گربه

معرفی گربه نژاد اسکاتیش

این گربه دارای گردنی کوتاه و محکم، بدنی گرد و تقریبا توپول، چشمانی درشت و دوست داشتنی می‌باشد. دم آنها باید بلند و انعطاف پذیر و دارای انتهایی ترجیحا مخروطی شکل ( بجای گرد ) باشد. این نژاد را می‌توان با پوشش‌های بدنی کوتاه و بلند یافت. در گربه‌هایی با موهای کوتاه، تراکم مو باید زیاد باشد و در گربه‌هایی با موی بلند نیز باید موی آنها پرپشت با گردن ودمی پشمالو باشد .
اسکاتیش  فولدها بسته به طول و اندازه موی بدنشان شامل طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها می‌شوند.


رنگ چشم‌ها، بینی و پوست پنجه‌ها نیز تحت تاثیر رنگ موهای بدن گربه است و از تنوع بسیاری برخوردار است .

وزن این نژاد معمولا ۲ تا ۵ کیلوگرم میباشد. جز در موارد استثنا طول عمر این گربه ها حدود ۱۱ تا ۱۵ سال است.

گربه اسکاتیش عاشق بازی ست و مطمئن باشید زمانی که از مدرسه یا سرکار به خانه بر می گردید از شما انتظار دارد تا با او بازی کنید یا در کنارش بنشینید تا بتواند با یک پرش روی پای شما لم بدهد و همچنین هنگام تماشای تلویزیون بر روی مبل در کنار شما دراز بکشد یا خودش را جمع کند.

این نژاد باهوش و نسبتا فعال است و علاقه زیادی به بازی با اسباب بازی دارد و دوست دارد از این طریق هوش خود را به چالش بکشد.

 

این نژاد از گربه ها رفتار دوستانه دارد و مناسب برای خانواده سگ و گربه دوست، است. معرفی حیوانات خانگی به آرامی و در شرایط کنترل شده باید انجام شود. انها توجه و بازی با کودکان را دوست دارند همچنین قابلیت یادگیری دستورها و حقه‌ها را دارند. او به لطف خلق وخوی مهربان و دوستانه‌اش از زندگی کردن با دیگر گربه‌ها و سگ‌های گربه دوست خوشحال می‌شود. او بدلیل طبع و ذات مهربانش در کنار سگ‌هایی که روابطشان با گربه‌ها خوب است زندگی شادی را دارد.

مانند سایر نژادها، اکثر افراد این گربه ها را در شکل اصلی آنها دوست دارند و همچنین این گربه ها دوست دارن مکان زندگی آنها شکل ثابتی داشته باشد. آنها دوست دارند در همان زمان معمول در روز تغذیه شوند و وقتی مبلمان در خانه جا به جا می شوند اغلب می توانند استرس گربه ها را تحریک کنند، این ویژگی آنها اصلا قابل درک نیست. با این گفته، گربه های اسکاتیش فولد طبیعتاً راحت و ساده هستند و با صاحبانشان پیوندهای محکمی برقرار می کنند. آنها اعتماد به نفس بسیار زیادی دارند، چیزی غیر از این که دنبال یک مالک از اتاقی به اتاق دیگر باشند، دوست ندارند تا در هر کاری که اتفاق می افتد، شرکت کنند. اسکاتیش فولد ها، در طول زندگی شخصیتی شبیه بچه گربه ها دارند و از بچگی با همین شخصیت ادامه می دهند. این تنها یکی از دلایلی است که آنها برای به نگهداری در خانه ها بسیار مناسب هستند و مورد علاقه بسیاری از افراد واقع می شوند. یکی از شیرین ترین کارهایی که اسکاتیش فولد انجام می دهد، نشستن روی پاهای عقب خودش است که بتوانید در این حالت محیط اطراف خود را به سادگی مورد بررسی قرار دهد. همچنین دیده شده است که آنها از پنجه خود برای انجام انواع کارها استفاده می کنند که شامل کشیدن انگشت در شیر آب و خوردن غذای خود با آنها است. این گربه های باهوش می دانند که چگونه صاحبان خود را با پنجه های خود اغوا کنند و خیلی دوست ندارند این کار را انجام دهند. خیلی ترجیح می دهند در کنار افرادی باشند که دوستشان دارند، بنابراین در صورت نگهداری از آنها سعی کنید تمام مدت به آنها توجه داشته باشید چرا که ممکن است تاثیرات مخربی داشته باشد.
آنها از داشتن امکان بیرون رفتن لذت می برند، اما گربه ها فقط در صورتی مجاز هستند که در فضای بیرون از منزل بچرخند که موقعیت مناسب و قابل اطمینانی داشته باشند و در صورتی که این کار برای آنها بی خطر باشد. گربه های اسکاتیش فولد بیش از حد سرو صدا نمی کنند، اما با خوشحالی با استفاده از درآوردن صداهای زیبا با صاحبان خود در هنگلم خوردن غذا ارتباط برقرار می کنند.

این گربه ها نیاز به شانه زدن هفتگی برای از بین بردن موهای مرده و توزیع روغن پوست، دارد. مسواک زدن دندان برای جلوگیری از بیماری‌های پریودنتال لازم است. پیشنهاد می‌شود روزانه دندان های او را مسواک کنید. اصلاح ناخن هر دو هفته یک بار لازم است. پاک کردن گوشه‌های چشم با یک پارچه نرم و مرطوب برای پاک کردن هر گونه ترشحات چشمی لازم است، بهتر است چشم دیگر را با پارچه دیگر تمیز کنید.
گوش‌ها را هفته‌ای یک بار بررسی کنید. اگر آنها کثیف بودند، با یک توپ پنبه یا پارچه مرطوب و نرم ویا مرطوب با مخلوطی از سرکه سیب طبیعی و آب گرم پاک کنید. خاک بستر گربه فولد باید همیشه تمیز باشد.

از شایع‌ترین بیماری‌ها در بین این نژاد ناهنجاری‌های اسکلتی مانند استئوکندرویستروفی که بسیار دردناک است و ممکن است منجر به چلاق شدن گربه شود و بیماری پلی کیستیک کلیه است.
عاقلانه ترین کار این است که همیشه از کسی حیوانات خانگی خود را خریداری کنید که برگه گواهی سلامت را به ارائه کند.

غذاهای محتوی گوشت خام گوساله ، مرغ ، بوقلمون و جگر مرغ بهترین غذاهایی هستند که می‌توانید به توله‌های این نژاد بدهید در حالی که برای گربه‌های بزرگسال می‌توان از لبنیات و سبزیجات تازه استفاده کرد. به یاد داشته باشید بعد از این که بچه گربه را به خانه بردید شما قدرت دارید تا از او در برابر یکی از بیماری‌های شایع یعنی چاقی محافظت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *