گربه

کارهایی که گربه ها از آن متنفرند و انسان ها انجام می دهند

آزار و اذیت گربه ها

کارهایی که گربه ها از آن متنفرند و انسان ها انجام می دهند چیست؟ گربه ها همراهان بسیار خوبی هستند که با ما با عشق و محبت رفتار می کنند، اما به شرطی که ما همین کار را برای آنها انجام دهیم. این بدان معنی است که ما باید هر کاری که می توانیم برای خوشحال کردن آنها انجام دهیم. همچنین به این معنی است که باید از کارهایی که گربه ها از آن متنفرند، اجتناب کنیم.

به عنوان دوست، ما باید گربه های خود را درک کنیم. به همین دلیل، ملودی مهربانی، ۱۵ عنوان از کارهایی که گربه ها از آن متنفرند، فاش می‌کند. در این مقاله دو قسمتی ما به شما نشان می دهیم که از چه چیزهایی اجتناب کنید تا گربه بهترین شانس را برای شادترین زندگی داشته باشد.

آزادی های اولیه برای رفاه حیوانات را رعایت کنید:

پذیرش گربه در خانه به مسئولیت بزرگی نیاز دارد . اساس این مسئولیت چیزی است که ما باید قبل از آوردن هر حیوانی به خانواده خود درک کنیم. اطمینان از سلامتی حیوانات همراه مان ضروری است و این امری نیست که بتوانیم نسبت به آن سهل انگاری کنیم.

در حالی که میزان مسئولیت ما تنها زمانی که رابطه خود را با یک حیوان گسترش می دهیم مشخص می شود، اصول اولیه را می توان به خوبی درک کرد. به همین دلیل است که ما پنج نوع آزادی برای رفاه حیوانات را به اشتراک می گذاریم .

  • ما باید از ناراحتی گربه ها جلوگیری کنیم.
  • باید مراقب ترس و استرس گربه ها باشید.
  • آزاد برای حرکات و شیطنتهای خودش باشد.
  • حیوان باید با مراقبتهای ما، عاری از درد و بیماری باشد.
  • حیوانات نباید تشنگی، گرسنگی و سوء تغذیه داشته باشند.

کارهایی که نباید با گربه ها انجام داد

گربه های خود را به دامپزشکی ببرید.

صرف نظر از اینکه گربه سالم به نظر می رسد یا علائم بیماری را مشاهده می کنید، باید آنها را برای معاینات منظم نزد دامپزشک ببریم. شاید یکی از کارهایی که گربه ها از آن متنفرند، همین باشد ولی لازم است.

این به این دلیل است که بسیاری از بیماری‌ها در گربه‌ها می‌توانند برای مدت طولانی بدون علائم آشکار ایجاد شوند. یک دامپزشک حرفه ای می تواند بسیاری از مشکلات بالقوه را در گربه ای که با ما زندگی می کند، تشخیص دهد.

  • به طور کلی، گربه های بالغ باید حداقل سالی یک بار برای معاینه نزد دامپزشک برده شوند. صاحبان بچه گربه ها برنامه ای برای معاینات تکاملی توسط دامپزشک به آنها داده می شود. هنگامی که گربه از نظر سنی بالا می‌رود، احتمالاً هر ۶ ماه یکبار به معاینات منظم بیشتری نیاز خواهد داشت.
  • در صورت وجود نشانه واضحی از تغییر ناگهانی در رفتار یا سلامت گربه، احتمالاً مشکلی وجود دارد. در این موارد باید سریعا گربه را نزد دامپزشک ببریم. به تعویق انداختن تشخیص می تواند به طور جدی به گربه شما آسیب برساند. گربه‌ها در پنهان کردن درد عالی هستند، بنابراین اگر علائم درد را در گربه‌ها مشاهده کنیم، معمولاً به این معنی است که این درد حاد شده است.

بیشتر بخوانید: بیماری های رایج در گربه ها + علائم و نحوه درمان

آنها را تنبیه یا سرزنش نکنید:

زمانی که گربه با ما زندگی می کند به خصوص در روزهای اولیه، موقعیت های زیادی وجود دارد که می تواند باعث ناراحتی شود. این می تواند باعث شود که ما صبرمان را از دست بدهیم و حتی وقتی گربه مان کاری اشتباه می کند، فریاد بزنیم.

انجام این کار فوق‌العاده اشتباه است، به‌ویژه اگر آنها را، مجازات کنیم. این به این دلیل است که گربه قادر به ارتباط برقرار کردن بین تنبیه و کاری که انجام میدهد، نیست.

تنبیه منظم و فریاد زدن باعث می شود گربه اعتماد خود را نسبت به صاحب خود از دست بدهد. در نهایت، مشکلات رفتاری ایجاد می شود و ترمیم پیوند ما را بسیار دشوار می کند.

گربه ها در قفس

توجه کافی به گربه داشته باشید:

یکی دیگر از کارهایی که گربه ها از آن متنفرند و انسان ها انجام می دهند این است که وقت کافی را با آنها نمی گذرانند. قبول مسئولیت گربه به معنای چیزی بیش از تامین نیازهای اولیه مراقبت از آنها از نظر غذا و سایر موارد عملی است. اگرچه گربه ها تا حدودی مستقل هستند، اما در واقع حیواناتی اجتماعی هستند. آنها باید با دیگران وقت بگذرانند و همچنین از نظر شناختی تحریک شوند.

به دلایل فوق، لازم است روزانه زمانی را به گربه اختصاص دهیم که بتوانیم با آنها بازی کنیم یا آنها را نوازش کنیم. گذراندن وقت با گربه و انجام بازی هایی که سلامت روانی آنها را بهبود می بخشد، از عوامل مهم در نیازهای اولیه گربه هستند. برای این امر می توانید از اسباب بازی گربه برای حیوان خود استفاده نمایید.

رعایت نکردن حد و حدود گربه ها:

یکی از رایج ترین مسائل در روابط ما با گربه ها ناشی از سوء تفاهم است. ارتباط ما با گربه عمدتاً بر اساس حرکات صورت و زبان بدن است. ما می توانیم این را در مورد صاحبانی ببینیم که بیش از حد به گربه ها محبت می کنند تا جایی که آنها را تحت تأثیر قرار می دهند. ممکن است فکر کنید که فقط زمانی آنها را ناراحت کرده‌اید که شما را چنگ یا گاز می‌گیرند.

برخی از گربه ها تحمل بیشتری نسبت به سایرین دارند، اما همه آنها زمانی می خواهند برای آن که تنها بمانند. اگرچه ممکن است به سادگی بخواهیم به گربه نشان دهیم که چقدر او را دوست داریم، اما باید به مرزهای آنها احترام بگذاریم.

بستن پنجه های گربه ممنوع:

  • از کارهایی که گربه ها از آن متنفرند و انسان ها انجام می دهند، غیر فعال کردن پنجه گربه است. چیزهایی که گربه‌ها از آن متنفرند را می‌توان با بهبود رابطه با گربه اصلاح کرد. از بین بردن پنجه گربه ها یک روش جراحی غیرقابل برگشت است. این یک مداخله جراحی است که در آن انتهای انگشتان انگشت گربه برداشته می شود.
  • این شامل پنجه و استخوانی است که آن را به پنجه متصل می کند و همچنین اعصاب و عروق خونی. این کار به منظور متوقف کردن رفتارهایی است که صاحبان گربه آن را آزاردهنده می‌دانند، مانند خراشیدن مبلمان ، چنگ انداختن و….
  • پنجه های گربه برای سلامتی آنها بسیار مهم است. در حالی که اهلی شدن به این معنی است که رفتار گربه باید با زندگی با انسان سازگار شود. ما به سادگی نمی توانیم گربه را از عمل کردن به ماهیت واقعی خود باز داریم. پنجه های گربه به آنها اجازه می دهد بالا بروند، از خود دفاع کنند، قلمرو را مشخص کنند و رفتارهای مهم دیگری را انجام دهند.
  • درست است که خراشیدن می تواند آزاردهنده باشد، ولی ما باید به آنها آموزش دهیم و این رفتارها را تغییر دهیم، نه اینکه آنها را غیرفعال کنیم.
  • جراحی سر پنجه گربه ها یک عمل غیرانسانی است. تأثیر منفی شدیدی بر سلامت جسمی و روحی آنها دارد. از نظر فیزیکی، این یک فرآیند دردناک است که باعث آسیب می شود. از نظر احساسی، گربه گیج می شود و نمی تواند آزادانه خود را دریابد. استرس و اضطراب ناشی از این فرآیند می تواند منجر به مشکلات رفتاری مانند میو کردن بیش از حد یا حتی پرخاشگری شود.

کارهایی که گربه ها از آن متنفرند ولی انسان ها انجام می دهند

آنها به انسان تبدیل نکنید و اجازه بدهید که گربه باشند.

باید بدانید که یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید به یک گربه نشان دهید دوستش دارید، این است که به آنها اجازه دهید خود را به عنوان گربه ابراز کنند. یکی از اشتباهات رایج و یکی از کارهایی که گربه ها از آن متنفرند و انسان ها انجام می دهند، این است که با آن‌ها مانند انسان رفتار کنیم. صحبت کردن با گربه در هنگام تعامل با آنها می تواند خوب باشد، اما نباید انتظار داشته باشیم که آنها ما را درک کنند یا وقتی کاری را که ما می خواهیم انجام نمی دهند اذیت شویم.

نیازهای یک گربه و یک انسان یکسان نیست. به همین دلیل، ما باید شناسایی کنیم که چه چیزی یک گربه را گربه می کند و این نیازها را برآورده می کند. یک مثال درک رفتار شکار گربه است . باید به گربه ها اسباب‌بازی بدهیم و با آن‌ها بازی کنیم که به آن‌ها کمک می‌کند تا این رفتارها را به درستی اجرا کنند. اگر فکر می‌کنیم این که یک گربه مدام یک حشره را تعقیب می‌کند کار ناخوشایندی است، به اشتباه به آنها نگاه می‌کنیم.

توجه کنید: تلاش برای حذف رفتارهای طبیعی از جمله میو کردن، بازی کردن یا خراشیدن فقط طبیعت آنها را سرکوب می کند، چیزی که می تواند باعث استرس آنها شود. در عوض، این رفتارها را تغییر دهید تا بتوانیم با آنها هماهنگ زندگی کنیم.

سخن آخر این که:

گربه ها دوستان سرگرم کننده و زیبای ما هستند. همانطور که ما انتظارمان همراهی این حیوانات است، باید متقابلا با آنها همکاری کنیم. کارهایی وجود دارد که انسان ها با گربه ها انجام می دهند که ما حتی نمی دانیم آنها از این کارها متنفر هستند. در این مقاله دو قسمتی ما سعی در شناساندن این کارها به شما عزیزان داریم که امیدواریم از قسمت اول آن بهره لازم را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *