سگ, عمومی, گربه

چگونه حیوانات خانگی خود را در زمان شیوع کرونا فعال و سالم نگهداریم

چگونه حیوانات خانگی خود را در زمان شیوع کرونا فعال و سالم نگهداریم

چگونه حیوانات خانگی خود را در زمان شیوع کرونا فعال و سالم نگهداریم؟

شاید بارها و بارها از خود سوال کرده اید که “چگونه حیوانات خانگی خود را در زمان شیوع کرونا فعال و سالم نگهداریم؟”در سرتاسر جهان، حیوانات خانگی به صاحبان خود اعتماد دارند. آنها زیر میز، روی پاها و کنار پنجره‌ها می نشنینند و به آرامی مشغول کار یا استراحت می شوند در حالی که به ما اعتماد دارند تا از آنها به خوبی مراقبت کنیم.

 

چگونه می توانیم سگ خود را از نظر روحی و جسمی سالم نگه داریم؟

در زمان کرونا اغلب انسانها با حیوانات خانگی شان در خانه می مانند. حیوانات خانگی نیز مانند مردم می توانند استرس روحی و جسمی را در مواقع سخت تجربه کنند. ورزش برای ذهن و بدن حیوان خانگی شما، به او کمک می کند.

اگر سگ دارید، توپی را در حیاط پرتاب کنید یا در بیرون از خانه قدم بزنید، همه اینها با حفظ فاصله مناسب از افراد دیگر و حیوانات خانگی دیگری باشد. باشگاه کنل آمریکا توصیه می‌کند قبل و بعد از پیاده‌روی دست‌های خود را بشویید، هنگام بازگشت به داخل پنجه‌های سگ خود را پاک کنید.

اگر حیوان خانگی شما از نظر فیزیکی قادر به شرکت در این فعالیت ها باشد، در داخل خانه، می توانید با سگ خود قایم باشک بازی کنید. می توانید مسیری با موانع درست کنید. برای اینکه به سگ خود تمرین مغزی بدهید، ترفندها و رفتارهای قدیمی را آموزش دهید یا تقویت کنید.

 

حیوانات خانگی در زمان شیوع

 

چگونه می توانیم گربه خود را از نظر روحی و جسمی سالم نگه داریم؟

گربه ها هم به ورزش نیاز دارند. یک اسباب بازی گربه یا توپ پینگ پنگ را در یک جعبه مقوایی بزرگ قرار دهید و اجازه دهید گربه شما آن را تعقیب کند. برای تشویق به بالا رفتن و بازی کردن، خوراکی‌ها را در برج‌های گربه قرار دهید.

یک چوب اسباب‌بازی با پر در انتهای آن را برای یک تمرین عالی برای بچه گربه‌ها تکان دهید. می توانید یک مسیر پیاده روی  با تونل‌هایی برای خزیدن و وسایلی برای پرش در خانه ایجاد کنید.

همچنین ممکن است بخواهید به حیوان خانگی خود کمک کنید تا بر ترسهای خود غلبه کند. با فعالیت هایی که ممکن است طاقت فرسا باشد، راحت تر شود، مانند مسواک زدن، کوتاه کردن ناخن ها و تمیز کردن گوش.

 

به دلیل کرونا در خانه کار می کنید و حیوان خانگی مدام حرفتان را قطع می کند؟

حیوانات خانگی دوست دارند صاحبانشان در خانه کار کنند، اما ممکن است مشکلاتی پیش بیاید. گربه ممکن است روی صفحه کلید راه برود. سگ ممکن است در طول تماس های کنفرانس پارس کند. هر دو ممکن است خسته شوند و لباس شما را برای جلب توجه بکشند.

برای جلوگیری از این اختلالات، قبل از شروع کار به حیوان خانگی خود ورزش، غذا و آب بدهید. در حین کار، فضایی دنج برای حیوان خانگی ایجاد کنید، ترجیحاً در فضایی که حیوان خانگی نتواند در جلسه آنلاین شما دخالت کند.

 

کرونا و حیوانات

 

چگونه حیوان خانگی خود را ایمن نگهداریم؟

برای ایمن نگه داشتن حیوان خانگی در طول روز، اقلامی را که ممکن است به حیوان خانگی شما آسیب برسانند، مانند سیم های برق، پشته های پوشه های سنگین یا اشیاء روی لبه پنجره را بردارید. صداهایی را که ممکن است برای حیوان خانگی شما استرس ایجاد کند، مانند پینگ ایمیل دریافتی یا نویز چاپگرتان، شناسایی و حذف کنید.

 

برای حفظ امنیت کودکان و حیوانات خانگی خود چه کنیم؟

بیایید مثبت فکر کنیم! زمان ایده‌آلی برای آموزش محدودیت‌ها به کودکان هنگام بازی با سگ‌ها و گربه‌ها است. محدودیتهایی مانند نحوه نوازش کردن و صحبت کردن با حیوانات خانگی. کودکان از کمک به مراقبت از حیوانات خانگی، از پر کردن اسباب‌بازی‌ها با خوراکی‌ها گرفته تا تازه کردن کاسه آب، لذت می‌برند.

 

در شرایط کرونا اگر حیوان خانگی نیاز به مراجعه به دامپزشک داشته باشد، چه کنیم؟

اولین قدم این است که با دامپزشک خود تماس بگیرید و وضعیت را توضیح دهید. بسته به محل زندگی شما، دامپزشک ممکن است روش خاصی را برای کمک به مراقبت های مورد نیاز از حیوان خانگی در نظر بگیرد. برخی از مراکز دامپزشکی، معاینات را از راه دور انجام می دهند.

 

کرونا ویروس

 

آیا حیوان خانگی من می تواند به COVID-19 مبتلا شود؟

باید بگوییم که متاسفانه تست کووید-۱۹ چند سگ و گربه پس از تماس نزدیک با انسان های آلوده به این ویروس مثبت شده است. طبق گفته انجمن دامپزشکی، در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه حیوانات همراه شما می توانند این بیماری را گسترش دهند وجود ندارد.

تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد ویروس در حیوانات نداشته باشیم، بهتر است در صورت بیماری، تماس با حیوانات خانگی خود را محدود کنیم. همیشه قوانین بهداشتی اولیه را هنگام نگهداری و مراقبت از حیوانات خانگی خود، چه بیمار و چه سالم، رعایت کنید. این قوانین شامل:

  • شستن دست ها قبل و بعد از دست زدن به غذا، لوازم و اسباب بازی های آنها می شود.
  • به جای اینکه به آنها اجازه بدهید غذای مشترک خود را داشته باشند، به حیوانات خانگی خود جداگانه غذا بدهید.
  • همه ما دوست داریم از حیوانات خانگی خود محبت کنیم و از آنها محبت ببینیم. در زمان کرونا آنها را نبوسید یا اجازه ندهید صورت شما را ببوسند یا لیس بزنند. آنها را از انجام این کار با حیوانات خانگی دیگر نیز دور کنید.

 

آیا باید نگران کک و کنه باشیم؟

کک یا هر جانور دیگری که از خون حیوان تغذیه کند، سیستم ایمنی بدن را پایین می آورد. پایین آمدن سیستم دفاعی بدن، ممکن است یکی از دلایل قوی ابتلا به کوید باشد. حیوانات خانگی که بیرون می روند و حیوانات خانگی که در داخل خانه می مانند نیز ممکن است دچار کک شوند.

در این زمان، موقعیت بسیار خوبی است که با دامپزشک خود تماس بگیرید تا ببینید چه گزینه هایی برای درمان کک و کنه وجود دارد. بسیاری از دامپزشکان برای محدود کردن تماس‌های شخصی، داروی کک و کنه را در پیشنهاد می‌کنند.

 

 

در مورد واکسیناسیون چطور؟

واکسیناسیون می تواند از آلوده شدن حیوان خانگی شما به بیماری های خطرناکی مانند هاری، لپتوسپیروز، بیماری لایم و بیماری های تنفسی جلوگیری کند. کووید بیماری شناخته شده ای نیست.

در طول شیوع COVID-19، بهترین اقدام شما این است که با دامپزشک خود تماس بگیرید و سؤال بپرسید. همچنین می توانید وب سایت آنها را بررسی کنید زیرا بسیاری از بیمارستان های حیوانات در حال ارسال به روز رسانی های منظم هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *