عمومی, گربه

مواد مغذی بدن گربه های بالغ کدامند

مواد مغذی بدن گربه بالغ

اگر گربه ای ملوس دوست خانگی شماست، حتما به این موضوع فکر می کنید که مواد مغذی بدن گربه های بالغ کدامند. روشهای تغذیه ای مختلف برای گربه های خانگی بالغ چیست؟ برای دریافت پاسخ خود، با ما همراه باشید.

انواع روش های تغذیه به شرح زیر است:

تغذیه با کنترل:

بخش مستلزم اندازه گیری غذای حیوان خانگی و ارائه آن به عنوان یک وعده غذایی است تا در نتیجه میزان غذایی را که می توان مصرف کرد، کنترل نمود. این روش برای برنامه های کنترل وزن و برای حیواناتی که در صورت تغذیه آزادانه ممکن است پرخوری کنند استفاده می شود. غذا را می توان در یک یا چند وعده غذایی روزانه ارائه کرد.

تغذیه به موقع:

شامل در دسترس قرار دادن بخشی از غذا برای خوردن حیوان خانگی برای مدت زمان مشخصی است. به عنوان مثال، غذا را در کاسه گربه خود قرار دهید و به او اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه نوش جان کند. پس از این مدت، هر غذایی که گربه نخورده است حذف می شود.

تغذیه با انتخاب آزاد:

به عنوان “تغذیه رایگان” نیز شناخته می شود. هر زمان که حیوان خانگی بخواهد، هر زمان که حیوان خانگی بخواهد، غذا در دسترس است. این روش برای تغذیه غذای خشک مناسب است که در صورت رها شدن فاسد نمی شود. برخی از گربه‌ها در صورت تغذیه آزادانه پرخوری می‌کنند که می‌تواند منجر به چاقی شود.

تغذیه با شیر:

انواع روش های تغذیه گربه بالغ

شیر نباید به عنوان خوراکی یا جایگزینی برای آب به گربه ها داده شود. گربه ها دارای مقدار کمی لاکتاز هستند، آنزیمی که لاکتوز شیر را تجزیه می کند. تغذیه با شیر و محصولات مبتنی بر شیر به گربه ها در واقع می تواند باعث استفراغ یا اسهال آنها شود.

خوراکهای اینچنین باید در حد اعتدال خورانده شوند و باید ۵ درصد یا کمتر از غذای مصرفی روزانه گربه را تشکیل دهند. بقیه باید از یک غذای تغذیه کامل گربه تهیه شود.

آیا گربه سالمند همان گربه بالغ است؟

گربه ها در حدود هفت تا دوازده سالگی تغییرات قابل مشاهده مرتبط با سن را نشان می دهند. تغییرات متابولیک، ایمونولوژیک و ترکیب بدن نیز وجود دارد. برخی از این موارد اجتناب ناپذیر است. سایرین را می توان با رژیم غذایی مدیریت کرد. گربه خود را از حدود هفت سالگی با رژیم غذایی سالمندان تغذیه کنید.

هدف اصلی در تغذیه گربه مسن تر باید حفظ سلامت و وزن مطلوب بدن، کند کردن یا جلوگیری از پیشرفت بیماری مزمن باشد. هدف تغذیه گربه سالمند با رژیم مخصوص می تواند به حداقل رساندن یا بهبود علائم بالینی بیماری هایی باشد که گربه به آن مبتلاست.

مراقبت معمول از حیوانات خانگی سالمندان باید شامل معاینات منظم روزانه و دوره ای دامپزشکی برای ارزیابی وجود یا پیشرفت بیماری مزمن باشد. باید از موقعیت های استرس زا و تغییرات ناگهانی در برنامه های روزمره اجتناب کرد.

اگر باید تغییری اساسی در برنامه زندگی یک حیوان خانگی مسن‌تر ایجاد شود، سعی کنید استرس را به حداقل برسانید و تغییر را به تدریج به او بفهمانید.

گربه های سالمند بیشتر در معرض خطر هستند.

با افزایش سن گربه، مشکلاتی در سلامتی ایجاد می شود، از جمله:

  • زوال پوست و پوشش
  • از دست دادن توده عضلانی
  • مشکلات روده ای مکرر
  • آرتروز
  • چاقی
  • مشکلات دندانی
  • کاهش توانایی مبارزه با عفونت

گربه های چاق و تغذیه

تغذیه در گربه های دارای اضافه وزن:

چاقی یک مشکل بسیار رایج در حیوانات خانگی است و مانند انسان می تواند برای سلامت گربه مضر باشد. حیوان خانگی دارای اضافه وزن استرس های اضافی زیادی بر بدنش وارد می کند و در معرض خطر ابتلا به دیابت، مشکلات کبدی و درد مفاصل است.

چاقی زمانی ایجاد می شود که انرژی دریافتی بیش از انرژی مورد نیاز گربه باشد گه در این صورت انرژی اضافی به صورت چربی ذخیره می شود. هنگامی که حیوان خانگی چاق شود، ممکن است حتی پس از توقف مصرف بیش از حد کالری نیز چاق بماند. اکثر موارد چاقی مربوط به تغذیه ساده همراه با عدم ورزش است.

آیا گربه من چاق است؟

به عنوان یک ارزیابی از وضعیت بدن گربه خانگی، شما باید بتوانید ستون فقرات را حس کنید و دنده ها را در حیوانی با وزن ایده آل لمس کنید . اگر نمی توانید دنده های حیوان خانگی خود را بدون فشار احساس کنید، چربی زیادی وجود دارد. همچنین هنگام نگاه کردن به حیوان خانگی خود از بالا، باید یک قوس قابل توجه بین پشت قفسه سینه و باسن مشاهده کنید. در نگاه از پهلو، باید در شکم یک “پک” وجود داشته باشد. شکم گربه باید از پایین قفسه سینه تا داخل ران ها بالا رود.

گربه مسن

شروع برنامه کاهش وزن گربه خانگی:

  • توصیه می کنیم قبل از شروع برنامه کاهش وزن با دامپزشک حیوان خانگی خود مشورت کنید. حیوانات دارای اضافه وزن بیش از آنچه نیاز دارند کالری مصرف می کنند.
  • برای تعیین میزان کالری مورد نیاز حیوان خانگی، انتخاب غذای مناسب و محاسبه میزان تغذیه با دامپزشک خود همکاری کنید. رژیم غذایی باید حاوی سطح نرمال فیبر با تخمین میزان و نوع چربی باشد که از خراب شدن پوست و پوشش در طول کاهش وزن جلوگیری کند.
  • رژیم‌هایی که کالری را با فیبر بالا کم می‌کنند منجر به افزایش حجم مدفوع، اصرار مکرر برای اجابت مزاج و کاهش متغیر در قابلیت هضم مواد مغذی می‌شوند.
  • افزایش فعالیت بدنی می تواند کمک ارزشمندی برای کاهش وزن و حفظ وزن باشد. ورزش منظم کالری بیشتری می سوزاند، اشتها را کاهش می دهد، ترکیب بدن را تغییر می دهد و سرعت متابولیسم حیوان خانگی شما را در حالت استراحت افزایش می دهد.
  • یک برنامه موفق مدیریت وزن مستلزم تغییرات دائمی در رفتارهایی است که باعث اضافه وزن حیوان خانگی شده است. به عنوان مثال، شاید به حیوان خانگی خود غذای زیادی می دهید یا به او فرصت کافی برای ورزش نمی دهید.

آیا به کاهش وزن حیوان خانگی خود متعهد هستید؟

در این زمینه چند کار مهم وجود دارد که می توانید انجام دهید:

تنقلات یا خوراکی ها را کاهش دهید.

به حیوان خانگی در طول روز چندین وعده غذایی کوچک بدهید.

وقتی خانواده غذا می خورند، حیوان خانگی را از اتاق خارج کنید.

تمام وعده های غذایی و خوراکی ها را فقط در کاسه حیوان به او بخورانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *