دسته‌بندی نشده

ده تمرین و ورزش خانگی برای گربه دلبندتان که از آنها لذت ببرد

ورزش و سلامت گربه

ده تمرین و ورزش خانگی برای گربه دلبندتان که از آنها لذت ببرد؟ تعجب کردید؟ دامپزشکان متخصص می گویند کمی ورزش به دوست گربه سان شما کمک می کند تا خوش فرم باشد.

فریفتن سگ برای فعال بودن یا پیاده روی در اطراف پارک یا بازی کردن، یک عمل همیشگی و نسبتاً رایج برای سلامت سگهاست و بیشتر مردم این کار را انجام می دهند. وقتی صحبت از گربه ها می شود، بسیاری از مردم ارزش ورزش را درک نمی کنند.

بسیاری از دامپزشکان برای حفظ سلامت گربه‌ها تا سنین پیری، تمرینات مربوط به گربه‌ها را توصیه می‌کنند. می دانیم گربه به راحتی سگ ورزش نمی کند بنابراین چند استراتژی معرفی کرده ایم که به شما کمک می کند گربه خود را فعال و پرانرژی نگه دارید.

تمرین اول ورزش خانگی برای گربه: شروع با دو گربه

شرکای ورزشی را با هم جفت کنید. از آنجایی که گربه به راحتی سگ به درخواست های شما برای بازی پاسخ نمی دهد، ژان هوف، DVM، نویسنده، راه حل ساده ای برای اینکه گربه ها ورزش گربه مورد نیاز خود را انجام می دهند، ارائه داده است:

یک جفت گربه که به خوبی با هم کنار می آیند، از طریق کشتی و بازی های تعقیب و گریز خود، ورزش زیادی خواهند داشت. من گربه‌های مسن‌تری را می‌شناسم که هنوز مانند بچه‌گربه‌ها کشتی می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: نکاتی که قبل از آوردن بچه گربه به خانه باید بدانید 

بازی و ورزش گربه

تمرین دوم ورزش خانگی گربه: برج گربه را امتحان کنید.

«برج‌های گربه‌ای» چند طبقه که به‌صورت آنلاین و در فروشگاه‌های حیوانات خانگی فروخته می‌شوند، راه خوب دیگری برای اطمینان از اینکه گربه شما مکان‌های زیادی برای بازی و مناطقی برای بالا رفتن برای تمرین خوب خواهد داشت، می باشد. سوزان نلسون، DVM، دانشیار علوم بالینی در کالج دامپزشکی دانشگاه ایالتی کانزاس در منهتن، کانزاس، پیشنهاد می‌کند برای تشویق کوهنوردی و بازی، خوراکی‌های کوچکی در قسمت‌های مختلف برج قرار دهید.

تمرین سوم: اسباب بازی های زیادی را در اطراف خود نگه دارید.

از آنجایی که گربه‌ها بیشتر از سگ‌ها تمایل دارند خودشان را حفظ کنند، بهترین استراتژی برای تمرین گربه‌ها این است که گزینه‌های زیادی در قالب اسباب‌بازی به آنها بدهید. اینها نباید اسباب بازی های گران قیمت فروشگاه حیوانات خانگی باشند. دکتر نلسون می گوید که می توانید از وسایل روزمره خانگی به عنوان اسباب بازی استفاده کنید تا گربه ها را به ورزش تشویق کنید. به توپ های پینگ پنگ یا رولهای لوله شده فکر کنید. حتی می توانید از تشویقی گربه نیز استفاده کنید.

تمرین چهارم: یک پیست هاکی درست کنید.

برای اینکه همه چیز تعاملی تر و سرگرم کننده تر شود، نلسون توصیه می کند که یک توپ را در یک جعبه مقوایی بزرگ یا وان حمام قرار دهید تا یک “پیست هاکی” فوری برای گربه خود ایجاد کنید. همانطور که توپ از دیوارها پرواز می کند (و گربه به دنبال آن پرواز می کند)، شما کمی می خندید و گربه شما ورزش های بسیار مورد نیاز را انجام می دهد.

ورزش و بازی با گربه

تمرین پنجم: با لیزر لذت ببرید.

در مورد گربه ها چیزهای بیشتری از یک نشانگر لیزری در انتهای خودکار، شما را سرگرم می‌کنند. با لیزر گربه‌تان سریع‌تر حرکت می‌کند. هافو می‌گوید: «اسباب‌بازی‌های لیزری اغلب سرگرمی خوبی هستند، اما آن را با یک اسباب‌بازی واقعی که گربه می‌تواند بگیرد، دنبال کنید تا از تثبیت و ناامیدی به خاطر عدم توانایی در گرفتن پرتو نور جلوگیری کنید. “مطمئن باشید که هرگز پرتو مستقیماً به چشم گربه نتابید.”

تمرین ششم: گیاه گربه ای به اندازه استفاده کنید.

Catnip ابزار مفیدی برای ورزش کردن گربه است. هوف می گوید که بهتر است از آن فقط در موقعیت های مناسب استفاده کنید. او می‌گوید: «به یاد داشته باشید که همه گربه‌ها به Catnip واکنش نشان نمی‌دهند و از بین گربه‌هایی که این کار را انجام می‌دهند، تعداد کمی از آن‌ها تهاجمی می‌شوند. هرگز قبل از یک رویداد استرس زا ، مانند رفتن به دامپزشک ، به گربه سانان ندهید. دامپزشک شما از شما تشکر خواهد کرد!»

بیشتر بخوانید: Catnip یا گیاه گربه ای (علف) در آرامش گربه ها موثر است؟

تمرینات ورزشی گربه

تمرین هفتم: به گربه خود یک چوبدستی محرک بدهید.

هوف می گوید: این یک تمرین عالی برای گربه و پیگیری خوبی برای لیزر است. یکی از اسباب‌بازی‌های چوبدستی انعطاف‌پذیر را با پر، موش یا هر وسیله دیگری در انتهای آن تهیه کنید. هوف می‌گوید: «بازی تعاملی با یک چوب‌بازی یا اسباب‌بازی از نوع چوب ماهیگیری، تمرینی فوق‌العاده است. بسیار خنده‌دار و برای شکارچی بزرگ گربه کوچک شما بسیار رضایت‌بخش است». می‌توانید با بالا و پایین بردن اسباب‌بازی روی مبل یا بالا و پایین پله‌ها برای افزایش شدت ورزش، آن را چالش‌برانگیزتر کنید.»

تمرین هشتم: گربه خود را با نظارت بر روی تردمیل یا چرخ قرار دهید.

هوف می‌گوید باور کنید یا نه، می‌توانید به گربه‌تان آموزش دهید تا برای ورزش روی تردمیل بدود. او می‌گوید: «بهتر است از زمانی شروع کنیم که جوان هستند، انرژی زیادی برای سوزاندن دارند و به راحتی با یک اسباب‌بازی جذب می‌شوند. همیشه باید گربه را در حالی که روی تردمیل است نظارت کنید. هاف می‌گوید گربه‌ها می‌توانند تا ۳۰ مایل در ساعت بدوند، اما آهسته شروع می‌کنند و سرعت را بالا می‌برند.

تمرین نهم: به پیاده روی بروید.

با آموزش مناسب و تجهیزات مناسب، می توانید گربه خود را به راه رفتن با یک افسار و یک بند بیرون ببرید، درست مانند سگ ها. هوف که از نوعی مهار که بیشتر شبیه یک لباس نرم برای قسمت بالای پشت گربه است، با تسمه های تعبیه شده، می گوید: «اگر بتوانید گربه خود را مجبور به تحمل مهار کنید، عالی است. «مطمئن شوید که تسمه به درستی جا می‌شود و نمی‌توان از آن خارج کرد. آموزش گربه‌های جوان آسان‌تر است، اما در همه موارد به صبر و پشتکار نیاز دارد.» ابتدا بگذارید به بند عادت کنند، سپس افسار را وصل کرده و بکشند و سپس افسار را بردارید. ممکن است یک یا دو هفته طول بکشد تا آنها واقعاً راحت باشند، اگرچه هاف می‌گوید که ممکن است فوراً عادت کنند و افسار را قبول کنند.

تمرین دهم: تمرین چابکی ایجاد کنید.

هاف پیشنهاد می کند اگر گربه شما بسیار پرانرژی و چابک است، برخی از تمرینات چابکی گربه را امتحان کنید. ممکن است شما با این چالش ها برای سگ ها یا اسب ها بیشتر آشنا باشید، اما گربه ها نیز می توانند از این ترکیب سرعت و چالش لذت ببرند. هاف می‌گوید: این برنامه‌ها شامل تعدادی موانع، مانند میله‌هایی برای پرش یا تونل‌هایی برای عبور از آن‌ها هستند که هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی گربه را تحت فشار مثبت قرار می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *