سگ

بی صداترین سگ ها را بشناسیم

سگ بی‌صدا وجود خارجی ندارد. سگ‌ها بطور طبیعی پر سر و صدا بوده و واق‌واق می‌کنند. این بعلت ارتباط برقرار کردن اولیه آنهاست. پیدا کردن سگی که اصلاً واق‌واق نکند غیرممکن است. ولی واق‌واق کردن سگ‌ها باعث شکایات همسایگان و بیرون انداختن صاحبان سگ از خانه یا آپارتمانشان می‌شود.

سگ‌هایی که صدای بلند دارند مزایای خود را شامل می‌شوند و به عنوان مثال با صدای بلند خود باعث می‌شوند مزاحمان از اطراف خانه دور شوند. با این وجود بسیاری ترجیح می‌دهند یک سگ بی‌سر و صدا در اختیار داشته باشند و برای اطرافیان خود مزاحمت ایجاد نکنند.

معمولاً نژادهای کوچک جثه پر سر و صدا می‌باشند مانند: بیشن فریزای، اشنوزر مینیاتور و کی‌رن تریر. این ممکن است بخاطر اندازه آنها باشد! سگ بی‌سر و صدا وجود خارجی ندارد و سگ‌ها به صورت طبیعی واق واق می‌کنند.

بنابراین شما می‌بایست پس از انتخاب سگی که کمترین صدا را از خود تولید می‌کنند، از خصوصیات و شخصیت او به درستی مطلع شوید تا با قدم‌زدن‌های به موقع در فضای باز، غذای مناسب، رفتار نزدیک و … باعث شوید او احساس بهتری داشته باشد و نیازی به سر و صدا نداشته باشد. سگ‌هایی که سر و صدای کمتری دارند معمولا به جای واق واق کردن زوزه می‌کشند یا غرغر می‌کنند.

بی صداترین نژاد سگ برای نگهداری

در قسمت زیر شما را با نژادهایی معرفی می کنیم که در جهان به بی صداترین سگ معروف هستند. این نوع سگ ها می توانند در کنار انسان به راحتی زندگی کنند و مناسب نگهداری در خانه باشند.

۱. سگ باسنجی

باسِنجی از جمله نژادهایی محسوب می‌شود که احتمالا نام آن کمتر به گوش شما خورده است. ولی از این سگ می‌توانید به عنوان یک دوست خانگی مهربان نگهداری کنید. این حیوان به قدری ساکت است که او به عنوان «سگ بدون واق واق» یاد می‌کند و البته باید توجه داشته باشد که در واقعیت کاملا ساکت نیست و ممکن است گاهی صداهایی از او بشنوید. زمانی که این سگ تصمیم می‌گیرد با شما صحبت کند برخی صداهای عجیب درمی‌آورد که شبیه به نوعی ملودی است.

۲. سگ شیتزو

نژاد شیترو در دسته سگ های عروسکی قرار می گیرد. یادتان باشد سگ بی‌سر و صدا وجود خارجی ندارد و سگ‌ها به صورت طبیعی واق واق می‌کنند. بنابراین شما می‌بایست پس از انتخاب سگی که کمترین صدا را از خود تولید می‌کنند، از خصوصیات و شخصیت او به درستی مطلع شوید تا با قدم‌زدن‌های به موقع در فضای باز، غذای مناسب، رفتار نزدیک و … باعث شوید او احساس بهتری داشته باشد و نیازی به سر و صدا نداشته باشد.

سگ‌هایی که سر و صدای کمتری دارند معمولا به جای واق واق کردن زوزه می‌کشند یا غرغر می‌کنند. پیشنهاد می کنیم برای اینکه حیوان شما در فضای خانه یا هر مکانی استرس نگیرد یا از خودش سر صدا ایجاد نکند، از خوراک هایی مانند: غذای خشک سگ که بصورت متنوع در بازار وجود دارند استفاده نمایید.

۳. سگ برزی

این حیوان را با عنوان «آرام و شبیه به گربه» معرفی می‌کنند. با این وجود سگ‌های بورزوی در زمینه‌های مختلف کاربرد دارند و در کنار انسان حاضر می‌شوند. این سگ که نژاد هوند خاکستری است می‌تواند با میانگین سرعت ۴۰ مایل بر ساعت بدود و از این رو از او به عنوان سگ شکاری هم یاد می‌شود.

۴. سگ کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

این سگ محبوبیت زیادی نزد شهرنشینان دارد و به صورت گسترده در خانه‌ها نگهداری می‌شود. برای این علاقمندی زیاد یک دلیل اصلی وجود دارد و آن هم ساکت بودن، مهربان بودن، رفتار دوستانه و رفتار بامزه کاوالیِر است که به سرعت جای خود را بین اعضای خانواده باز می‌کند.

۵. سگ شپرد استرالیایی

این سگ بسیار فعال و بانشاط است و به صورت ویژه در آمریکا نگهداری می‌شود و مردم این منطقه هم علاقه زیاد به نگهداری از آن دارند. زمانی که لازم باشد این سگ با صداهای کوتاه سعی می‌کند صاحب خود را باخبر کند و در غیر این صورت صدای او را نمی‌شنوید. البته زمانی که این سگ شروع به واق واق می‌کند صدای بلندی دارد.

۶. سگ بولداگ انگلیسی

خاصیت‌های مشابه را می‌توان برای بولداگ انگلیسی هم در نظر گرفت. این سگ دوست‌داشتنی به ندرت صدا تولید می‌کند و معمولا ترجیح می‌دهد روی مبل راحتی دراز بکشد و در کنار شما تلویزیون تماشا کند.

۷. سگ بولداگ فرانسوی

یک دیگر از سگ‌ های آپارتمانی که از زندگی در کنار او شادمان خواهید شد بولداگ فرانسوی است. این حیوان نیاز به فضای بزرگ برای فعالیت بدنی ندارد و کمتر از دیگر انواع بولداگ‌ها راه می‌رود. شخصیت این سگ به گونه‌ای است که علاقه زیاد به بازی کردن دارد و کمتر می‌بینید که واق واق کند.

۸. سگ دیرهوند اسکاتلندی

قد این سگ از روی زمین تا شانه‌ها حدود یک متر محاسبه می‌شود و به همین خاطر جثه بزرگی دارد. دیرهوند اسکاتلندی با آپارتمان‌های کوچک سازگار نیست و البته با وجود جثه بزرگی که دارد بسیار متشخص و آرام است. سطح انرژی این سگ متوسط است و بنابراین در فضای خارج از خانه می‌توانید ساعت‌ها با او بازی کنید و از او در مسافرت‌ها و شکار هم کمک بگیرید.

۹. سگ بریس

این حیوان در اصل جزء نژاد سگ‌های کارگر محسوب می‌شود و به صورت گسترده در مزرعه‌های سوئیس پرورش یافته است. این سگ که جثه بزرگی دارد و بسیار مهربان است به خوبی در کنار خانواده‌های جوان حضور میابد تا همه کارهای آنها را انجام دهد و از زندگی خود خشنود باشد. این سگ بازی کردن را دوست دارد و معمولا با یک شخص به خصوص احساس نزدیکی بیشتری می‌کند تا شبانه روز خود را در کنار او بگذارند.

۱۰. سگ ویتن

ویتِن‌ها در اصل یکی از اعضای خانواده سگ‌های تریِر هستند که فقط در زمانی که لازم باشد واق واق می‌کنند و معمولا با چرخیدن و خوابیدن کنار شما اعلام حضور می‌کنند. آنها موقع سلام کردن به شما به جای سر و صدا کردن به هوا می‌پرند و به این شکل خوشحالی خود را بروز می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *