عمومی, گربه

زبان بدن گربه ها را بدانیم. (قسمت دوم)

زبان بدن گربه

زبان بدن گربه ها را بدانیم. (قسمت دوم)

گربه ها راه های مختلفی برای برقراری ارتباط با احساس خود دارند. قبل از پذیرش گربه در خانه یا کار با یک گربه، باید یاد بگیریم که چگونه زبان بدن گربه ها را بدانیم تا بهتر با حیوان خانگی خود ارتباط برقرار کنید.

اگرچه خواندن گربه‌ها ممکن است سخت به نظر برسد، اما نشانه‌های گویای زیادی وجود دارد که به شما بینشی می‌دهد که هم خانه تان به چه چیزی فکر می‌کند و خلق و خوی حال حاضر او چگونه است! احتمالاً می توانید برخی از حالات واضح گربه را از زبان بدن، حالات چهره، صداها و حرکات دم تشخیص دهید. اما توجه به برخی سیگنال‌های دیگر، مانند علائم زیر دم گربه و وضعیت بدن، می‌تواند حتی بیشتر به شما اطلاعات بدهد.

هنگامی که اصول رفتار گربه را در قسمت اول این مقاله یاد گرفتید، باید بتوانید به سرعت احساس گربه خود را درک کنید. اگر به دنبال توضیح رفتار گربه هستید، مطلب ما در قسمت دوم زبان گربه ها، همه چیزهایی را که برای صحبت کردن با گربه نیاز دارید به شما ارائه می دهد!

 

زبان بدن گربه های آرام:

گربه آرام شما باید بیشتر ساعات بیداری خود را  با خود بگذراند و این بخش مهمی از زبان گربه است. آرام، راضی و راحت در محیط آشنا، آنها باید طوری به نظر برسند که از تماشای دنیا راضی هستند.

علائم رفتار آرام گربه
  • چشمان آنها ممکن است به آرامی پلک بزند یا نیمه بسته باشد. بدن آنها خوب و آرام است، بدون هیچ تنشی ممکن است وارد عمل شوند.
  • گوش‌های آن‌ها شل می‌شود، به‌طور معمولی به‌صورت عمودی و رو به جلو نگه داشته می‌شود. اگرچه گربه همچنان به صداهای اطراف گوش می‌دهد. سبیل‌های آن‌ها شل می‌شود و از کناره‌های صورتشان دور می‌شود و ممکن است ظاهراً لبخند بزنند!

 

زبان بدن گربه ها را بدانیم

 

زبان بدن گربه کمین کرده:

آنها ممکن است بامزه و ملوس و پشمالو به نظر برسند، اما از بدو تولد به گونه ای یک شکارچی عالی هستند. آنها می توانند به راحتی هدفشان را شکار کنند و ۱۰۰٪ روی هدف خود تمرکز کنند. اگر گربه روی یک جسم کوچک و متحرک یا روی چیز جدیدی در ناحیه نزدیک خود تمرکز می کند، متوجه خواهید شد که زبان بدن او تغییر می کند زیرا سعی می کند بهترین واکنش را به آن پیدا کند.

علائم رفتار گربه کمین کرده:
  • چشمان باز با مردمک های تنگ است. گوش‌ها و سبیل‌های آن‌ها به سمت جلو سیخ می‌شوند و بدنشان به سمت کانون توجهشان زاویه دارد. بدن آنها در حالی که کمین میکنند تا سطح زمین پایین می آید و پاهای عقبی آنها در زیر بدنشان جمع  میشود.
  • دم گربه با پایین نگه داشتن پشت گربه، تمرکز را نشان می دهد. انتهای دم آنها، همراه با قسمت عقبی، ممکن است در حالی که آماده جهش می شوند، تکان بخورد. این یکی از واضح‌ترین نشانه‌های دم گربه است که باید به آن توجه کنید. وقتی این حالات را ببینید، متوجه خواهید شد که در حال شکار هستند!

 

زبان بدن گربه ها را بدانیم

 

زبان بدن گربه خوشحال:

تشخیص یک گربه شاد آسان است. شما باید بتوانید زبان بدن گربه او را به راحتی تشخیص دهید. این همان حالتی است که می خواهید گربه شما تا حد امکان در آن حال باشد، زیرا این حالت عالی، زمان با کیفیت بین شما و گربه شما است.

علائم رفتار گربه خوشحال:
  • هنگام نشستن، گربه شما آرام و قائم خواهد بود، با گوش هایش به سمت بالا و جلو، اما آرام، گاهی اوقات به آرامی به سمت صداهای آشنا مانند صدای خانواده شما می چرخد.
  • زمانی که دراز می کشند، ممکن است پنجه هایشان را به طور مرتب زیرشان جمع کنند، یا به پهلو یا حتی به پشت دراز بکشند و پاها را به سمت بیرون باز کنند، که نشان می دهد بسیار خوشحال هستند!
  • آنها ممکن است با چشمان بسته یا نیمه باز چرت بزنند، یا پلک سنگین به نظر برسند. گاهی اوقات آنها در حال رویاپردازی هستند! اگر آنها خیلی آهسته پلک می زنند، سعی کنید به آرامی پلک بزنید تا نشان دهید که شما نیز آرام هستید. این رفتار تقلید یک راه عالی برای پیوند با گربه است.
  • گاهی سبیل‌ها شل می‌شوند و دم آن‌ها ثابت می‌ماند. اگر ایستاده‌اند تا به شما سلام کنند، با یک حلقه خمیدگی سرشان بالا نگه داشته می‌شود. گربه خود را نوازش کنید، ممکن است چشمانش از روی رضایت بسته شود و به آرامی خرخر کند.

 

 گربه خوشحال

 

زبان بدن گربه مضطرب:

گربه‌ها می‌توانند مخصوصاً به تغییر بسیار حساس باشند. ممکن است کمی طول بکشد تا گربه ها پس از تغییرات غیرمنتظره آرام شوند، بنابراین یادگیری خواندن علائم رفتار گربه مضطرب می تواند به شما کمک کند گربه خود را به حالت آرام بازگردانید. هر چه زودتر این را در زبان بدن گربه خود تشخیص دهید، زمانی که برای اطمینان و کمی توجه به شما نزدیک می شوند، زودتر اتفاق می افتد. یادتان باشد ۲-۳ روز بعد از هر تغییر بزرگی به گربه خود فرصت دهید تا به آن عادت کند و به حالت عادی بازگردد.

علائم رفتار گربه مضطرب:
  • چشمان گربه شما باز است و پلک نمی‌زند و مردمک‌ها به شکل بیضی یا دایره‌ای باز می‌شوند.
  • گوش‌های آن‌ها ممکن است از موقعیت آرام خود به جلو حرکت کنند تا اطلاعات بیشتری را اسکن کنند و به‌طور مستقل از یکدیگر بچرخند. اگر خیلی مضطرب باشند، حتی ممکن است پشت سرشان صاف شود.
  • سر آنها شروع به پایین آمدن می کند و سبیل ها به سمت عقب کشیده می شوند تا کوچک و غیر تهدید کننده به نظر برسند.
  • زبان دم گربه در اینجا بسیار مهم است. دم آنها ممکن است ثابت باشد یا به آرامی در نوک آن به سمت پهلو حرکت کند که این نشانه اضطراب است. اگر این علامت متمایز دم گربه را می بینید، سعی کنید که به او اطمینان دهید.

 

زبان بدن گربه ها را بدانیم

 

سخن آخر اینکه : 

چنانچه بیشتر می خواهید در مورد زبان گربه ها بدانید، حتما قسمت اول این مقاله را در وبلاگ ملودی مهربانی بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *