عمومی, گربه

آیا نان برای گربه ها خطرناک است

آیا نان برای گربه ها خطرناک است

آیا نان برای گربه ها خطرناک است؟

ممکن است با خود فکر کنید که آیا نان برای گربه ها خطرناک است؟ خوشبختانه جواب این سوال منفی است. در هنگام نان دادن به همراه کوچولوی خود مراقب باشید، زیرا این غذا در رژیم غذایی بچه گربه شما نقشی ندارد. نان هیچ نوع عنصر تقویتی برای گربه ندارد.

دکتر امی فارکاس در مورد نان دادن به گربه می گوید: تقویت نان (یا هر نوع غذایی با کربوهیدرات بالا) باید برای گربه محدود شود زیرا گربه ها نیازشدیدی به پروتئین و چربی دارند.

چرا نان برای گربه ها جزو رژیم غذایی نیست؟

طبق تحقیقات به عمل آمده: اگر می خواهید گربه شاد و طولانی زندگی کند. عاری از بیماری باشد، رعایت رژیم غذایی بسیار مهم است.

چنانچه با یک متخصص تغذیه در تماس هستید، بهتر است از او بپرسید که می توانید به گربه خود غذای آردی بدهید؟ احتمالاً همان پاسخی که قبلاً گفتیم به شما خواهند داد.

پس مراقب مقدار نانی که به گربه خود می دهید باشید، به خصوص اگر کالری خود را از غذای روزانه دریافت کرده باشند. غذای های تجاری مانند: غذای خشک گربه کامل و متعادل است، به این معنی که حاوی پروتئین و کالری کافی برای تضمین زندگی سالم می باشد. گربه معمولاً به یک وعده غذایی حاوی ۲۰۰-۲۵۰ کالری نیاز دارد که نباید آن را از نان دریافت کند.

آیا نان برای گربه ها خطرناک است

آیا زمان مناسب نان برای گربه ها وجود دارد؟

برخی از دامپزشکان توصیه می کنند: به گربه فقط در مواقعی که به داروی خاصی نیاز است یا نمی تواند قرص را ببلعد یا غیر از زمان وعده اصلی غذا، نان بدهید. پس مراقب باشید و به گربه‌تان نان زیادی بدهید. اگر دامپزشک چنین چیزی در مورد نان برای گربه ها توصیه کرد، از او بپرسید مقدار مورد نیاز چقدر است.

دقت کنید که نان فاقد نمک باشد، زیرا اگر نمک روی ما انسان ها تاثیری نداشته باشد، روی گربه ها تاثیر دارد و میزان نمک موجود در نان برای کلیه های گربه مفید نیست.

بیشتر بخوانید: شیر برای گربه ضرر دارد؟ + اسراری که حتی دامپزشکان نمی گویند!

آیا گربه ها می توانند نان را با چاشنی ها یا مواد افزودنی خاص بخورند؟

  • اگر در مورد نانی برای گربه ها صحبت می کنیم که حاوی گوشت است، اشکالی ندارد زیرا گربه ها گوشتخوار هستند. اگر دوست کوچک خود را در حال بوییدن یک تکه کوچک پای گوشت گرفتید، مشکلی نیست.
  • به گربه اجازه دهید از خوردن آن لذت ببرد. مراقب باشید که در خوردن آن زیاده روی نکند. روزانه به تعداد دفعات زیاد اتفاق نیفتد.
  • اگر در مورد مواد دیگری مانند لبنیات، سیر یا پیاز صحبت می کنیم، به هیچ وجه نباید به او بدهید. گربه ها نسبت به شیر حساسیت ندارند و سیر و پیاز می توانند باعث کم خونی گربه شوند.

آیا نان برای گربه ها خطرناک است

گربه هایی که نان بسیار دوست دارند، چه راهکاری میتوان داد؟

  • دلیل این که چرا گربه ها نان دوست دارند این است که از طعم مخمر لذت می برند. در حقیقت، چند نوع مخمر به عنوان مواد طعم دهنده و مکمل های مفید برای گربه ها پیشنهاد می شود. یک تفاوت بین انواع مخمر و نان پخته شده با مخمر وجود دارد. مخمرهای موجود در غذاها و مکمل ها معمولاً مخمر سالم و مخمر آبجو غیرفعال هستند که هر دو بی اثر هستند.
  • نان با مخمر فعال پخته می شود که باعث ور آمدن خمیر خام می شود. گربه‌ها هرگز نباید خمیر خام بخورند، زیرا در معده‌شان بالا می‌آید و منجر به مشکلات زیادی می‌شود.
  • یکی دیگر از پاسخ های بالقوه به این که چرا برخی گربه ها در مورد نان ولع دارند، ولع تغذیه ای است. دکتر مارسی کوسکی، رفتارشناس معتبر گربه ها، در نوشته‌ای در مورد نان برای گربه ها می گوید: گربه‌ای که دنبال نان می‌رود ممکن است به دلیل گرسنگی یا مبتلا به ریزه خواری بودن باشد. ممکن است وعده های غذایی گربه به موقع داده نشده است.
  • دکتر کوسکی درباره نان برای گربه ها پیشنهاد می کند که گربه با بیماری کشش به کربوهیدرات ممکن است به سادگی به دنبال غذاهایی باشد که القا کردن آنها راحت تر است. به این معنا که میتوانید غذاهای ساده تری را جایگزین نان کنید.
  • نان، کراکر و سایر غذاهای کربوهیدراتی در جعبه ها و کیسه هایی موجود هستند. در این صورت دسترسی به آنها بر روی میز یا در کمد بسیار آسان است. در حالی که دسترسی به غذاها در ظروف نگهداری یا غذاهایی که در یخچال نگهداری می شوند، سخت تر است.
سخن آخر اینکه:

غذاهای آردی برای گربه ها مناسب نیستند. هیچگاه به جای وعده غذایی اصلی به گربه ها نان ندهید. نانها به دلیل مخمرشان کشش در گربه ها ایجاد می کنند. گربه هایی که به نان بسیار کشش نشان می دهند، بهتر است غذای دیگری جایگزین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *