تمام تمرینات اموزشی برای شما و سگتان راحت تر خواهد بود.

سگ ها نیز همانند انسان ها با ازمون خطا و موفقیت می اموزند. انها هر عملی را تا رسیدن به موفقیت امتحان می کنند و از انجام هر گونه فعالیتی که نتیجه منفی داشته باشد اجتناب خواهند کرد.

به عنوان مثال سگی که بینی اش توسط بخاری گرم سوخته باشد دیگر ان عمل را تکرار نخواهد کرد.

به همان صورت توله ای که برای جلب توجه پارس میکند و نادیده گرفته می شود از ان کار دست خواهد کشید.

ما میتوانیم از توانایی سگمان و از طریق تشویق کردن برای انجام مجدد ان استفاده کنیم و انهایی را که دوست نداریم نادیده بگیریم و از انجام ان ممانعت کنیم.

ما همچنین میتوانیم این تکنیک را برای زمانی که می خواهیم به سگمان اموزش دهیم که درخواست ما را انجام دهد استفاده کنیم: مثلا برای فرمان بیا.

برای اموزش دادن به سگ برای انجام دادن کاری برای ما تمام انچه که باید انجام دهیم اینست که به نحوی او را به انجام ان کار واداریم و سپس او را تشویق کنیم.بنابراین سگ دفعه بعد ان را انجام خواهد داد. از ان جایی که سگ ها ممکن است دقیقا متوجه نشوند که ما از انها چه میخواهیم نمی توانیم با گفتن کلمات ان را به سگ بفهمانیم.

در عوض ما باید ترتیبی اتخاذ کنیم تا سگ عملی که میخواهیم را انجام دهد. چنانچه سگ به خوبی فرمان را فهمید و ان را انجام داد در همان لحظه باید او را تشویق کرد و این تشویق کردن میتواند هم به صورت زبانی و هم دادن تشویقی باشد.

برای هر فرمانی میتوانیم از علایم صوتی یا علایم دست استفاده کنیم.

خواستن از سگ ها درباره فکر کردن و انجام دادن چیزی که ما از او میخواهیم اغلب میتواند برایش خسته کننده باشد. بنابراین سعی کنید جلسات اموزش کمتر از سه دقیقه به طول بیانجامد.

از ساعت استفاده کنید تا اموزش برای شما و سگ تان خسته کننده نشود. جلسات هر چه کوتاهتر باشد میزا موفقیت و یادگیری سگ بیشتر خواهد بود . اگد لازم است به اموزش اسانتر برگردیدتا هر دوی شما برای جلسه بعد امادگی داشته باشید.

اجتماعی کردن

اجتماعی کردن توله به او می اموزد که در رویارویی با محیط ها و موقعیت ها و البته افراد و صداهای مختلف ارام و با اعتماد بنفس بماند. شما باید به تو له تان بیاموزید تا در مقابل تمام انچه که او باید در بزرگسالی ان ها را بپذیرد ارام و منطقی باشد.

اجتماعی کردن باید جز اولین اموزش های توله تان باشد.اجتماعی کردن اکثر سگ ها از سن ۱۸ هفتگی اغاز شده و باید در تمام طول زندگی سگ ادامه داشته باشد.

اجتماعی کردن کلید داشتن سگی قابل اعتماد در مواجهه با رویدادهای مختلف میباشد. هر چقدر سگ در تولگی خوب اجتماعی شده باشد در زمان بلوغ ترس کمتری خواهد داشت. چیزهایی که در طول هفته های اول و پر اهمیت به توله تان می اموزید بر کل زندگی سگ تاثیر مثبت خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *