پرندگان

همه چیز را درباره غذا و رژیم غذایی طوطی بدانید(قسمت دوم)

در مورد غذا و رژیم غذایی طوطی

همه چیز را درباره غذا و رژیم غذایی طوطی بدانید(قسمت دوم):

همانطور که در قسمت اول گفته شد، داشتن رژیم غذایی متعادل و متنوع برای همه حیوانات خانگی مهم است. طوطی ها هم از این قانون مستثنی نیستند و با حیوانات خانگی دیگر تفاوتی ندارند. در قسمت اول در مورد دانه ها و بذرها، سبزیجات و پلتها برای غذا و رژیم غذایی طوطی صحبت شد. حال ادامه بحث را با ما همراه باشید.

برخی از مواردی که باید در مورد سبزیجات به خاطر بسپارید:

سیر و پیاز را در غذا و رژیم غذایی طوطی کاملا حذف کنید.

به طور کلی قارچ ها بهتر است از غذای طوطی سانان حذف شود.

در بعضی موارد برگها و ساقه سبزیجات مناسب طوطی سانان نیست. برگهای گوجه فرنگی، بادمجان و همچنین ریواس حاوی اگزالات کلسیم است که دهان طوطی شما را می سوزاند.

برخی از سبزیجات دارای مقدار زیادی قند هستند. ذرت مثالی از سبزیجات پرقند است. اگر مقدار زیادی ذرت توسط طوطی تغذیه شود، باعث عفونت در طوطی قفسی می شود.

بعضی از سبزیجات بسیار آبکی و از نظر مواد مغذی فقیر هستند. کرفس و کاهو نمونه هایی از این موارد است که باید کمتر خورده شود.

برخی از سبزیجات و گیاهان به عنوان غذا و رژیم غذایی طوطی به مقدار زیاد می توانند باعث ایجاد مشکل در جذب کلسیم شوند. نمونه آن اسفناج و ریحان است.

طوطی ها چه می خورند

میوه های تازه به عنوان غذا و رژیم غذایی طوطی:

بسیاری از طوطی ها میوه های تازه را دوست دارند. برای تنوع بیشتر، میوه ها می توانند در رژیم غذایی پرندگان قرار بگیرند. فقط به خاطر داشته باشید طوطی ها به طور طبیعی تمایل دارند میوه ها را قبل از رسیدن بخورند.آنها به طور معمول میوه ها را می خورند در حالی که هنوز کال هستند و قند کمی دارند و کاملاً تلخ هستند. خوبست بدانید میوه ای که برای مصرف انسان کشت می شود معمولاً مملو از قند است و برای طوطی ایده آل نیست.

در مورد غذا و رژیم غذایی طوطی

حبوبات به عنوان غذا و رژیم غذایی طوطی:

حبوبات متنوعی وجود دارد که طوطی می تواند آنها را بخورد! عدس ، نخود ، ماش ، لوبیا سبز ، نخود فرنگی و حتی توفو (ساخته شده از سویا) همگی می توانند برای طوطی تغذیه شوند. فقط حبوبات خشک را یک شب قبل خیس کنید تا نرم شوند.

لوبیای بزرگ (سیاه، فاوا، لیما و غیره) را می توان برای طوطی استفاده کرد اما باید خیسانده شده و سپس جوشانده شود تا نرم شود. خام بودن ، هضم آنها برای طوطی بسیار سخت میکند.

بیشتر بخوانید: نقرس در پرندگان (Avian Gout)

جوانه ها برای غذا و رژیم غذایی طوطی:

همانطور که در بخش رژیم غذایی طوطی وحشی ذکر شد ، طوطی ها به طور طبیعی در تمام مراحل رشد خود بذر می خورند. در این میان دانه های جوانه زده وجود دارد که بسیار مغذی تر از خشک شده هستند. شما به راحتی می توانید در خانه طیف وسیعی از دانه ها و حبوبات را برای جوانه زدن آماده کنید.

طوطی ها چه می خورند

علوفه برای غذا و رژیم غذایی طوطی:

اگر باغ یا مکان هایی در نزدیکی منزل دارید که آلوده نیستند (مانند مزارعی که کنار جاده نیستند)، می توانید برای طوطی خود به دنبال غذا بروید. بسیاری از گیاهان که ما علفهای هرز می دانیم و همچنین شاخه ها و برگهای برخی درختان ، میان وعده های عالی برای طوطی هستند.

چند نمونه از علوفه عبارتند از:

  1. برگهای علفهای هرز مانند قاصدک و شبدر.
  2. گلهایی مانند گل مروارید ، گل رز ، نسترن ، گل آفتابگردان و بسیاری دیگر.
  3. شاخه هایی از درختان مانند اکالیپتوس (به ویژه برای طوطی هایی که از استرالیا می آیند) ، بید ، توس و غیره. طوطی ها عاشق نوک زدن روی برگ ها و از بین بردن پوست آن هستند.

غذای خانگی به عنوان غذا و رژیم غذایی طوطی:

دوست دارید آشپزی کنید؟ خوراکی های زیادی وجود دارد که می توانید برای طوطی های خود در خانه تهیه کنید. نان مرغی ، گلوله های سیب زمینی شیرین ، غذاهای دانه ای و موارد دیگر را می توان به راحتی تهیه کرد.

چند غذا که اکثر طوطی ها به خاطر آنها دیوانه می شوند:

  • دانه های آفتابگردان
  • تکه های آجیل مانند بادام یا گردو
  • قطعات میوه خشک مانند موز ، پاپایا ، نارگیل و غیره
  • کره بادام زمینی یا بادام که باید مراقب باشید کپک زده نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *