گربه

درمان اضطراب گربه ها چگونه است؟(قسمت دوم)

درمان اضطراب گربه 2

مانند انسانها، هر گربه یک فرد است. برخی از گربه ها ممکن است به طور کلی بسیار آرام و به ظاهر بی خیال به نظر برسند. گربه های دیگر می توانند بسیار حساس تر باشند و بسیاری از چیزهای اطراف خود را استرس زا ببینند.

موارد زیر نمونه های متداولی از موقعیت هایی است که ممکن است برای گربه ها استرس زا باشد.

نقل مکان به خانه جدید، پذیرش سایر حیوانات خانگی، رقابت برای جلب توجه در یک خانواده چند گربه

ورود گربه های ناآشنا به خانه، جابجایی نامناسب، کارهای دکوراسیون منزل و ساختمان، تغییر در روال شما

مهمانان در حال بازدید، حضور یک نوزاد جدید، تعداد زیادی گربه در محله، گربه های نر ولگرد عقیم نشده

درمان اضطراب گربه توسط خودمان یا دامپزشک؟

در حالی که کارهای زیادی می توانید در خانه انجام دهید تا به مدیریت و کاهش استرس در گربه کمک کنید، توصیه می شود که گربه خود را نزد دامپزشک ببرید تا بررسی شود. به خصوص اگر مشکلی در سلامت جسمانی گربه تشخیص داده اید.

 

 

به دنبال مشاور رفتاری حرفه ای باشید.

علاوه بر تمام توصیه‌های ارائه شده در اینجا، همچنین توصیه می‌شود که با یک متخصص رفتار گربه با صلاحیت مناسب مشورت کنید. او می‌تواند توصیه‌های دقیق‌تری را متناسب با گربه و موقعیت شما ارائه دهد.

متخصصان رفتار حرفه ای (همچنین به عنوان مشاوران رفتار حیوانات خانگی شناخته می شوند) تنها در صورتی می توانند با شما کار کنند که توسط دامپزشک به آنها ارجاع داده شوید.

بنابراین ابتدا با دامپزشک خود صحبت کنید زیرا ممکن است بتوانند فوراً شخصی را به شما توصیه کنند یا به شما پیشنهاد دهند که با شخصی مورد علاقه خود تماس بگیرید.

 

نحوه درمان اضطراب در گربه ها توسط خودمان:

روش های طبیعی و غیر دارویی زیادی برای کمک به گربه برای مقابله با اضطراب وجود دارد. بسته به شدت اضطراب گربه‌تان، ممکن است بتوانید بدون استفاده از دارو به درمان کامل برسید. با این حال، اگر گربه شما بهبود نمی یابد یا به خود یا دیگران آسیب می رساند، توصیه می کنیم در مورد گزینه ها با دامپزشک خود صحبت کنید.

نقاط مخفی و مکانهای بلند فرار را فراهم کنید.

اطمینان حاصل کنید که گربه هرگز احساس نمی کند که در دام افتاده است. آنها مکان های مخفی زیادی دارند. این امر به ویژه در صورتی مهم است که علت اضطراب گربه، کودکان یا سایر حیوانات خانگی باشد.

سعی کنید سطوح مختلف را برای فرار یا مخفی شدن فراهم کنید. گاهی اوقات گربه ها وقتی در ارتفاع هستند احساس امنیت بیشتری می کنند و می توانند اطراف خود را بررسی کنند.

مبلمان گربه یک راه آسان برای رسیدن به این هدف است. درختان گربه اغلب سطوح مختلف و همچنین سطوح خراش دهنده را ارائه می دهند. مخفیگاه ها راهی عالی برای کمک به گربه در ایجاد یک فضای امن است.

 

 مطمئن شوید که بستر آنها تمیز است:

همیشه مطمئن شوید که سینی های خاک تمیز به اندازه کافی دارید. گربه ها باید احساس کنند که یک فضای توالت تمیز برای خودشان دارند. اگر مجبور باشند سینی خاک را با یک گربه دیگر به اشتراک بگذارند، یا اگر سینی زباله آنها کثیف باشد، ممکن است بسیار استرس داشته باشند.

چند سینی زباله “کافی” است؟ یک قانون درست این است که یک سینی بستر برای هر گربه بعلاوه یک سینی اضافه تهیه کنید. بنابراین، برای یک خانواده ۱ گربه، ۲ سینی بستر تهیه کنید. برای یک خانواده ۳ گربه، ۴ سینی بستر (و غیره) تهیه کنید.

 

درمان اضطراب گربه

 

مکمل ال-تریپتوفان برای درمان اضطراب گربه ها:

ال-تریپتوفان پیش ساز سروتونین است، یک انتقال دهنده عصبی که بر خلق و خوی تأثیر می گذارد و اضطراب را کاهش می دهد. سروتونین به عنوان “هورمون شادی” شناخته می شود. تعدادی از محصولات برای گربه ها وجود دارد که حاوی ال-تریپتوفان هستند

الف) رژیم غذایی نسخه ای هیلز : این رژیم دامپزشکی درمانی حاوی کازئین هیدرولیزی، یک پپتید فعال زیستی است که رفتارهای مرتبط با اضطراب را در گربه ها کاهش می دهد

همچنین ال-تریپتوفان، یک پیش ساز اسید آمینه ضروری برای سروتونین. دارای مزایای زیادی برای حمایت از سلامت دستگاه ادراری و جلوگیری از کریستال های ادراری است. این مواد به صورت خشک و مرطوب در دسترس هستند، اما از آنجایی که آنها یک رژیم دامپزشکی هستند، توصیه می کنیم قبل از سفارش با دامپزشک خود مشورت کنید.

 

پیراهن گربه برای درمان اضطراب گربه ها:

تندرشرت برای گربه ها فشار ملایم و ثابتی را به تنه وارد می کند که ممکن است به کاهش اضطراب و تقویت احساس آرامش کمک کند. این بهترین حالت برای استرس کوتاه مدت است. مانند زمانی که طوفان رعد و برق دارید. نتایج رفع نگرانی در گربه ها متفاوت است.

برخی از گربه‌ها این حس را کمی طاقت‌فرسا و غیر قابل تحمل می‌بینند. با این حال، از آنجایی که این یک روش غیر دارویی است و در برخی از گربه ها موفقیت آمیز است، ارزش امتحان کردن دارد.

 

اضطراب گربه سانان

 

 دارو در درمان اضطراب گربه ها:

اگر با تغییر رژیم غذایی و اصلاحات در خانه هیچ موفقیتی نداشتید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که با دامپزشک در مورد داروها صحبت کنید. دامپزشک ممکن است در مورد درمان با کلومیپرامین برای اضطراب مزمن موافقت کند، که بسیار موثر است و عوارض جانبی کمی دارد.

 

سخن آخر اینکه:

دوست گربه سان شما نیاز به توجه و آرامش دارد. هر چیزی که آرامش او را به هم بزند، ممکن است باعث بروز علائم استرس زا در گربه شما شود.

شما به عنوان صاحب گربه باید بر تمام حرکات و رفتارهای او آگاه باشید. در صورت هر گونه تغییر در رفتار یا حرکات، سریعا به دامپزشک مراجعه نمایید تا از رنج دوست گربه سان خود بکاهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *