پرندگان

دانستنیهایی درباره عروس هلندی یا Cocktiel

عروس هلندی نوعی پرنده از نژاد طوطی است

Cocktiel نام انگلیسی عروس هلندی است، عروس هلندی نوعی پرنده از نژاد طوطی است. این پرنده نژادهای زیادی دارد. زندگی عروس هلندی به غذا و مکانی که در آن نگهداری می شود بستگی دارد. در انگلیسی به این پرنده Cocktiel  گفته می شود. عروس هلندی طوطی کوچک استرالیایی است که هنوز هم در طبیعت در جنگل های استرالیا زندگی می کند. تاریخچه نگهداری عروس هلندی به حدود ۱۶۰ سال پیش برمی گردد و پس از مرغ عشق، دارای دومین رده محبوبیت در بین انسانهاست. طول بدن عروس هلندی با دم به ۳۰ تا ۳۲ سانتی متر می رسد. برای اطلاعات بیشتر درباره عروس هلندی این مقاله از سایت ملودی مهربانی بخوانید

طول عمر متوسط عروس هلندی چقدر است؟

متوسط ​​عمر این پرندگان بین ۱۰ تا ۲۰ سال است و طول عمرشان به محیط زندگی، کیفیت مراقبت و تغذیه آنها بستگی دارد. رژیم غذایی مناسب و تحرک کافی می تواند عمر عروس هلندی را افزایش دهد و باعث شود شما همیشه یک پرنده خوشحال داشته باشید. موضوعی که گاهی اوقات علت خشونت عروس هلندی گزارش می شود، قرار گرفتن در تاریکی کامل است. بهتر است همیشه یک چراغ خواب کوچک برای آنها تهیه کنید.

ویژگیهای جنسیتی عروس هلندی

عروس هلندی نر کمی روشن تر و دارای رنگ زرد در اطراف صورت و تاج است، اما صورت و تاج او خاکستری است. با این حال ، تشخیص جنسیت در پرندگان جوان کمی دشوار است. پرندگان نر و ماده هر دو برای نگهداری مناسب هستند. به یاد داشته باشید هیچگاه آینه ها را در کنار قفس پرنده نر قرار ندهید زیرا باعث ایجاد خشونت در آنها می شود.

عروس هلندی نوعی پرنده از نژاد طوطی است

رژیم غذایی عروس هلندی چگونه است؟

رژیم غذایی عروس هلندی از ترکیبی از غلات، سبزیجات تازه، میوه ها، جوانه ها و غلات کامل تشکیل شده است. بهتر است از رژیم های متنوعی برای آنها استفاده کنید و به آنها رژیم یکنواخت ندهید، از دادن غذاهای چرب به آنها خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: انواع پرنده سخنگو

خصوصیات اخلاقی عروس هلندی:

یکی از خصوصیات عروس هلندی آرام و صمیمی بودن است. برخلاف طوطی های دیگر مانند کاسکو ، مالانگو ، کینگ طوطی ، کاکاتو ، ماکائو ، جیغ نمی کشند ، گاز نمی گیرند و به طور کلی می توان گفت هیچ مشکلی ایجاد نمی کنند و به سرعت به صاحب خود عادت می کنند و خوب بازی می کنند.

هوش این پرنده از کاسکو کمتر است ، اما تا حدی قادر به یادگیری و صحبت است ، این امر نیاز به آموزش و تلاش پرورش دهنده دارد. بیشتر عروس های هلندی در سوت زدن استعداد دارند و بیشتر پرورش دهندگان ملودی ها را به پرنده آموزش می دهند تا با سوت او را سرگرم کنند. همچنین باید توجه داشت که عروس هلندی نر از هوش و استعداد بالاتری نسبت به عروس هلندی ماده برخوردار است.

آشنایی با انواع عروس های هلندی و مشخصات آنها:

برای آشنایی انواع عروس هلندی، نژادهای مختلف را در قسمت زیر به طور کامل به شما عزیزان توضیح می دهیم:

  • عروس هلندی ابلق: اولین پرش رنگ در عروس هلندی در سال ۱۹۲۰ در ایالات متحده بود که در آن ۷۰٪ رنگ کل بدن زرد و ۳۰٪ باقی مانده، بالها خاکستری هستند. در این نژاد ، تعیین جنسیت به دلیل عدم وجود تفاوت های آشکار بین دو جنس ، دشوار است .
  • عروس هلندی Lutino: در نژاد Lutino ، رنگ کل بدن زرد و سر آن تیره تر از کل بدن است. یکی از نشانه های عروس هلندی لوتینو اصلی این است که رنگ پرهای سر از پرهای بدن تیره تر است. در این نژاد رنگ کل بدن می تواند مایل به زرد یا سفید مایل به شیری باشد. این نوع Cocktiel گونه نارنجی دارد. برخی از نژاد لوتینو ممکن است دارای پشت سر طاس باشند. عروس هلندی ماده زیر پرهایش لکه های زرد دارد ، عروس هلندی نر زیر دمش لکه های زرد دارد.
  • عروس هلندی خاکستری: Cocktiel پر خاکستری رایج ترین گونه است. در این نژاد رنگ بدن خاکستری است و روی بالها زمینه سفید دارد. یال به رنگ بدن است و ممکن است به رنگ زرد باشد و در هر دو طرف آن لکه های نارنجی وجود دارد. ماده ها مایل به خاکستری هستند و دارای نوارهای زرد در زیر دم که البته بعد از اولین پر ریزی در ۱.۵ سالگی دیده می شود و در نرها سرشان زرد است. در این نژاد ، به دلیل تفاوت آشکار بین نر و ماده، تعیین جنسیت پس از سال دوم به دلیل ثابت بودن رنگ پرهای اصلی بسیار آسان است.

عروس هلندی نوعی پرنده از نژاد طوطی است

  • عروس هلندی صدفی: در عروس هلندی صدفی، پرهای بدن به رنگ سفید خاکستری روشن و دارای سر زرد و گونه های نارنجی است.
  • عروس هلندی گل باقالی: در این نژاد ، پرهای بدن به رنگ خاکستری روشن در زمینه ای زرد و دارای سر زرد و گونه های نارنجی است.

عروس هلندی نوعی پرنده از نژاد طوطی است

  • عروس هلندی سفید: از نظر رنگی کاملاً شبیه پرهای خاکستری است با این تفاوت که صورتش سفید است و هیچ گونه نارنجی ندارد. در نرها، صورت سفید و در ماده ها به رنگ خاکستری است.
  • عروس هلندی دارچینی: در گونه دارچینی Cocktiel ، رنگ پرهای بدن بسیار روشن و اغلب قهوه ای روشن است. سر آن مایل به زرد و گونه ها نارنجی است.
  • عروس زرد کمرنگ هلندی: این نژاد از نظر ظاهری شباهت زیادی به نژاد صدفی دارد با این تفاوت که پرنده صدایی ایجاد نمی کند.
عروس هلندی نوعی پرنده از نژاد طوطی است
  • عروس هلندی نقره ای: نژاد هلندی نقره ای بسیار شبیه نژاد خاکستری ست با این تفاوت که بدنش سفید است. ماده های این نژاد گونه های مات بیشتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *