سگ, عمومی, گربه

چرا باید از دندان حیوانات خانگی مراقبت کنیم؟

چرا باید از دندان حیوانات خانگی مراقبت کنیم

حیوانات خانگی قدرت محافظت کامل از دندانهای خود ندارند. اگر شما حیوان خانگی داشته باشید، شاید به این فکر کرده اید که چگونه می توانید از دندانهای او مراقبت کنید. در این مقاله دلایلی که لزوم مراقبت از دندان حیوانات خانگی را بیان کند، آمده است.

این دلایل به شما نشان می دهد که با مسواک دندان حیوان خانگی، می توانید مطمئن شوید که آنها برای مدت طولانی بهترین دوست شما باقی می مانند. به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید که چرا اولویت دادن به مراقبت از دندان حیوان خانگی مهم است.

جلوگیری از خرابی دندان حیوانات خانگی

با گذشت زمان، ساختارهایی که از دندان حیوان خانگی شما حمایت می کنند ممکن است آسیب ببینند یا عفونی شوند. آسیب شدید و طولانی مدت می تواند باعث لق شدن یا حتی افتادن دندان های آنها شود.

با اولویت دادن به مراقبت های دندانی برای حیوانات خانگی، می توانید مطمئن شوید که ساختارهای نگهدارنده دندان، قوی و سالم باقی می مانند. بنابراین، دندان های حیوان خانگی شما در جای خود باقی می ماند و جویدن را برای او آسان تر می کند.

در غیر این صورت، ممکن است مشکلاتی در خوردن داشته باشد که می تواند منجر به سوء تغذیه یا سایر بیماریها شود. آنها همچنین با از دست دادن دندان های خود باید با درد زندگی کنند!

از دندان حیوانات خانگی مراقبت کنیم

آداب مسواک زدن دندان حیوانات خانگی

توجه به بهداشت دهان و دندان حیوان خانگیتان ضروری است، به خصوص زمانی که آنها کوچک هستند. وقت برای مسواک می تواند بخشی از آموزش کلی آنها باشد. به آرامی شروع کنید تا به حیوان خانگی خود فرصت دهید با شرایط خود را وفق دهد. برای تهیه لوازم بهداشت دهان و دندان سگ با بهترین قیمت و کیفیت می توانید به پت شاپ ملودی مهربانی مراجعه کنید. 

قبل از مسواک دندان های حیوان خانگی، مطمئن شوید که روحیه او خوب است. ممکن است بچه ها که قبلاً برخورد درستی ندیده، برای سازگاری با مشکل مواجه شود.

سپس کمی خمیر دندان روی انگشت خود قرار دهید. بگذارید حیوان خانگیتان آن را لیس بزند. این به آنها فرصتی می دهد تا به طعم خمیردندان عادت کنند.

سعی کنید مسواک را به آرامی به دندان های حیوان خانگی خود لمس کنید. سپس، چند ثانیه مسواک بزنید. حتما به تدریج و به آرامی مسواک بزنید.

لب های او را بالا بیاورید تا دندان ها و لثه ها نمایان شود. سپس مسواک را از خط لثه تا نوک هر دندان شروع کنید.

حیوان خانگی شما خمیر دندان را می بلعد. خمیر دندان حیوانات خانگی در طیف وسیعی از طعم ها مانند گوشت گاو یا مرغ موجود است. شما می توانید برای تهیه لوازم بهداشت دهان و دندان گربه خود از محصولات فروشگاه ملودی مهربانی دیدن کنید.

از دندان حیوانات خانگی مراقبت کنیم

جلوگیری از بوی بد دهان

آیا تا به حال بعد از بوسه بوی بد دهان حیوان خانگیتان را حس می کنید؟ این نشانه آن است که باکتری ها به دلیل مراقبت ضعیف از دندان حیوانات خانگی در حال تجمع هستند.

تمیز کردن منظم دندان های حیوان خانگی می تواند به جلوگیری از ایجاد آن بو کمک کند. در غیر این صورت، ذرات غذایی که به دندان ها و لثه های آنها می چسبد به صورت پلاک در می آید.

این همان فرآیند بیولوژیکی است که در مورد انسان هم اتفاق می افتد. لایه بیولوژیکی به نام پلاک سطح دندان را می پوشاند. پس از چند روز، لایه آهکی و به سیمان سخت تبدیل می شود.

لایه اول میکروسکوپی است ولی لایه های بیشتری در طول زمان انباشته می شوند. این یک لایه زننده و زرد قهوه ای روی دندان حیوان خانگی به نام پلاک ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: علت بوی بد دهان گربه (هالیتوزیس) + پیشگیری و درمان آن

با مراقبت از دندان حیوانات خانگی از بیماری پریودنتال جلوگیری کنید.

هنگامی که جرم روی دندان حیوان خانگی باقی می ماند، می تواند باعث التهاب و عفونت لثه شود. لثه ها ممکن است شروع به عقب رفتن از دندان ها کنند و دندان ها و لثه ها آسیب پذیرتر شوند. این می تواند منجر به التهاب لثه شود که می تواند باعث شود حیوان خانگی دندان های خود را از دست بدهد.

از دندان حیوانات خانگی مراقبت کنیم

از آسیب اعضای بدن جلوگیری کنید

باکتری هایی که باعث تشکیل پلاک می شوند می توانند وارد جریان خون شوند. هنگامی که این باکتری در بدن حرکت می کند، می تواند به قلب، کبد و کلیه ها گسترش یابند. این فرآیند باکتریمی نامیده می شود.

باکتریمی می تواند باعث آسیب اندام شود و حیوان خانگی شما را بیمار کند. با تمرکز بر مراقبت از دندان حیوانات خانگی، می توانید او را برای مدت طولانی شاد و سالم نگه دارید!

حیوانات خانگی در پنهان کردن درد دندان ماهر هستند.

ممکن است متوجه نشوید که حیوان خانگی مشکل دندانی جدی دارد تا زمانی که پیشرفته تر شود. در واقع، بسیاری از حیوانات خانگی در پنهان کردن درد خود ماهر هستند.

حیوان خانگی برای معاینات منظم، به شما اطمینان میدهد که او یک حیوان خانگی سالم است. ضمنا اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد، می توانید زودتر آن را تشخیص دهید.

از دندان حیوانات خانگی مراقبت کنیم

مسواک باعث صرفه جویی پول در آینده می شود

تشخیص زودهنگام مشکلات سلامت دندان به شما کمک می کند از مشکلات بزرگ در آینده جلوگیری کنید. به عنوان مثال، دامپزشک ممکن است متوجه شود که پلاک روی دندان حیوان خانگی شروع به تشکیل شدن کرده است. آن‌ها می‌توانند پلاک را قبل از تبدیل شدن به جرم تمیز کنند، که می‌تواند از گسترش باکتری‌ها جلوگیری کند.

در نتیجه، شما از آسیب اعضای بدن در آینده جلوگیری می کنید که می تواند شما را از یک درمان گران قیمت در آینده نجات دهد. به عبارت دیگر، اکنون روی مراقبت از دندان حیوان خانگی خود کار کنید درازمدت به نفع کیف پول و آرامش خاطر شما خواهد بود.

سخن آخر اینکه

برای تمیز نگه داشتن دهان، مرتب مسواک می زنیم و نخ دندان می کشیم. متاسفانه حیوانات خانگی این توانایی را ندارند. در نتیجه، این به ما بستگی دارد که اطمینان حاصل کنیم سلامت دهان و دندان حیوانات خانگی مان همان طور که باید باشد، هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *